פרסום ראשון • דרמה באלעד: ראש העיר הגיע להבנות עם בית הספר 'שירת שרה'

    יעקב גרודקה 13 Comment on פרסום ראשון • דרמה באלעד: ראש העיר הגיע להבנות עם בית הספר 'שירת שרה'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום פגישה בת ארבע שעות שהתקיימה הצהרים (ראשון) בביתו של איש העסקים החרדי יקי רייסנר, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש הגיע להבנות עם משה שטיין, מנהל מוסדות 'שירת שרה' ו'תורת חסד' – ובכך נפתרה המחלוקת סביב מיקום בית הספר לבנות.

    אלעד סוערת: רה"ע פרוש פיטר את יו"ר 'דגל התורה' • כל הפרטים

    על פי ההסכם שהתגבש היום, בית הספר לבנות 'שירת שרה' יועבר בעוד כשבועיים למבנה עצמאי ששימש עד כה את תלמוד תורה 'פרי תואר' בנשיאותו של רב העיר הספרדי הרב מרדכי מלכה, הממוקם ברחוב בן זכאי במרכז העיר.

    מנגד, תלמוד התורה שבנשיאותו של הרב מלכה יעבור לבניין החדש שיועד מלכתחילה לבית הספר 'שירת שרה' ובכך ישמש המקום כמתחם מרכזי לארבעה תלמודי תורה.

    כזכור, העיר אלעד סערה בימים האחרונים, לאחר ויכוח חריף בין ראש העיר פרוש למוסדות 'תורת חסד' ו'שירת שרה' בניהולו של משה שטיין. השיא נרשם בפיטורי יו"ר 'דגל התורה' בעיר אבי שטרן על ידי ראש העיר פרוש, זאת לאחר ששטרן התערב והוציא צו מניעה להזזת קרוואנים שהיו מיועדים לחינוך המיוחד, נגד דעתו של ראש העיר.

    20150830111455

    בימים האחרונים, הויכוח העיקרי התנהל סביב מבנה בית הספר 'שירת שרה', הנהלת והורי בית הספר דרשו כי בית הספר לבנות יפתח בצמוד למבנה בית הספר לבנים 'תורת חסד', מנגד ראש העיר התעקש ואמר כי לא ראוי למקם בית ספר לבנות צמוד לבית הספר לבנים.

    אך כאמור, לאחר דיונים רבים ולאחר פגישה ארוכה שהתקיימה היום בביתו של רייסנר – הצדדים הגיעו  להסכמות מלאות בכל נושאי המחלוקת.

    ראש העיר ישראל פרוש אמר לאתר 'קול חי' כי הוא "מברך על ההסכמות שהושגו ויסייעו לשמירה על צביון החינוך בעיר", לדבריו "הושקעו מאמצים רבים לבניית המוסדות על מנת לאפשר לתלמידים את התנאים הפיזיים הנוחים ביותר ללימודים, אך טבעי הוא שלא נזניח את החלק העיקרי – הרוחני", אמר פרוש.

    מנהל המוסדות משה שטיין אמר לאתר 'קול חי' כי "אני שמח מאוד שהצלחנו להגיע להסכמות עם ראש העיר ישראל פרוש, בסייעתא דישמיא הכל התנהל ברוח טובה והכל יבוא על מקומו בשלום. אני מודה לראש העיר שהראה נכונות לסייע ככל שניתן לפתור את הבעיה במהירות".

    הורי תלמידים אמרו היום לאתר 'קול חי' כי "אנו שמחים על המהלך, ואין יותר ראוי שהבנות ילמדו בבית ספר שממוקם במבנה עצמאי, ולא בתוך מתחם הכולל עוד 3 תלמודי תורה לבנים".

    מבנה המוסדות כיום

    מבנה המוסדות כיום

    אמש טענו הורי התלמידים כי "הסיבה שראש העיר מתנגד לאיכלוסו של הבנין החדש על ידי בית הספר 'שירת שרה' – הוא בעקבות העובדה שהוא מעוניין להעניש את המוסדות לאחר שהתנהל ויכוח בינו לבין מנהל המוסדות משה שטיין סביב מועד פתיחת שנת הלימודים בבית הספר לבנים 'תורת חסד' וסביב הסערה שהתחוללה בהעברת הקראוונים שהיו מיועדים לחינוך המיוחד".

