משפחות נופלי 'דקר' קיבלו מצה"ל את כל המידע שברשותו

    קובי פינקלר No Comments on משפחות נופלי 'דקר' קיבלו מצה"ל את כל המידע שברשותו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    47 שנים את טביעתה של צוללת חיל הים דקר בלב הים התיכון בה מצאו מותם ו69 לוחמים ואנשי צוותה, קיים אחר הצהרים מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג מפגש מרגש וייחודי עם חלק ממשפחות אנשי צוות הצוללת ומסר להם את כל המידע המצוי כיום בחיל הים על נסיבות העלמותה של הצוללת.

    בשיחה עם מפקד החיל הוא מספר כי הפעם נמסר כל החומר המצוי בידי הצבא על נסיבות טביעתה כולל גם חומר שלא ניתן ונמסר בעבר. "בעבר קיבלו המשפחות חלקים שונים מהדוחות השונים שנאספו לאורך השנים כולל מציאת מצוף הצוללת ליד אל עריש וכל הסריקות שנעשו לאורך השנים. היום קיבלו המשפחות ונציגיהם את כל המידע כך שזה בעצם מסמך מאגד של כל דוחות העבר" אומר האלוף.

    האלוף מציין שוב את העובדה שהצוללת נמצאה כמעט שלמה על קרקעית הים בעומק של 3000 מטרים וגם כיום אין מסקנה ברורה לגבי נסיבות טביעתה.

    "הנסיבות המובילות לטביעתה הן שתיים" אומר האלוף. "הראשונה כשל טכני שבעקבותיו צנחה הצוללת למעמקים ושם לא ניתן היה לאנשי הצוות לתפקד יותר. האפשרות השניה שהועלתה היא שכלי שיט או חפץ כל שהוא פגעו בשנורקל הצוללת דבר שהביא לפגיעה במערכות ולטביעתה"אומר מפקד חיל הים ומוסיף שכיום שונו הנהלים עובו שיתופי הפעולה וישנה הרבה יותר הבנה באשר לאירועים מסוג זה.

    הצוללת נמצאה ב-28.5.1999 כאשר הקמת הקשר האחרונה היתה בינואר 1968. היום כאמור נסגר המעגל.

    תמונה (4)

    תמונה (5) (1)

    תמונה (6)

    תמונה (2)

    חדש.Still006

    חדש.Still003



    0 תגובות