על רקע סיפורי 'יחסים במשבר': עלייה משמעותית בסיוע הביטחוני מארה"ב

    קובי פינקלר No Comments on על רקע סיפורי 'יחסים במשבר': עלייה משמעותית בסיוע הביטחוני מארה"ב
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד בישראל ובחלק מהתקשורת מדברים על קרע עם ארצות הברית, דווקא במישור הביטחוני נראים פני הדברים בצורה אחרת לחלוטין.

    גורם ביטחוני בכיר, המעורה היטב בעסקות הנשק והסיוע הביטחוני מארצות הברית לישראל אומר כי לא זו בלבד שהסיוע לא ירד ולא הוקטן, אלא להיפך. "הסיוע הביטחוני לישראל עלה בימיו של הנשיא האמריקני ברק אובמה וגם בשנה הנוכחית אנו עדים לעליה בהיקף הסיוע", אומר הגורם.

    בצה"ל מדברים כבר על עידן חדש עם כניסתו לתפקיד של הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט: "ההנחיות הינן ברורות וחדות", אומרים בצבא, "הנחיית הרמטכ"ל היא הגדלת היקף האימונים ככל שיידרש ובכל היחידות: ים, יבשה, אויר, עורף, סדיר ומילואים. אנחנו חייבים להשלים את כל הפערים שנוצרו עם צמצום ימי וכמות האימונים בשנה האחרונה ובזו שלפניה, כדי שנהיה מוכנים לכל תרחיש שלא יבוא ומתי שיבוא", מוסיפים.

    ומאין יבוא הכסף להרחבה כה משמעותית של האימונים?, גורם ביטחוני בכיר מסביר שהצבא הולך לקצץ עוד בכאלפיים אנשי קבע דבר שיחסוך למשק בתוך התוכנית הרב שנתית החדשה "גדעון" כ- 5 מילארד ₪, "התוכנית הרב שנתית שתכנס לתוקפה לפי התכנון לקראת סוף השנה על פי הנחיות ועדת לוקר תסמן את הצבא החדש, זה של אייזנקוט- הרבה יותר אימונים, פחות הצטיידות ופיתוח (מדובר רק בנושאים חדשים ולא כאלו שכבר סוכם עליהם ק.פ.), יותר מטוסים ללא טיס על חשבון מטוסים מאויישים, צמצום בבכשרה של הלוחמים משמונה חודשים לשישה, דבר שיחסוך כסף רב והאצת תוכנית הקיצוץ כאמור בכח האדם".

    ואם תהיתם לדעת למה בחר הרמטכ"ל לתת את השם "גדעון" לתוכנית רב שנתית? בצה"ל מסבירים כי זו הדמות שניצבת לנגד עיניו: בעל דוגמא אישית, צנוע, פשוט, רגיש ובעל תחבולה ותעוזה. נקווה רק שתוכנית זו תצא לפועל שלא כקודמותיה שמצאו עצמן בפח האשפה של האוצר.



    0 תגובות