    הכניסה למוסדות, "הילדים מתלוננים על סכנה יומיומית"

    הכניסה למוסדות, "הילדים מתלוננים על סכנה יומיומית"

    גורמים בוועד ההורים של בית הספר הוסיפו אמש לאתר 'קול חי' כי "מלבד בעיית מיקום בית הספר 'שירת שרה', הרי שקיימת סכנה מוחשית במבנה שכבר מאכלס את בית הספר לבנים 'תורת חסד'".

    לדבריהם, "המבנה שטרם הושלמה בנייתו מסכן באופן יומיומי את חיי הילדים. לא יתכן שיעמידו הורים בפני ברירה 'או בטיחות ילדכם או מבנה בית ספר'. אנחנו מוכנים להשתכן במבנים זמניים, אך לא נסכן את ילדינו באתרי בניה ולא נתן להכניס ילדים מבתי ספר אחרים ולסכנם, דמם של ילדים אחרים סמוק באותה מידה!".

    "נשבית מחר את הלימודים"

    הערב אומר וועד ההורים לאתר 'קול חי' כי הוא "מברך על פתרון המשבר בדרכי נועם. מנגד, בלתי אפשרי לשכן 500 ילדי בית ספר לבנות יחד עם ילדי הגנים ובית הספר לבנות בתוך 13 כיתות בלבד".

    "ההורים התכנסו הערב והחליטו על השבתת הלימודים עד לקבלת מבנה מסודר וראוי ללימודים מהעירייה. אנו מקווים שהנהגת העיר תתעשת ולא תעבור על חוק חינוך חובה, ושההורים לא יאלצו לפנות לקבלת סעד מבית המשפט", אומרים לאתר 'קול חי'.



    13 תגובות

    מיין תגובות
    1. 13

      כול הכבוד לשרוליק. עבודת קודש ולא שם על כול הדיבות הרעות שמוצאים עליו

    2. 11

      כל הכבוד ליקי ולראש העיר!
      אכן דרך ההידברות השפויה היא המתאימה לעירנו וכן לקהילת שירת נפתלי.

    3. 8

      שחיתות במיטבה, להשתמש בילדים קטנים ולשים אותם באתר בניה שלא ראוי ללימודים ואז לזרוק אותם למבנה אחר שזה מוכן ! אין גבול להתעללות של ראש העיר בילדי שירת שרה ותורת חסד!

    4. 7

      הזוי להשתמש בילדים קטנים בשביל פוליטיקה פנימית של ראש העיר עם כמה עסקנים בעיר

    5. 4

      פרוש מרעיל את הציבור.
      געגועים לקריספל.

    6. 3

      נגד עסקנים ומנהלי מוסדות שעושים קומבינות ומשחקי כוח על גבם. תשאלו את עצמכם מה היה צריך לתת לרב מלכה(פרי תואר) כדי שיהיה מוכן להעביר מוסד ממבנה חדש שהוא קיבל למקום אחר.תשאלו את עצמכם מה קיבל שטיין (שירת שרה)בעבור ההסכמה לשכן את הבנות באתר בניה למשך שבועיים ואז לאחר שהעסק יסתדר יעבירו אותם למבנה של הרב מלכה . ותחשבו מה האינטרס של משפחת רייסנר לעזור לפרוש נגד ההורים

    7. 2

      בפעם הראשונה בציבור החרדי הורים מעזים להרים את הראש נגד עסקנים ומנהלי מוסדות שעושים קומבינות ומשחקי כוח על גבם. תשאלו את עצמכם מה היה צריך לתת לרב מלכה(פרי תואר) כדי שיהיה מוכן להעביר מוסד ממבנה חדש שהוא קיבל למקום אחר.תשאלו את עצמכם מה קיבל שטיין (שירת שרה)בעבור ההסכמה לשכן את הבנות באתר בניה למשך שבועיים ואז לאחר שהעסק יסתדר יעבירו אותם למבנה של הרב מלכה . ותחשבו מה האינטרס של משפחת רייסנר לעזור לפרוש נגד ההורים

    8. 1

      היסטוריה באלעד,הורים מתארגנים, משפיעים ,מקימים נציגויות הורים.מתבקש להפריד את החינוך מהפוליטיקה,יום יבוא ועוד ידובר על הישגים, רמת הוראה וכו ׳ יש מישהו שמתעקש להגיד שאלעד היא עיר( ואם)בישראל