סורוצקין: מאמין שהמקום השמיני ריאלי; לפיד שיחק לידינו

    ארי וידר No Comments on סורוצקין: מאמין שהמקום השמיני ריאלי; לפיד שיחק לידינו
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המקום השמיני במפלגת יהדות התורה נחשב לריאלי על פי רוב הסקרים. מי שמוצב ברשימה במקום השמיני הוא הרב אליעזר סורוצקין יו"ר תנועת התשובה לב לאחים.

    ביהדות התורה מאמינים כי הצבתו של אחד האישים החרדים המוכרים והאהובים גם על ציבורים מסורתיים יכול להוסיף למאגר הקולות של יהדות התורה אלפי מצביעים נוספים.

    איך אתם נערכים לגייס מצביעים שאינם מהמאגר הטבעי של יהדות התורה?
    "יש שני סוגי קמפיינים לציבור הכללי. יש את הקמפיין הכללי יותר שידבר על העשיה החברתית של נציגי יהדות התורה, מהפכת השיניים של ליצמן, והעשיה החברתית של חברי הרשימה, ויש את הקמפיין המיועד לאנשים שמתקרבים ליהדות.

    בקמפיין הכללי כמובן שקשה להתמקד ולכן יודגש בו העשייה, נקיות הכפיים וכדומה. ויש קמפיין כזה שעובדים עליו.

    יש הרבה אנשים חילוניים שאני פוגש ואומרים לי, תשמע חברי הכנסת שלכם מקצועיים ויש להם עשיה. אמנם לא כל אחד ירוץ לשים ג' בקלפי, אבל בהחלט שומעים על כך יותר ויותר. עצם זה שבעיתון גלובוס הוצע למנות את גפני לשר אוצר, מוכיח שהדברים האלה מחלחלים ומבינים כי העשייה שלנו לא הייתה רק סקטוריאלית.

    דבר נוסף, שהציבור ראה שיאיר לפיד שאל בבחירות הקודמות איפה הכסף, אבל בסוף ראו שהוא לא היה אצל החרדים. החרדים לא היו בממשלה והמשק רק הלך והדרדר, אז אני חושב שמבחינה הסברתית לפיד בא לקלל ונמצא מברך. הוא אמנם עשה לנו נזק בפועל, כמו לשאר תושבי המדינה, אבל מבחינה הסברתית הציבור לא קונה את הדברים האלה, ורואים זאת גם בסקרים היום, שחצי מהמצביעים שלו לא יצביעו לו שוב.

    בעניין תנועות התשובה יש שם פוטנציאל עצום של מצביעים. הציבור שמתקרב ליהדות נמצא בכל רחבי הארץ. ישנם עשרות ארגונים ורבני בכל עיר ועיר, וזה שגדולי ישראל שמו אותי ברשימה זו אמירה שמחשיבים את תנועות התשובה. גם עד היום נציגי יהדות התורה סייעו לעולם התשובה, אבל ללא ספק אפעל מאד חזק בנושא זה וכך אנשים שמתקרבים יכולים להרגיש יותר תחושת שייכות".

    האם ההפגנות שהיו מצד פלגים מסוימים נגד חוק הגיוס לא עלולות להבריח מצביעים?
    "אני מקווה שלא. אני מתפלל שהפגנת האחדות תהיה חזקה יותר מכל הפגנה".

    האם המקום השמיני אכן ריאלי?
    "אני מאמין שהוא ריאלי אבל צריך לעבוד לשם כך רבות. למרות שהסקרים נוטים בדרך כלל להמעיט מהמפלגות החרדיות כי קשה להן לסקור את המגזר, ברוב הסקרים אנחנו רואים שהמקום ריאלי. הציבור שלנו מבין הפעם שאין ברירה. אין את הפריבילגיה שלא להצביע ליהדות התורה.

    אנחנו נמצאים עכשיו באלול של הבחירות, ואנשים צריכים להבין שכל קול מכריע. עשה מצווה אחת הכריע את כל העולם כולו לכף זכות. כל קול יכול להכריע אם שוב תהיה ממשלה או רעה או לא".

    הרב סורוצקין מספר כי ראשי ישיבות שנכנסו להגראי"ל שטיינמן וביקשו לדעת האם עליהם להיות כאן ביום הבחירות, וזאת משום שרבים מהם נוהגים להיות במגביות למען הישיבות בחו"ל בתקופה זו, אולם הגראי"ל שטיינמן הורה בצורה חד משמעית להיות בישראל ביום הבחירות.



    0 תגובות