הרב שהיה סמוך למקום הפיגוע בצרפת: "אמשיך ללכת ברחוב עם מגבעת זקן וחליפה"

    ארי וידר No Comments on הרב שהיה סמוך למקום הפיגוע בצרפת: "אמשיך ללכת ברחוב עם מגבעת זקן וחליפה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גל הטרור ששטף את צרפת תפס את היהודים מוכנים. "אנחנו מבינים מה זה" אומר לאתר 'קול חי' הרב מנחם זאנא שליח חב"ד, בראיון מיוחד מפריז.

    הרב זאנא היה במרחק כמה מאות מטרים בלבד ממקום הפיגוע במערכת העיתון, "הייתי 200 מטר מהמקום. הייתי באחת השדרות המרכזיות וראיתי את המשטרה נוסעת ומייד הרגשתי שקרה משהו".

    הרב מנחם זאנא הוא אמנם יליד צרפת אבל קודם כל הוא יהודי, "זה קרה 5 דקות מהאזורים היהודיים. אנחנו כבר מכירים את זה אבל הצרפתים לא הכירו עד עכשיו את העם המוסלמי, ופתאום הם מגלים קצת מה שקורה. כשהם שמעו תמיד על ישראל הם לא הבינו, ואם קרה אירוע חד פעמי הם חשבו שמדובר באדם לא שפוי, אבל עכשיו כשרואים את מצלמות האבטחה ורואים איך הכל נעשה בתכנון הם מבינים".

    לדעתו של הרב זאנא ישנה תחושה שהימין בצרפת בראשות מארי לה פן – עלול להתחזק "אני לא יודע אם זה טוב ליהודים ואני מקווה שזה לא יפגע בנו, אבל זה בטח לא טוב לערבים" הוא מנתח.

    • יש חשש בימים אלו?

    "ברור שיש חשש והתחושה לא נעימה, אבל אנחנו לא מורידים את הראש. אני ממשיך ללכת בלבוש היהודי עם מגבעת זקן וחליפה. הטרור יכול לתקוף בכל מקום ובכל זמן".

    עם זאת מספר הרב מנחם זאנא שהוראות המשטרה למוסדות החינוך היא להגביר את העירנות "אם כשהייתה שעה חופשית נתנו לתלמידים לצאת מבית הספר, עכשיו לא נותנים".



    0 תגובות