ה'תשע"ה שהייתה • שנה וקללותיה // אריאל שרפר

    אריאל שרפר No Comments on ה'תשע"ה שהייתה • שנה וקללותיה // אריאל שרפר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העולם היהודי ידוע ברגישותו ובמידת חשיבותו הרבה לחיי האדם ובכל פעם שנשמה יהודית אחת שרויה בצער בשל מכת הגוף ולפעמים חלילה נפרדת מהעולם הזה בשל אבדן הגוף- מתפשט הכאב כאש בשדה קוצים וזעקות השבר מהדהדות בעולם כולו.

    אך בשנת תשע"ה נדמה היה כי האסונות שפקדו את עמנו היו קשים מנשוא לא רק בצורת מכות שסווגו כפיגועי טרור רח"ל אלא גם בצרות נוראות שניחתו על משפחות והורים לילדים, בגזרה נוראה שניחתה על הציבור בעיצומה של לווית גדול הדור, ובצער הפרט שהפך לעיתים לנחלת הכלל.

    בראש השנה על פי היהדות- בתחילת חודש ניסן הזדעזע העולם כולו מאסונם הפרטי של גבריאל ואביגיל ששון בברוקלין שבניו-יורק- ששבעה משמונת ילדיהם נספו בשריפה שפרצה בביתם בליל שבת.

    פלטבוש ששון

    שבעת הילדים במשפחת ששון ז"ל נטמנו בהר-המנוחות בישראל ואביהם גבריאל נשא מעל שבעת קבריהם הספד קורע לב שלא הותיר עין אחת יבשה ולב יהודי אחד שאינו נשבר ונדכה.

     לאחר ההלוויה של שבעת ילדיו קרא גבריאל ששון לעם ישראל להתחזק באהבת-חינם בראיון מזעזע ומרגש למהדורה המרכזית בקול-חי

    במוצאי חג הפסח תשע"ה, ליל ט"ז בניסן, במהלך מסע הלוויתו של מרן פוסק הדור הגאון הרב  ואזנר זצ"ל נפצע אנושות הבחור מרדכי גרבר שאומץ כבן ע"י הרב- ונפטר מפצעיו- ועוד כמאה בני אדם נפצעו באסון ששינה לתמיד את נהלי האירועים ההמוניים במגזר החרדי.

    IMG-20150405-WA0053-e1428196136113

    IMG-20150405-WA0052-e1428191004634

    201504041337391-620x340

    בחור הישיבה שלמה מארי ז"ל בן התשע-עשרה טבע למוות במאגר המים בית-זית שליד ירושלים שהבוץ בקרקעיתו כבר גבה חיים של בחור ישיבה נוספת בשנה הקודמת. אחד המחלצים והמסייעים באיתור גופת הצעיר שטבע נזכר בצער במקרה הדומה ובלקח שלצערו לא נלמד כראוי.

    גם הדרכים סיפקו לדאבוננו בשנה החולפת לא מעט כאב-לב וצער למשפחות רבות בתאונות שאירעו לרוכבים ולהולכי-רגל כשאחת התאונות הקשות אירעה רק כמה ימים לפני ראש השנה בשכונת בית-וגן בירושלים- בה נטלה נשמתו של ילד בן 4 ועלתה בסערה השמימה.

    הצלה, תאונה, אופנוע

    והקטל בכבישים לא מתרחש לצערנו רק בארץ- ובמרחק כמה ימים מראש-השנה אירעה תאונת דרכים קשה ליד העיירה מונסי שבארצות הברית בדרך לניו-יורק ו-3 בני משפחה חרדית אחת נפטרו בדרך לביתם- וחדדו עוד יותר את הכלל ונשמרתם מאד לנפשותיכם

    צריך גם  לציין כי בחסדי שמיים  היו גם כמה ניסים גדולים במקום אסונות כבדים –  ובהם מקרים רבים של חילוץ ילדים מרכבים נעולים כשמצבם יציב, תאונות שהסתיימו בפציעות קלות בלבד, והשגחה פרטית על יהודים שנקלעו למצבים לא פשוטים במלחמה עם אתגרי הטבע בארץ ובעולם. ואנחנו נתפלל בר"ה הזה- שב"ה נכתב ונחתם לחיים טובים בריאים ולשלום-  תכלה שנה וקללותיה- תחל שנה וברכותיה!



    0 תגובות