המשקיעים שהורידו לטמיון 6 מיליארד דולר בעשרה ימים

    ישראל פריי No Comments on המשקיעים שהורידו לטמיון 6 מיליארד דולר בעשרה ימים
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צרות של עשירים: קטאר, המדינה העשירה במפרץ הפרסי, מחזיקה בקרן השקעות ענקית הנמנית בין עשרת קרנות ההשקעה הגדולות בעולם. הקרן משקיעה סכומי עתק בנכסים בכל רחבי העולם. רכישותיה לעיתים נחשבות מגלומניות ונובעות גם ממניעי שליטה והשפעה. בין היתר מחזיקים הקטארים בנכסים מפורסמים ביותר במרכז לונדון, בבתי אופנה נחשבים ובקבוצות ספורט.

    אך נראה כי את החודש האחרון, יעדיפו הקטארים לשכוח. קרן ההשקעות של קטאר הפסידה 5.9 מיליארד דולר תוך 10 ימים בשל השקעותיה בפולקסווגן ובגלנקור. קונצרן הרכב הגרמני פולגסווגן עומד במוקד התעניינות עולמית כשנחשפה תרמית של החברה שגרמה לזיוף נתוני בדיקות מערכת הזיהום והפליטה מהרכבים. החברה נקלעה למשבר עמוק בעקבות החשיפה.

    ענקית הכרייה והסחורות גלנקור נקלעה אף היא לקשיים בעקבות חששות על חוסר יכולתה לעמוד בהתחייבותיה. הקטארים הנם אחד מהמחזיקים הגדולים במניות פולקסווגן וגלנקור, השקעות שמתבררות ככישלון חרוץ. בפולקסווגן הפסידו הקטארים 4.8 מיליארד דולר ובגלנקור מעט יותר ממיליאר דולר. למקרה שנכמרים רחמיכם על חסרון הכיס של השייחים מהמפרץ, אתם יכולים להתנחם בכ-250 מיליארד דולר שהקרן עדיין מחזיקה בנכסים שונים בעולם, גם לאחר הימים הקשים.



    0 תגובות