מי מנע ברגע האחרון את פתיחת סניף איקאה הראשון במרוקו?

    ישראל פריי No Comments on מי מנע ברגע האחרון את פתיחת סניף איקאה הראשון במרוקו?
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשת הריהוט השוודית איקאה סיימה את הכנותיה לפתיחת הסניף הראשון במרוקו. 45 מיליון דולר הושקעו, 1400 עובדים גוייסו, המקום עמד על תילו מבריק וממורק לרגל טקס הפתיחה שתוכנן ליום שלישי האחרון. רגע לפני הפתיחה החגיגית, משהו השתבש. הרשת הודיעה כי מסיבות שאינן תלויות בה הפתיחה תידחה לתאריך לא ידוע. האם בסכסוך מדיני בין מרוקו לשוודיה טמון הפתרון לתעלומה?

    מסתבר שחבל ארץ קטן בסהרה המערבית -כך לפי ynet שסיקר בהרחבה את הפרשיה- עומד בליבו של סיכסוך אזורי בעל השפעה רחבה. תושבים באיזור שמרוקו השתלטה עליו עם עזיבת הספרדים ב-1975, דורשים לעצמם עצמאות, ואף קוראים לעצמם "רפובליקת סהרה הערבית הדמוקרטית". למרות ניסיונות בינלאומיים לפתור את המחלוקות בין הצדדים, מתעקשת ספרד לשחרר את אחיזתה באזור המריבה, בעיקר בגלל משאבי הטבע הנמצאים בה.

    לאחרונה, הכריז ראש ממשלת שבדיה כי ארצו "תומכת בזכות להגדרה עצמית של העם בסהרה". שבדיה אף מתכוונת לפנות למועצת הביטחון של האו"ם ולקדם החלטה התומכת במדינה העצמאית, דבר שכמובן מעלה את זעמם של המרוקאים, שהחליטו, כך על פי ההערכה, לקחת את רשת הריהוט הפופולארית כבת ערובה, ולמנוע את פתיחת איקאה במטרה להפעיל לחץ נוסף על שוודיה.



    0 תגובות