סערה • פרסומת של חברת אשראי מטילה ספק במסורת חג החנוכה

    ישראל פרייא | וידאו: מתוך הפרסומת ביוטיוב 3 Comment on סערה • פרסומת של חברת אשראי מטילה ספק במסורת חג החנוכה
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סרטון פרסומת של חברת 'ישראכרט' המזמין את הילדים והוריהם להצגות חנוכה, מעמיד בספק את נסי החנוכה, תוך הטלת פקפוק בהגיון סיפורי הנסים אותם מציינים עם ישראל במצוות החג ובמנהגיו. אנשי חינוך ורבנים זועמים על הפרסומת ואומרים: "הטעם הטוב בהומור ובסאטירה מסתיים היכן שמתחילה פגיעה במסורת ישראל".

    בסרטון, אחרי שהשחקן מציג בפני ילדיו את חלקה הנכבד של 'ישראכרט' בגבורת המכבים, שואל הילד את אביו: "אבל אבא, זה היה לפני 3000 שנה, מאיפה היה להם ישראכרט?", והאבא עונה: " – לא, והסיפור עם כד השמן ממש הגיוני…".

    "להעמיד את נסי החנוכה באור בלתי הגיוני ובצורה שלועגת ומטילה פקפוק בקיומם – הוא מעשה שלא ייעשה", אומר לאתר 'קול חי' איש חינוך ותיק, שאף הביע תסכול על לקיחת החג שהפך לנחלת הכלל, ושנחוג בציבורים רחבים ביותר, והפיכתו למטרה פרסומית נלעגת.

    מחברת 'ישראכרט' נמסר ל'קול חי': "חברת ישראכרט מכבדת את המסורת וההיסטוריה היהודית. אנו מודים על הפניה אך חשוב לנו ציין כי סרטון הפרסומת הינו סרטון שנעשה בשפה הפרסומית של ישראכרט הכולל בין היתר גם הומור חיובי. יודגש כי אין כוונה כי הסרטון יטיל דופי ו/או פקפוק במסורת בכלל ובנס פח השמן בפרט".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אהמ… ואתם חושבים שנס פך (ולא פח!) השמן הוא הגיוני?
      אז למה קוראים לו 'נס'?

    2. 2

      די ברור שהיה מחרס כדי למעט באפשרות קבלת הטומאה, ולכן יש לכתוב "פך" ולא "פח", וכפי שמופיע בגמרא שבת כא: "פך אחד של שמן". אגב, להבדיל, למה פח אשפה נקרא כך? כי פעם, לפני עידן הפלסטיק, הוא היה עשוי מפח, והשם נשאר

    3. 1

      והריבית של ישראכרט ממש הגיוני ?! אל תעצבן אותי