דיווח: פרס, הלוביסט החדש של בנק הפועלים, תמורת 30 אלף דולר לחודש

    נתן גולד 2 Comment on דיווח: פרס, הלוביסט החדש של בנק הפועלים, תמורת 30 אלף דולר לחודש
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הון-שלטון: על רקע הרפורמות הצפויות על ידי שר האוצר המיועד משה כחלון,  הערכות הן, כי תפקידו של פרס, שכיהן עד לאחרונה כנשיא המדינה, נועדו לסייע לבנק הפועלים להיערך למאבק ביזמות חקיקה אפשריות וביזמות הגבלות רגולטוריות נוספות

    ביקורת חריפה נמתחת במערכת הפוליטית היום, עם פרסום הידיעה בדה-מרקר, על תפקידו החדש של פרס, שאמור להיות הלוביסט החדש של הבנק הגדול והחזק ביותר בישראל, בנק הפועלים. בתפקיד זה מתגלמת הבעייתיות של מבנה ההון-שלטון בישראל.

    נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, נהנה כיום מגמלה מהמדינה בסך של 47 אלף שקל כראש ממשלה לשעבר. כמו כן, הוא נהנה מרכב שרד, נהג, וזכאי למזכירות. קיבל תפקיד נוסף חדש, לוביסט של בנק הפועלים, תמורת 30,000 דולרים לחודש. התגובות במערכת הפוליטית גם מחברי מפלגתו לשעבר, כבר החלו לזרום: שלי יחימוביץ' הגיבה בציניות: "ידעתי שהוא אוהב כבוד, מסתבר שהוא אוהב גם כסף".

    ח"כ מירי רגב עקצה אף היא: "ללא ספק יהיה מעניין לראות את פרס מסתובב בכנסת עם הסרט הכתום המיועד ללוביסטים. זה פשוט לא יאומן, הנשיא לשעבר שמעון פרס, על פי הפרסום בדה מרקר סגר חוזה עם בנק הפועלים על פיו יקבל 30,000 דולר לקידום ענייני הבנק. יש נשיאים לשעבר, שעסוקים בהתחממות כדור הארץ, שלום עולמי וסיוע לאוכלוסיות חלשות, אבל הנשיא שלנו בחר דווקא לסייע לבנק הפועלים, בתשלום. זה קצת תמוה שמי שחוגג יום הולדת בעלות של מיליוני שקלים וסוגר חוזה מול בנק מכנה את מדיניות נתניהו ״ קפיטליזם חזירי״.

    כבר בסוף החודש הקרוב צפוי פרס להשתתף כאורח הכבוד באירוע שמקיים הבנק בניו יורק לרגל ציון 40 שנות פעילות בארה"ב. החגיגות הללו נערכות, כאשר במקביל מנהל משרד המשפטים האמריקאי חקירה נגד בנק הפועלים, בחשד שסיפק מקלטי מס לעברייני מס אמריקאים.

    מקורות בסביבתו של פרס הבהירו בתגובה, כי "פרס הקים לפני מספר חודשים חברה כלכלית "פרס אנד אסוושייטס" שמטרתה לעבוד עם חברות ישראליות ולקדם את פעילותן בחו"ל ובשווקים חדשים. בסביבתו של פרס הודגש כי הנשיא לשעבר אינו מושך משכורת מחברה זו וכל הכנסותיה הולכים למטרות פילנטרופיות. כל פעילותו היא למען קידום הידברות בין העמים, שלום וקידום ישראל כ'סטארט-אפ ניישן'"



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תעזבו אותו. הבנאדם סנילי לחלוטין.