אבטחת היישובים בעוטף עזה: הרמטכ"ל לא עודכן בהחלטה ולכן היא תבוטל

    קובי פינקלר No Comments on אבטחת היישובים בעוטף עזה: הרמטכ"ל לא עודכן בהחלטה ולכן היא תבוטל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלשום, בשעה לילה מאוחרת, הודיע הצבא, כי הוא דוחה את הוצאתם של הלוחמים מהישובים שאינם סמוכי גדר מעוטף עזה. היה זה רק שתי יממות אחרי ההודעה הדרמטית, כי החל מהיום (חמישי) לא יהיו עוד כוחות לוחמים בתוך היישובים שאינם סמוכי גדר.

    אלא שעכשיו, מתבררת הפראסה הגדולה, לאחר שגורמים במטכ"ל אומרים הלילה כי הרמטכ"ל גנץ כלל לא היה מעורב בתהליך קבלת ההחלטה והיא התקבלה רק בנוכחותם של מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף איתי ויירוב, ושל ראש חטיבת המבצעים תת-אלוף אהרון חליוה.

    כזכור, פרסמנו כאן לראשונה כי בצה"ל הוחלט לדחות את הוצאת כוחות האבטחה של צה"ל מן היישובים שאינם צמודי גדר בגזרת עוטף עזה, בעקבות הביקורת שהשמיעו ראשי המועצות באזור.

    בתחילת השבוע הסבירו בצבא כי המהלך שהיה אמור לצאת לדרך ביום חמישי נעשה לאחר הערכת מצב ביטחונית, תוך הבנה כי מעטפת הביטחון שנותן צה"ל לתושבי עוטף עזה הינה מיטבית, ובתיאום עם ראשי ההתיישבות. "כוחות צה"ל פרוסים במרחב וערוכים לכל תרחיש", הבהיר דובר צה"ל.

    כאמור, ראשי המועצות בעוטף עזה מתחו ביקורת על ההחלטה וקראו להקים גדר תת קרקעית שתמנע את מנהרות הטרור. "נוכח המציאות הביטחונית השוררת באזור בימים האחרונים יש דחיפות בהקמת המכשול המאסיבי לאורך הרצועה כולה מהחוף ועד לכרם שלום. אוגדת עזה מתכננת להקים את הגדר לאורך כל הרצועה אולם נתקלת בקשיים תקציביים.

    "מרכיב ביטחון משמעותי זה הובטח במהלך 'צוק איתן'", הזכירו ראשי המועצות, "אנו דורשים משר הביטחון וראש הממשלה לתקצב מיידית את הפרויקט".



    0 תגובות