אופוזיציה נגד אופוזיציה • ליברמן עם הצעת חוק נגד מרצ

    דוד לזר No Comments on אופוזיציה נגד אופוזיציה • ליברמן עם הצעת חוק נגד מרצ
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיש היום (חמישי) הצעת חוק ראשונה שבאה למגר את התופעה שמפלגות יתמכו בחרם על ההתנחלויות: "קריאה לחרם מתוך בית המחוקקים חמורה שבעתיים".

    על פי הצעת החוק, יישלל מימון המפלגות מאלה שיקראו לחרם או יעודדו במעשיהן חרם על ישראל בכלל וההתנחלויות בפרט והיא הוגשה בעקבות התבטאויות של ח"כים מהרשימה המשותפת, ולאחר שמרצ מנסה שוב לקדם הצעת חוק לסימון מוצרים מהתנחלויות.

    "במקביל למאבק שמנהלת בימים אלה מדינת ישראל נגד חרמות, הטלת סנקציות ופגיעות ממוניות ואחרות מצד מדינות בעולם וארגונים בינלאומיים ואנטי-ישראליים שונים המעוניינים לפגוע במדינת ישראל, לרבות בתאגידים ובעסקים בבעלות של אזרחים ישראלים – ראוי שהמדינה עצמה לא תממן מפלגות וסיעות בכנסת ישראל הקוראות לחרם שכזה או מצדדות בו", נכתב בהצעה.

    עוד נכתב בהסבר להצעת החוק כי "אין ספק כי קריאה לחרם ולפגיעה במדינת ישראל ובאזרחיה, כשהיא נעשית מתוך בית המחוקקים של המדינה היא חמורה שבעתיים ונזקה גדול יותר מקריאות דומות אחרות. אין זה הגיוני שאזרחי ישראל יממנו במסיהם את אלו שקוראים לפגוע בפרנסתם של האזרחים ובכלכלתה של המדינה".

    "מעבר לכך, פעולות אלו של חרמות נגד 'סחורה ישראלית' הן צורה חדשה של אותה אנטישמיות ישנה שבוודאי אין לה מקום בכנסת ישראל. השימוש ברטוריקה הזו של החרמת סחורה בשל 'מוצאה' הוא בזוי ומעורר פלצות עבור כל מי שמכיר את ההיסטוריה היהודית, ויש לשלול מאלה הנוקטים אותה את המימון עבור האכסניה הפוליטית שבה הם שוכנים".

    "בהצעת חוק זו מוצע לקבוע כי יושב ראש הכנסת יקבע הוראות לעניין שלילת מימון המפלגות מתקציב הכנסת למפלגות שנמצא כי לקחו חלק פעיל בפעילות ובעידוד לחרם נגד מדינת ישראל ומוסדותיה".



    0 תגובות