ישראל לוין: "מקווה שבקרוב הבנות תשובצנה בסמינרים אחרים"

    ארי וידר | צילום: מאיר הלטובסקי No Comments on ישראל לוין: "מקווה שבקרוב הבנות תשובצנה בסמינרים אחרים"
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החלטת בית המשפט כי על סמינר בית יעקב הישן לקבל את כל 21 הבנות ששובצו אליו ולא החלו את שנת הלימודים לא הפתיעה את הנהלת הסמינר, אבל בסמינר נחושים להילחם על עקרון הצפיפות בסמינר ומאמינים כי כבר בשבועות הקרובים ישובצו התלמידות בסמינרים אחרים.

    הרב ישראל לוין, מנהל סמינר בית יעקב הישן אומר לאתר 'קול חי' בתגובה להחלטת בית המשפט: "אנחנו כמובן מכבדים את החלטת בית המשפט ופועלים על פי חוק, ולכן הודענו להורים כי הבנות ילמדו כרגע בסמינר. אנחנו מתכוונים להמשיך בעתירה שבסופה הבנות תשובצנה בסמינרים האחרים".

    עם זאת מוסיף הרב לוין ואומר כי "להכריח אותנו ללמד 46 בנות בכיתה אחת זה לא מוסרי ולא חינוכי ואנחנו נלחם על כך בבית המשפט".

    "השיבוץ שהיה הוא שרירירותי, לא סביר ולא מידתי. לא ייתכן שבעיר שבה יש עשרות סמינרים ובהם גם כאלה שלומדות בהם 25 בנות בכיתה, ייאלצו אותנו לקבל 45 בנות בכיתה".

    לוין מביע ביקורת נוקבת על החלטת העירייה. "אני שואל את השאלה, למה שובצו דווקא אלינו כ"כ הרבה בנות בעוד שיש מקום בסמינרים אחרים. אומרים לנו שבגלל שאנחנו סמינר מבוקש, ואני שואל האם רוצים להפוך אותנו לסמינר לא פופולארי כשיהיו בו 45 בנות בכיתה אחת?".

    "לא שייך להעביר שיעור לכיתה כ"כ גדולה. זה מוגזם. בבתי הספר הממלכתיים הכוונה היא לצמצם ושלא יהיו בכיתה יותר מ-32 תלמידים אז אותנו להכריח לקבל גם 46 בנות בכיתה?".

    "האם בגלל שאנחנו טובים אנחנו צריכים להיענש"?

    ומה יש לך לומר על הטענה כי דווקא הבנות הספרדיות לא התקבלו?

    "נוח לומר שזה עדתי. זה הטרנד היום. באותה מידה אפשר לומר שההתחממות הגלובלית ונפילת הבורסה גם היא קשורה לנושא העדתי. לעצם העניין, חלק גדול מהבנות ששובצו כלל לא נרשמו אצלנו ושיבצו אותן אלינו גם בלי שנרשמו. ויש גם אשכנזיות ברשימה הזו. אצלנו יש לכל יהודי מעמד שווה אם הוא עומד בקריטריון הרוחני והלימודי ואנחנו לא עושים שום דבר שנוגד את כללי המוסר והדת וכולם יודעים שהסמינר שלנו ממש לא מפלה".



    0 תגובות