איראן: הפלנו מל"ט ריגול ישראל

    דוד לזר| צילומים: חאמד סאבר - ויקיפדיה No Comments on איראן: הפלנו מל"ט ריגול ישראל
    14:34
    24.04.24
    נתי קאליש No Comments on שמחה מעורבת בעצב: הברית תתקיים לאחר הלוויה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משמרות המהפכה הודיעו אמש כי יחידות ההגנה האווירית הפילו מל"ט ריגול ישראלי מסוג חמקן שניסה לחדור למתקן הגרעין בנתנז.

    הגורמים אמרו כי "הניסיון הכושל חשף פעם נוספת את הטבע של המשטר הציוני והוסיף דף שחור נוסף לעברו האפל ומחרחר המלחמה שמלא בפשעים ורשעות".

    לפי הדיווחים, המל"ט הופל באמצעות טיל נגד מטוסים בעת שהתקרב לאזור הגרעיני האסור בנתנז.

    ראש מערך ההסברה של יחידות ההגנה האווירית במשמרות המהפכה, הגנרל רמזן שריף, אומר, כי כמה מחלקיו של המל"ט נותרו שלמים ומתפקדים, וכעת נעשים ניסיונות לפענח את הנתונים שנאגרו בו.

    עוד אמר שריף, כי מפקד יחידות ההגנה האווירית של משמרות המהפכה האיראניים, בריגדיר-גנרל אמיר עלי האג'יזאדה, יחשוף בקרוב פרטים נוספים על כלי הטיס והאופן בו הופל על ידי כוחותיו.

    שריף הוסיף כי איראן שומרת לעצמה את הזכות להגיב ולבצע פעולת תגמול לנוכח איתור המל"ט. "יחידות ההגנה האוויריות, לצד כוחות נוספים של הרפובליקה האיסלאמית, מוכנים בכל תוקף להגן על האומה האיראנית", אמר שריף.

    בישראל סירבו אתמול להגיב לדיווחים על הפלת המל"ט. מדובר צה"ל נמסר: "איננו מתייחסים לפרסומים זרים".

    יצויין, כי רק בשנה שעברה סיפרו גורמים דיפלומטיים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) כי איראן החלה להתקין יותר ממאה צנטריפוגות חדישות בנתנז, וכי היא מוסיפה לשדרג את המתקן.

    הגורמים הוסיפו כי לפי ידיעתם מדובר בשדרוג רחב היקף. סוכנות האנרגיה האטומית האיראנית דיווחה אז כי החלה להתקין 'דור חדש' של צנטריפוגות בנתנז. לטענת הדיפלומטים, מדובר בשדרוג גדול מכפי שדווח, והצנטריפוגות החדשות מסוגלות להעשיר אורניום במהירות גבוהה פי שלושה עד חמישה מהצנטריפוגות הוותיקות.



    0 תגובות