לחם, צפרים ומוזיאון בעמק

    קובי פינקלר No Comments on לחם, צפרים ומוזיאון בעמק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעמק הירדן, בקיבוץ גשר, צמחה במהלך השנים חוויה עם שילובים ארץ-ישראליים של ישן וחדש. מעין תחושה שאנו נוסעים לאחור בזמן. בעידן שבו אוכל הוא רק אוכל והנאה היא רק הנאה, לא נתקלים במקומות המביאים ערך מוסף, סיפור מאחורי המתכונים, אגדת לחם אמיתית.

    הסיפור שמאחורי התנור ההיסטורי ב"אגדת לחם" מביא למבקרים, מבוגרים וילדים, הזדמנות להציץ לחייהם של ראשוני ההתיישבות בארץ. תנור הלבנים ההיסטורי המופעל במקום הוא תנור מקורי בן למעלה מ-85 שנה. התנור שימש את חברי קיבוץ גשר החל משנות העשרים של המאה הקודמת ונהרס בקרבות מלחמת העצמאות. במקום מתקיימות סדנאות אפייה, לילדים, זוגות, משפחות וקבוצות.

    אך לא רק התנור הוא הסיפור במקום. "חוויית נהריים בגשר", מציעה קצת מימי החלוצים, הרכבת והקטר שעברו לנהריים, ראשית ההתיישבות והכל בשילוב של חשמל, טעם, ריח, אור וקול. החוויה הכל-חושית של המקום היא שהופכת את הביקור בן מספר השעות בו למשהו שמבקריו עוד מדברים עליו הרבה אחרי שעזבו אותו. אחרי הלחם, יש גם עבודה- או, יותר נכון, מיצג של עבודה: המופע האור-קולי מציג את תולדות האזור, תחנת הכח והתיישבות באזור. "אין אחד שלא רואה את המופע ולא מתרגש", אומרים בגשר, "זה ממש מיצג חי". אומרים – וצודקים.

    המופע האור-קולי של "חווית נהריים בגשר" הישנה לא יכולה להשאיר אדיש גם את אחרוני הציניקנים. כל אחד מסכים שזו פיסת היסטוריה בהתגלמותה. המופע האורקולי יוצא הדופן, משלב סכרים, מים, צלילים וצבע, המספר איך הפך מדבר צחיח לסמל למימוש חזון ההתיישבות היהודית ולפיתוח תעשייה עברית בארץ ישראל. "חוויית נהריים" גם מביאה את סיפורו של פנחס רוטנברג, מקימה של תחנת הכוח ההידרואלקטרית על נהרות הירדן והירמוך, שהפך חלום למציאות ויצר יש מאין. הטיילת – טיילת גאון הירדן, צריך לומר – ראויה גם כן לתשומת לב מיוחדת, ושווה להתעקש לבקר בה אפילו בקיץ החם. הטיילת כוללת שביל גישה אל גדת הירדן הטבעית, שלושת הגשרים ההיסטוריים הנטויים מעליו ובסמוך שרידי חאן ממלוכי מן המאה ה-14.

    ועכשיו, בימי הקיץ החמים, מקיימים במקום גם סיור לילי מעבר לגדר המערכת כשבסיומו, מאפה פיצה חמים מבית היוצר של התנור האגדי.

    זהו שילוב בין ישן לחדש, בין ציונות לבין חדשנות. טלפון: 04-6753336

    התיישבות וצפרות בכפר רופין

    לא הרחק מגשר בכפר רופין ( עוד סמל של היסטוריה) מדריכי "מקור החסידה" עורכים סיור מודרך, הכולל השאלת משקפות והדרכה מרגשת לכל הגילים.

    בין ברכות המים עוקב הסיור המרתק אחר מאמצי הקינון של השרקרקים, התורים, סיקסקים, שלדגים ועוד. ביקור בביתה של התנשמת, האחראית על פרויקט נרחב של הדברה ביולוגית, ביקור במוצב צה"ל ממלחמת ההתשה, שהפך לאתר מורשת ותצפית לנוף ומסע רכוב אל גבול השלום, בשעה היפה ביותר של היום. הסיור מתאים לכל גיל- 050-5395856 04-6068396.

    והיכן לנים?
    בקיבוץ טירת צבי "ב גן בעדן", אירוח כפרי הוא שמו של מקום הלינה במקום. זו לא לינה כפרית כפי שהורגלתם "זו חוויה אחרת. כשרוצים להכיר חיי קיבוץ של פעם, עם חדר האוכל המשותף, העמידה בתור לחלוקת המזון, תפילה בבית כנסת של קיבוץ ואפילו סתם כדי לקרוא את לוח המודעות שבו עדיין כותבים בכתב יד ומבקשים את החברים לאסיפה" כמו שאומרת מנוחה זכאי מנהלת המקום.

    ב"גן בעדן" אירוח בקיבוץ טירת צבי. 27 יחידות נופש כפרי. בדירות תמצאו חדרים גדולים, מעוצבים ומאובזרים. האירוח בגן בעדן מתאים לזוגות ומשפחות. האתר מוקף בכרי דשא, פינות ישיבה מוצלות ופינות ברביקיו. באמצע השבוע מגישים לחדרים ארוחת בוקר עשירה הכלולה במחיר הלינה. באזור קיימות שפע של אטרקציות ומסלולי טיול.
    בימים אלו, חנכו בקיבוץ מוזיאון מרתק מעברו של המקום: סירים, מקלטי רדיו, פינות החתלה ובעיקר תמונות וסיפורים, על ימים ראשונים של קיבוץ, שעלה כחומה ומגדל ועכשיו חומה נטועה הוא בלב עמק המעיינות הפורח.
    ובלי בעלי חיים הרי אי אפשר. אז או בטיול של שבת אחר הצהרים או בזמן אחר סורו לדורסיה. בעלי חיים מסוגים שונים ובהם ציפורים דורסות, קופים וחסידות, גדיים שאך נולדו. חוויה לכל המשפחה תיירות טירת צבי- אירוח כפרי גן בעדן 04-6078884

    טירת צבי

    אגם צפרים

    אגדת לחם

    2013-08-01 GESHER 114



    0 תגובות