סערת 'ביג' מסתעפת: מכתבי אזהרה נשלחו לכל הגופים המושקעים בחברה

    אברהם זילבר No Comments on סערת 'ביג' מסתעפת: מכתבי אזהרה נשלחו לכל הגופים המושקעים בחברה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'אין עונשין אלא אם כן מזהירין': עם תחילת יישום תוכנית 'העיצומים הכלכליים' עליה הודיע בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, נשלחו השבוע מכתבי אזהרה ל40 גופים בשוק ההון המושקעים בפעילות החברההמפעילה את הקניון מחלל השבת באשדוד. במכתבים שנשלחו בידי עו"ד המייצג את הוועדה נדרשות החברות להבהיר את עמדתן נוכח הצעד הבא של משיכת הכספים בידי הציבור החרדי מהחברות שעשוי להתרחש במידה וימשכו חילולי השבת.

    בדיונים שנערכו בימים האחרונים בידי חברי ועדת הרבנים שמונו לנושא בידי בד"ץ 'רבני הקריות' באשדוד, הלא הם: הרב אברהם נחמן גוטרמן, הרב אברהם ברנשטיין והרב אלעזר שטרן שליט"א, שורטטה בפרוטרוט תוכנית העיצומים הכלכליים שתופעל במידה וחילולי השבת ימשכו. אולם, היות והצעדים עלולים לפגוע קשות בהכנסותיהן. הוחלט להזהירן קודם הפעלת התכנית.

    במכתב שנשלח ע"י עו"ד אבי אדרי, המייצג את ועדת הרבנים מובהר כי הקבוצה העמידה את עצמה בראש החץ של החברות מחללות השבת בארץ, דבר שהציבור החרדי "המתגורר במרחק של פחות מק"מ מהקניון" לא יסכים להשלים עמו והוא יפתח במלחמת חורמה שמטרתה לבלום את חילולי השבת הנעשים בידי הקבוצה.

    מסיבה זו, כך נאמר במכתב, "הציבור החרדי שנדרש להשקיע את ממונו אך ורק באפיקים המותרים בידי ההלכה" לא יסכים לכך שכספיו יושקעו במיזם מחלל השבת כך שהוא ימצא את עצמו נהנה מהכנסות שנעשו בחילול שבת, ולכן "לא ניתן ואף לא אפשרי לכפות על ציבור עצום שכזה, להשקיע בניגוד לאופיו והכללים שלאורם הוא מתנהל".

    בהמשך מבהיר בא כוחה של ועדת הרבנים את הצעד הבא והוא מגלה כי "וועדת הרבנים שוקלת בימים אלה לפרסם בקרב הציבור החרדי, באמצעות המדיה החרדית, את שמות בתי ההשקעות ו/או הגופים בשוק ההון ו/או חברות הביטוח ו/או קרנות הפנסיה ו/או קרנות ההשתלמות ו/או קופות הגמל ו/או כל גוף פיננסי אחר, אשר משקיעים בחברת ביג ומאדירים באמצעות השקעתם את עניין חילול השבת שמבצעת באופן גס חברת ביג. בפרסומים אלה, תמליץ וועדת הרבנים לציבור לפנות ולשאול את רבני הקהילה החרדית בזרמיה השונים בעניין האיסור ההלכתי להשקיע ממון בגופים אלה, אשר משקיעים כספים בחברה המחללת השבת".

    "צעד זה, עלול להביא למשיכת השקעותיו של הציבור החרדי מגופים אלה, דבר העלול לגרום לאפקט דומינו בשל ירידת ערך אגרות החוב והמניות של גופים אלה, עניין אשר ברי כי הינו גורם מכריע בשיעור התשואה והרווחיות אותם הנכם אמורים לספק לציבור המשקיעים שלכם". מובהר במכתב

    לחברות ניתן פרק זמן של שבועיים להגיב למכתב, אך כבר אתמול, התקבלו בוועדה שיחות שהגיעו ממנהלי חברות שביקשו לקבל פרטים נוספים למהלכים שאותם מבקשים לקדם חברי ועדת הרבנים, דבר המעיד על הרצינות שאותה מייחסים בחברות  להודעתה של ועדת הרבנים.

    בחברות יודעים אם כן לעשות את החשבון, לאחר שההיסטוריה מוכיחה כי חברות שהציבור החרים בהמוניוו נחלו הפסדים קשים, סביר ששם ימצאו את הדרך להעביר את המסר הברור לקבוצת 'ביג', דבר שימנע את ביצוע השלב הבאה בתוכנית המגובשת שהתקבלה בידי חברי ועדת הרבנים.

    בוועדה אומרים כי "התוכנית הושלמה, כרגע הכדור נמצא במגרש של החברות. נחכה לתגובותיהן, ולאור התגובות יוחלט כיצד ומתי יש לגשת לשלב הבא. דבר אחד אפשר לסכם בבירור: המערכה לסגירת מתחם 'ביג' בשבתות יצאה לדרך, והיא לא תיפסק עד אשר יפסקו חילולי השבת במתחם 'ביג' ובכל רחבי העיר אשדוד לחלוטין. זו דרישה לגיטימית של הציבור שומר השבת בעיר, ודרישה זו תבוא בע"ה לידי מימוש".



    0 תגובות