"ביטול תקן הראשון לציון יפגע קשות במסורת בת מאות שנים"

    יוסי אשר No Comments on "ביטול תקן הראשון לציון יפגע קשות במסורת בת מאות שנים"
    16:24
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on תעלומה: מי פרץ לדף הבית של להיטי אברהם פריד?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דברי הראשל"צ במסגרת שיעור שהעביר אתמול לתלמידי בית המדרש ב"מרכז אקדמי לב" שעסק בנושאי הלכה, תורה ומדע.

    "הראשון לציון הינו תפקיד שכבר קיים 380 שנה, ואסור בתכלית לבטל מסורת חשובה זו. אם רוצים לחסוך ולבטל תקן, יש לבטל את תפקיד הרב הראשי ולהשאיר את הראשון לציון", דברי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בשיעור שנשא אתמול בפני סטודנטים ב"מרכז האקדמי לב".

    השיעור שקיים הרב יוסף עסק בנושאי הלכה, תורה ומדע, ושאלות של הלכה למעשה ואופן הלימוד הנכון. בין הדברים, התייחס הרב יוסף בקצרה לנושאים אקטואליים והסביר את חשיבות תפקיד הראשון לציון. בדבריו סיפר הראשל"צ על פגישתו עם נתניהו, בה פירט בפניו את תחילתה של מסורת הראשון לציון לפני 380 שנה, ובה שימשו גדולי עולם בתפקיד זה. עוד הסביר הרב יוסף: "הרב קוק הקים את הרבנות הראשית, הוא פנה אל הראשון לציון דאז, ושאל אם יהיה מוכן שיהיה לצידו רב אשכנזי. גדול השלום, והוא הסכים. לכן, אם רוצים לבטל את התפקיד, יש לבטל את מה שהתחדש באחרונה ולא את מסורת של מאות שנים".

    בסיכום דבריו קרא הרב יוסף לתלמידי בית המדרש ב'מרכז אקדמי לב', ללמוד הלכה למעשה ולתרגם את הלימוד למעשים בפועל.

    פרופ' חיים סוקניק, נשיא המרכז האקדמי לב אומר: "כבוד גדול הוא לנו לארח בבית המדרש את הרה"ג, הראשון לציון, לשיעור תורני מיוחד עבור התלמידים. אנו מקפידים להזמין רבנים לשאת דברים ולתת שיעורים אצלנו, וחשוב שתלמידי בית המדרש יבינו את חשיבות הלימוד ומקומו בעם היהודי. שיעור זה הוא המשך מסורת ארוכה אצלנו, ואנו נקפיד להמשיך בה ולדבר עוד על החיבור שבין תורה ומדע".



    0 תגובות