זום אאוט • יהודים העבירו לחמאס סחורה לבניית מנהרות

    קובי פינקלר No Comments on זום אאוט • יהודים העבירו לחמאס סחורה לבניית מנהרות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעילות רחבה ומשותפת של שירות הביטחון הכללי, המחוז הדרומי של משטרת ישראל, רשות המיסים והפרקליטות, ובסיוע משרד-הביטחון, רשות המעברים, צה"ל, מתפ"ש ויחידת- החילוט של האפוטרופוס-הכללי, נחשפה בשבועות אחרונים, מערכת משומנת שהופעלה ע"י החמאס, לרכש ולהברחה של אמצעים וחומרים אשר שימשו אותה להתעצמותה הצבאית בעזה .

    בחקירות הפרשה עלה בין השאר, כי באמצעות תשתית זו, רכשה חמאס והכניסה לרצועת-עזה, דרך מעבר "כרם-שלום", אלפי טונות של חומרי-גלם ואמצעים, ששימשו אותה למתקנים צבאיים, להכנת-מנהרות, למתקני – אימונים ולתעשיית ייצור האמל"ח ברצועת עזה.

    בחקירות הפרשה עלה, כי בחלק מן המקרים, האמצעים שנרכשו בישראל, הובלו ממעבר "כרם-שלום" (בשטחו הפלסטיני) היישר למחנות האימונים של חמאס ולמתקניה.

    במסגרת הפרשה נחקרו עד כה ע"י השב"כ בשיתוף משטרת-ישראל ורשות המיסים, 26 חשודים, בהם גם אזרחים ישראליים , שהיו מעורבים באספקת האמצעים, באיחסונם ובהברחתם דרך מעבר "כרם-שלום". מלבד אלה, נחקרו נוספים במשטרת ישראל וב"רשות המסים".

    כתבי אישום חמורים הוגשו הבוקר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

    במשרד הביטחון מבהירים כי אנשי הביטחון במעבר כרם שלום של רשות המעברים במשרד הביטחון היו שותפים מרכזיים לסיכול ניסיונות ההברחה יחד עם השב"כ והמשטרה, פעילות שהביאה בסופו של דבר להגשת כתבי האישום.

    רשות המעברים התריעה ופעלה במשך זמן ארוך כנגד ניסיונות ההברחה, השינוי חל בחודשים האחרונים כאשר רשויות האכיפה הגבירו את הטיפול בתפיסות אלה.

    בשנת 2014 סיכלו הבודקים הביטחוניים במעבר כרם שלום 240 ניסיונות הברחה. בחודשיים הראשונים של שנת 2015 סוכלו 40 ניסיונות הברחה נוספים. הבידוק הביטחוני במעבר כרם שלום מתבצע על פי הנחיות משטרת ישראל והשב"כ, וכולל בידוק קפדני מדוקדק של כל סחורה שנכנסת לרצועת עזה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מהמתקדמים ביותר בעולם.

    ברשות המיסים מסרו כי לאחר שבחודשים האחרונים זוהתה מגמת גידול בניסיונות הברחה של חומרים דו שימושיים כגון: ברזל, אלקטרודות, דשן ועוד לתוך עזה ובעקבות חקירה בעניין שהחלה על ידי שב"כ, הוקם צוות חקירה משותף שהורכב מנציגי שב"כ, רשות המסים, משטרה ופרקליטות.

    בחקירה שלוותה מראשיתה על ידי רשות המסים נחשף כי מיכה פרץ תושב מבטחים שבעוטף עזה ניהל מחסני סחורה באזור שמהם הועמסה סחורה אסורה יחד עם סחורה לגיטימית ונשלחה לעזה. החקירה נעשתה תוך שילוב זרועות של מספר יחידות ברשות ובהן מכס מעברים, מע"מ באר שבע, חקירות מע"מ באר שבע ומס הכנסה באר שבע. מעבר לסיוע שנתנה רשות המסים לביסוס החשדות העיקריים, נכללות בכתב האישום כנגד החשוד עבירות מס שנועדו להסוות את פעילותו ביניהן: העלמת עסקאות בהיקף של מיליוני שקלים, ניהול פנקסים שלא כדין, שימוש בחשבוניות פיקטיביות ואי דיווח.



    0 תגובות