גדולי רבני אירופה יתכנסו בבודפשט לדיון במאבק בהתבוללות

    יוסי אשר No Comments on גדולי רבני אירופה יתכנסו בבודפשט לדיון במאבק בהתבוללות
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למעלה מ-300 רבנים מכל רחבי אירופה, צפויים להגיע ביום שני הבא לכנס השנתי של ארגון 'מרכז רבני אירופה' שיתקיים בבודפשט שבהונגריה. בכנס ידונו גדולי רבני אירופה בהתפתחויות באירופה בנושא ההתבוללות, והוא יתקיים תחת אבטחה כבדה של שרותי הבטחון המקומיים.

    בימים אלו מציינים בהונגריה מלאת 70 שנים לשואת יהודי המדינה. נשיאות 'מרכז רבני אירופה' יחד עם איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) החליטט לערוך את הכנס השנתי שלה בהונגריה. לא יהיה זה עוד "אירוע זיכרון" אלא מפגן סולידריות ענק של הקהילות היהודיות באירופה כולה עם הקהילה המקומית.

    האירוע כאמור יתקיים בימים כ"ב-כ"ג אדר ב' בבודפשט ויכלול במרכזו טקס זכרון לשואת יהודי הונגריה בהשתתפות כ"ק האדמו"ר מקאליב, הרבנים הראשיים של ישראל, הגאון רבי דוד לאו והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, בכירים מממשלת הונגריה, לצד למעלה מ-300 רבנים מאירופה חברי 'מרכז רבני אירופה'.

    ביממה שלאחר מכן יתקיימו סדרות של דיונים ורבי שיח בהם ישתתפו ראשי ארגונים יהודיים אירופאים לצד למעלה מ-300 רבנים וראשי קהילות, בנושא המלחמה בהתבוללות היהודית שהפכה לבעיה המטרידה ביותר באירופה. זאת לצד הצגת פתרונות שגובשו בקהילות יהודיות שונות בשיתוף צוותי רבנים של 'מרכז רבני אירופה'.

    בין המשתתפים בכינוס יהיו הגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין ראב"ד הפדריישן בלונדון וחבר נשיאות רבני אירופה, הגאון הרב ירמיה מנחם כהן ראב"ד פריז וחבר נשיאות רבני אירופה, הגאון רבי מיכאל שמרלא אב"ד שטראסבורג וחבר מועצת רבני אירופה, הגאון רבי בנימין יאקבס הרב הראשי למחוזות הולנד ויו"ר רבני הולנד וחבר מועצת רבני אירופה, הגאון רבי יעקב דוד שמאהל דיין דק"ק שומרי הדת וחבר מועצת רבני אירופה, הגאון רבי יחיא טובול ראב"ד ליאון – צרפת, לצד למעלה מ-300 רבנים ונציגי קהילות יהודיות מרחבי אירופה.

    מנכ"ל מרכז רבני אירופה, מנחם מרגולין, מסר כי לקראת הכינוס קיים מרכז רבני אירופה סקר מקיף כלל אירופאי, במטרה לאפיין את תופעת ההתבוללות והאנטישמיות כמו גם גיבוש דרכי התמודדות שונים. הנתונים שייחשפו בכנס מפתיעים במיוחד וצפויים לעורר הד עולמי.

    סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' אריה גולדברג אמר כי הכנס הינו סולדריות של כל רבני אירופה עם הקהילות היהודיות בהונגריה וחיזוקם. "מרכז רבני אירופה" קורא לראשי מדינות אירופה לעשות את המוטל עליהן, ולחזק את האבטחה והשמירה האישית על הרבנים, כמו גם על הקהילות היהודיות, שבטחונם האישי התערער בעקבות גל אנטישמיות באירופה.



    0 תגובות