המאבק המסוכן של ברון הסמים המקסיקני עם המועמד לנשיאות ארה"ב

    ישראל פריי No Comments on המאבק המסוכן של ברון הסמים המקסיקני עם המועמד לנשיאות ארה"ב
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת הבחירות האמריקנית מתהדרת במועמד צבעוני העונה לשם דונאלד טראמפ. טראמפ, יזם אמריקאי ואיל הון, בנה את תדמיתו במשך השנים כעשיר פרוע וידוען פרובוקטיבי. הוא מחזיק במלונות, מגדלים ומגרשי גולף מגלומניים הנושאים את שמו, מגוון מוצרי יוקרה תחת המותג שלו, והוא אף הנחה בעבר מספר תוכניות טלוויזיה עתירות באזז ורייטינג.

    כשהכריז על מועמדותו בבחירות לראשות המפלגה הרפובליקנית, נראה היה כי מדובר בקוריוז בלבד, אך למגינת לב המתחרים והמפלגה, מועמדותו תפסה תאוצה, ובסקרים מזנק מעמדו, וסיכוייו גדולים ממתמודדים רציניים ווותיקים ממנו. הבלאגן התקשורתי שטראמפ מביא איתו למערכת הבחירות מקבל תפנית בלתי צפויה נוספת, כשדברים נחרצים שנשא בגנות המהגרים, הכעיסו את אחד האנשים שהכי לא תרצו להכעיס אותו.

    לפי דיווחים בכלי תקשורת, ברון הסמים המקסיקאי חואקין "אל צ'אפו" גוסמן, הכריז על פרס של 100 מיליון דולר על ראשו של איש העסקים והמועמד לנשיאות ארה"ב. ברון הסמים האכזרי ברח לפני כשלשה חודשים מבית הסוהר השמור בו היה כלוא במה שנחשב מבצע נועז ובלתי אפשרי, והיווה מכה קשה לממשלת מקסיקו במלחמה המייאשת שהיא מנסה לנהל עם ברוני הסמים.

    קצפו של "אל צ'אפו" יצא על דבריו של טראמפ בגנות מהגרים מקסיקאים בארה"ב, אותם כינה פושעים. טראמפ גם לעג לממשלת מקסיקו על בריחתו של אל צ'אפו מהכלא, ובין השניים נרשמו בעבר חילופי מהלומות מילוליים דרך הרשתות החברתיות. "הוא זועם ורוצה את טראמפ חי או מת, ומוכן לשלם כל סכום בשביל ראשו", אמר אסיר המעורה במצב לרשת הטלוויזיה הדרום אמריקאית TeleSUR.

    למרות שטראמפ נוהג להתייחס בבדחנות וזלזול ביריביו, נראה כי את האיומים של העומד בראש קרטל הסמים המקסיקאי "סינלואה" הוא לוקח ברצינות. המיליארדר פנה לבולשת הפדרלית בארה"ב (FBI) בבקשה לחקור את האיומים נגדו, ולהדק את האבטחה סביבו, ולפי דיווחים מסוימים הוא אף מקפיד כעת להופיע בציבור עם אפוד מגן. "רשויות החוק עובדות כעת מאוד קשה בגלל המצב", אמר טראמפ בהתייחסו לחקירת ה-FBI שנפתחה בעקבות תלונתו.



    0 תגובות