גפני לשגריר האמריקאי: אנחנו בעד שלום ונגד התגרות באומות

    שלמה בן יוסף No Comments on גפני לשגריר האמריקאי: אנחנו בעד שלום ונגד התגרות באומות
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה גפני נועד יום רביעי האחרון בכנסת עם שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו אשר ביקש לשמוע ולהכיר את העמדה החרדית בכל הנושאים אשר על סדר היום הציבורי, ובהם המשא ומתן המדיני עם הפלשתינאים.

    ח"כ גפני אשר אירח את השגריר בלשכתו בכנסת אמר לו כי לאורך כל השנים המפלגות החרדיות היוו עוגן יציב לממשלות ישראל וכך גם בנושאים המדיניים.

    "הרב שך לאורך השנים התנגד לכל מצב של התגרות באומות העולם, ובוודאי להימנע מחיכוכים עם הידידה הטובה של ישראל בכל העולם – ארה"ב אשר עומדת לצד ישראל מול מדינות עויינות רבות בכל רחבי העולם ופועלת למענה בתקציבי הביטחון ובמערכות מדיניות מול האו"ם וגופים בינלאומיים אחרים".

    גפני הוסיף ואמר כי השגריר הנוכחי, דן שפירו מעורה ביותר בשנים האחרונות בישראל ומגלה בקיאות רבה והבנה בנבכי החברה הישראלית, והוא מוכיח זאת ברצונו להכיר את הציבור החרדי כאשר מאז כניסתו לתפקיד ביקר בבתיהם של מרנן גדולי התורה שליט"א ובהיכלי הישיבות ומצוי במגעים עם נציגי הציבור החרדי. גפני סיפר ואמר עוד לשגריר כי ראשי הממשלה לדורותיהם ידעו כי המפלגות החרדיות יעמדו לצדם בכל התקדמות מדינית כדי למנוע שפיכות דמים ופיקוח נפש.

    "אנו מאמינים כי 'עשיו שונא ליעקב' וצריך לקיים מו"מ מדיני בזהירות כדי למנוע הרג ושפיכות דמים. בכל הסדר ובכל מצב אשר הכנסת נדרשת להכריע בו בהיבטים המדיניים, השיקול העיקרי לתמוך או להתנגד הוא העניין של שפיכות דמים, האם כתוצאה מההסכם יש אפשרות שיופחת הסיכון של פיקוח נפש וחיי אדם או שמא חלילה ההפך". הרב גפני אמר עוד לשגריר ארה"ב כי על הממשל בארה"ב להבין בכל מו"מ כי בניגוד להתנחלויות מבודדות כאלו ואחרות מעבר לקו הירוק, הערים החרדיות מודיעין עלית וביתר עלית נולדו כתוצאה ממצוקת הדיור של הציבור החרדי.

    השגריר ביקש לדעת עוד על ההתפתחויות הקואליציוניות ועל האפשרויות שהמפלגות החרדיות יצטרפו לממשלה, והח"כ הסביר בפניו את המצב בו הממשלה הנוכחית פוגעת במסורת ובעולם התורה וכי אין כל הצדקה להצטרפות לממשלה בעת כזאת, "אנו נאבקים על צביונה היהודי של המדינה מעל לכל, כי אם המדינה לא תהיה יהודית והפרהסיא לא תישמר ככזאת, אין לנו הצדקה על הארץ שניתנה לנו בידי הקב"ה בזכות התורה".

    בתום הפגישה סיכמו השגריר וח"כ גפני על המשך שיתוף הפעולה והקשרים ההדוקים של שגרירות ארה"ב בישראל עם נציגי הציבור החרדי. "ארה"ב היא ידידה של ישראל, הברית היא חשובה והידידות היא אמיצה וצריך להמשיך אותה ולא להגיע לחיכוכים עם המדינה הקרובה ביותר לישראל". אמר גפני.



    0 תגובות