הדור הבא של לוחמי הסייבר: 100 כיתות תוך 4 שנים

    קובי פינקלר No Comments on הדור הבא של לוחמי הסייבר: 100 כיתות תוך 4 שנים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נדב צפריר, תת אלוף במיל' ומפקד 8200 לשעבר: "תכניות תגבור לימודי הסייבר הוקמו במסגרת בתי הספר כי ביחידת 8200 לא היו מספיק טאלנטים וכישרונות שהתחרו על כל תפקיד".

    השנה, החל מכיתות ה', צפויות להיפתח עוד 60 כיתות סייבר וב. כל זאת כחלק מתכנית הסייבר הלאומית, בשיתוף של משרד החינוך עם משרד ראש הממשלה וצה"ל.

    ימים אחדים לאחר מכתב הסרבנים ביחידת המודיעין 8200 אומר הבוקר תת אלוף במיל' נדב צפריר כי "תכניות תגבור לימודי הסייבר הוקמו במסגרת בתי הספר כי ביחידת 8200 לא היו מספיק טאלנטים וכישרונות שהתחרו על כל תפקיד".

    בפאנל בנושא 'גידול הדור הבא של לוחמי סייבר' בכנס הסייבר הלאומי באוניברסיטת תל אביב – רבים מהדוברים התייחסו לסוגיית הסייבר וחשיבותה למדינת ישראל הן ברמת הביטחון, הכלכלה וכמובן ברמת הביטחון ברמה האזורית והעולמית.

    גילי דרוב הישטין, מנכ"לית כנס הסייבר הבינלאומי: "התקפות הסייבר משנות וישנו בעתיד אף יותר את זירת הלחימה. בעתיד הלא רחוק, כלי הנשק ללחימה בין מדינות יהיו המסך והמקלדת, ועדויות ראשונות לכך אנו רואים כבר היום. מדינת ישראל חייבת להיערך לכך עם קו הגנה חזק של לוחמי סייבר. ולכן מערכת החינוך נדרשת לזהות ולהכשיר את אותם "פריקים של מחשבים", שיודעים לתכנת בגיל 12, ולספק להם כלים לאורך כל דרכם במערכת החינוך הציבורית כדי שישתלבו בקו החזית של הגנת הסייבר של מדינת ישראל והזירה העסקית".

    שר החינוך שי פירון הצהיר כי "נחזק את יכולות הסייבר של ישראל" ועוד הוסיף פירון כי "בתוך ארבע שנים יפתחו בבתי הספר עוד 100 מגמות ללימוד סייבר, החל מכיתה ה' ואילך". מגמות הלימוד תפתחנה במסגרת תכנית הסייבר הלאומית, בשיתוף של משרד החינוך עם משרד ראש הממשלה וצה"ל. שר החינוך ציין אף כי הוא משוכנע שבני הנוער יובילו את מדינת ישראל לראש מערך הסייבר הבינלאומי ולהוביל את מדינת ישראל לחוף מבטחים. עוד הוא הוסיף, כי לצד קידום המצוינות, מצויד הנוער הישראלי בערכים ובמוסר אדם".

    ד"ר אביתר מתניה, יו"ר מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה אמר "ישראל היא מעצמה אזורית בסייבר ורק על ידי יצירת ידע חדש בסייבר נוכל להצליח להתקדם ב 100 השנים הבאות", כך אמר הערב ד"ר אביתר מתניה – יו"ר מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה, בכנס הסייבר הבינלאומי של אוניברסיטת תל אביב.

    עוד הוסיף ואמר מתניה כי "הסייבר הוא הממד החמישי שמשנה את כל אורחות חיינו ואת האופן בו אנו מתקשרים, מהפן החברתי, הכלכלי, הטכנולוגי וגם הביטחוני. עלינו ללמוד את העולם החדש הזה כדי לשרוד בו ואף לתעל לטובתנו את הממד הזה".

    לצד ד"ר אביתר מתניה ושאר המכובדים, השתתפו בפאנל גם היזם ואיש ההי-טק ינקי מרגלית פרופסור עדי שמיר מהמחלקה למדעי המחשב במכון וייצמן ומומחית אבטחת המידע קרן אלעזרי.

    מרגלית השווה את הגוף האנושי למחשב ומנה סוגיות בהן הטכנולוגיה והמחשוב הולכים ביחד, והתייחס לדוגמאות כגון: זיהוי מחלות, הארכת תוחלת החיים, החלפת איברים ועוד. בסוף הנאום פנה מרגלית לצעירים באולם ואמר "ביטחון לאומי זה לא רק סייבר אלא גם ביולוגיה", וקרא להם קריאה נרגשת ללמוד ביולוגיה, לשם זירת הטכנולוגיה הולכת, כך שהשניים שלובים זה בזה.

    במסגרת הדיון, בחנו הפאנליסטים את הכלים להם תזדקק מערכת החינוך על מנת להעמיד בסופו של דבר לוחם סייבר שישתלב במגזר העסקי והביטחוני של המדינה.

    השנה (תשע"ה) צפויות להיפתח 20 כיתות ללימוד סייבר בבתי ספר יסודיים וכן עוד 40 כיתות לימוד בחטיבות העליונות (20 לכיתות ז' ו- 20 לכיתות י'). תלמידי המגמה יזכו לתוספת שעות של לימודי מדעי המחשב, מתמטיקה ופיסיקה לצד, מעבדת מדעים מתקדמת, ציוד מחשבים וערכות רובוטיקה.



    0 תגובות