דירות גן זולות ב- 1.3 מיליון שקל בממוצע מצמודי קרקע

    שלום בידרמן | צילום: אילוסטרציה No Comments on דירות גן זולות ב- 1.3 מיליון שקל בממוצע מצמודי קרקע
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צמודי קרקע יקרים ב- 1.3 מיליון שקל בממוצע מדירות גן באותה העיר, כאשר מחיר ממוצע של בית צמוד קרקע בשנת 2013 היה כ-3.17 מיליון שקל ואילו דירת גן נמכרה בכ- 1.85 מיליון שקל. פער של 42% לטובת מבקשי הפרטיות בצמודי הקרקע. כך עולה ממחקר שביצע מחירון הדירות של אתר יד2 ואשר בדק את הפערים הן ברמת העיר והן ברמה ארצית.

    מנתוני המחקר עולה כי הפער הגדול ביותר נמצא ברמת גן, בה הפער ניצב על 66% בין צמודי הקרקע, העולים בממוצע כ- 5.83 מיליון שקל, לבין דירת הגן העולה בממוצע 1.956 מיליון שקל. במקום השני ניצבת הרצלייה עם פער של 3.47 מיליון שקל בממוצע לטובת צמודי הקרקע, כשתל אביב ניצבת רק במקום השלישי עם פער של 2.857 מיליון שקל בממוצע לטובת צמודי הקרקע. הפער הנמוך ביותר נמצא במגדל העמק, בה יכול רוכש ממוצע להשקיע כ- 397 אלף שקל ולשדרג את עצמו מדירת גן לחוויית הפרטיות של צמודי הקרקע.

    על רקע הנתונים מסביר רועי שגב, סמנכ"ל אתר יד2, "ההשוואה בין מחירי דירות הגן לבין צמודי הקרקע, המבוססים על עסקאות שבוצעו בפועל, מעידים כי השילוב בין הירידה המשמעותית בהתחלות הבנייה של צמודי הקרקע לצד החלום של הישראלים לבית עם גינה, אבל גם עם פרטיות מלאה, גורם לפערי מחירים משמעותיים. אין פלא כי הפערים הגדולים ביותר הם בערים בהן עתודות הקרקע נמוכות במיוחד וכך יכולים הרוכשים לגור בעיר מבוקשת ביותר, אבל לחיות כמו במושב".

    נתוני הלמ"ס אכן מעידים כי בשנים האחרונות הולכות ומתמעטות התחלות הבנייה של צמודי הקרקע. כאשר בשנת 2013 הם היוו 30% מהתחלות הבנייה, בעוד שלפני כחמש שנים הם היוו 45% מסך התחלות הבנייה.



    0 תגובות