דיין ביה"ד הגדול הגר"א שרמן: "הגיור האלטרנטיבי הוא חוצפה ועזות מצח"

    אפרים דוד No Comments on דיין ביה"ד הגדול הגר"א שרמן: "הגיור האלטרנטיבי הוא חוצפה ועזות מצח"
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיזם הגיור האלטרנטיבי של 'רבני צוהר' ממשיך לקבל ביקורות חריפות מהממסד הרבני בישראל. הבוקר (ראשון) תקף דיין בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי אברהם שרמן, ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' כי בית הדין החדש הוא בית דין פסול וכי ייסודו הוא חוצפה כנגד גדולי ישראל.

    הגר"א שרמן אמר כי "אף אחד מהמגיירים האלטרנטיביים לא הגיע למעמד של גדולי הדור המקובלים על כולם. זו חוצפה ועזות מצח לקבוע פסקים לעם ישראל בניגוד לגדולי הדור. הם לא הגיעו אפילו להוראה", תקף את הרבנים סתיו ורבינוביץ.

    כמו"כ אמר הגר"א שרמן ב'קול חי' כי "אותם רבנים שייזמו את מיזם הרבנות האלטרנטיבי נגד הרבנות הראשית –  מעוותים בזדון את מקורות ההלכה כדי להצדיק פעולה לאומית-חברתית שהם יוזמים".

    "בפועל הגיורים שלהם אינם תופסים מפני שהם בית דין פסול וגם אם יעשו את הגיורים – ה'מתגיירים' הקטינים יישארו נכרים", אמר הבוקר הגר"א שרמן ופנה לאותם רבנים ואמר, "אני קורא לרבנים: אל תקרעו את עם ישראל, צייתו לגדולי הדור ולזקני רבני הציונות הדתית".

    אמש (מוצ"ש) התייחס הרב הראשי והרשל"צ הגר"י יוסף בשיעורו השבועי הקבוע –  לגיורי הקטינים ולמיזם הגיור האלטרנטיבי ותמה "אני אשלח אותו לחינוך ממלכתי, אשלח אותו לשם והוא יתחנך דתי. דתי?.. אדם שאבא שלו ואמא שלו הולכים כל יום ראשון לכנסייה".

    "רבותי, זה הרוב היום. יש מיעוט – אמא גויה והאבא יהודי חילוני, הרוב זה שניהם גויים. הם לא רוצים להתגייר אבל משכנעים אותם לגייר את הילד, הם טוענים כדי למנוע התבוללות", אמר הראשון לציון והסביר, "איך הבן יהיה דתי? הם טוענים שזה זכות בשבילו, זה חובה בשבילו!".

    "בפרט אם זה גיור המוני, חס ושלום , יש לנו פה בארץ עשרות אלפים כאלה. חס ושלום אם יגיירו קטנים כאלה, אוי ואבוי, זה נגד התורה, זה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה, אתם יודעים מה העונש על הדבר הזה", אמר הגר"י יוסף אמש בשיעורו השבועי.

    האזינו לראיון המלא הבוקר ב'מדברים אקטואליה':



    0 תגובות