אריאל על התנהלות ארה"ב בסוגיית פולארד: "נקמנות שגובלת באנטישמיות"

    דוד לזר 4 Comment on אריאל על התנהלות ארה"ב בסוגיית פולארד: "נקמנות שגובלת באנטישמיות"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החקלאות אורי אריאל התייחס הערב (ראשון) ב'קול חי' לפיגוע הרצחני שאירע היום בצומת גוש עציון שבו נרצחה הנערה הדר בוכריס בת 21 מצפת, ואמר כי "צריך להגביר את היד התקיפה מול הפלסטינים".

    השר אריאל אמר כי "איפה שיש פגיעות חוזרות ביהודים – ערבים לא ייסעו שם, לעצור את התנועה של הערבים באותם כבישים, בהוראת שעה ולא כעונש, זה בלתי סביר בעליל להמשיך במצב הקיים, שיסעו מסביב, יעלה להם יותר זמן וכסף", אמר אריאל.

    עוד הוא הוסיף כי "צריך בתגובה לגרש את המחבלים מהארץ, הארץ הקדושה לא סובלת את הרוצחים", לדבריו, "צריך כמה פעולות בסבב המדיני, קיים חוב גדול של הרשות הפלסטינית על חשמל מים ובתי חולים בסך של למעלה מ- 2 מיליארד שקלים, למה אתה ואני צריכים לממן אותם?, הגיע הזמן לקזז להם את החוב".

    "מנגד צריך להרבות יותר מתמיד בבנייה, כי מי שמנסה לעקור אותנו – אנחנו צריכים להראות לו שאנחנו מרבים בנייה כאן בארץ ישראל", אמר שר החקלאות.

    האם פנית בעניין בדרישה לראש הממשלה נתניהו או לחברי הקבינט? "אכן הדיונים הם בקבינט ואני לא חבר שם, המציאות מראה שנתניהו לא עושה זאת, אמרתי לו מספר פעמים, ובגלל הרגישות בזה אין דיונים פומביים כמו הדיון סביב הפלג הצפוני שהיה בלי פרסום".

    לדבריו, "הדברים נאמרו לנתניהו ולחלק מחברי הקבינט, לצערי הרב טרם נעשו דברים בעניין ואני מקווה שיעשו, ולגמרי לא צריך לחכות כמו בחומת מגן ששרון חיכה לעשרות הרוגים, 30 יהודים שנרצחו במלון בליל הסדר, זה פשוט, הקם להורגו השכם להורגו".

    הם פנית בסוגיה ליו"ר מפלגתך נפתלי בנט? "פניתי אליו, ואפילו שוחחנו היום, הוא לא מדווח לי מה הוא אומר בקבינט – וטוב שכך, הקבינט צריך להיות סודי, יש מסורת שלא מדליפים מהקבינט ונכון שהיו קלקולים בעניין, אבל לא צריך לשבש את זה", לדבריו, "אני סומך על בנט שהוא מציג את הדברים".

    על שחרורו של פולארד אמר השר אריאל כי "הנה בזכות השבת הוא הרוויח יום אחד כי שחרורו אותו בשביל שלא יחלל שבת, כולי הערצה אליו, הוא ישב 30 שנה בכלא, לא הסכים לחלל שבת ולהיות קלף מדיני מול שחרור מחבלים, עשינו הכל בשבילו".

    לדבריו, "התיק בענין של פולארד נמצא בידי ראש הממשלה, ואין מישהו אחר שזה נמצא בידו. ואני לא מתכוון לנתניהו שבקדנציה הראשונה שלו הכיר בו כאזרח וכסוכן ישראלי וסיכם עם קלינטון על שחרורו, נשיא ארה"ב הפר החלטה של עצמו, זה דבר חמור שהיה".

    לדבריו של השר אריאל, "בהתנהלות של ארה"ב – יש נקמות, משהו שגובל באנטישמיות, אחרי 30 שנים ממשיכים להחזיק אותו כאחד הפושעים, כל המרגלים שעשו נזקים הכי קשים לארה"ב שוחררו אחרי 11 שנה", אמר השר והוסיף כי "זו נקמה, התנהגות בוטה שלא מתאימה למדינה דמוקרטית כמו ארה"ב".

    האזינו לראיון המלא:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      למה אתם מראיינים את המטורף שעלה להר הבית, וגרם לסבב טרור?

    2. 2

      בקול חי לא מקבלים ביקורת על אורי אריאל, נסו לכתוב ותיווכחו

    3. 1

      מה אתם נותנים במה למי שדעת התורה לא נוחה הימנו ראיון באורך של 15 דקות שכולו התגרות באומות וכחי ועוצם ידי זה לא דרכנו