סערת הקונסרבטיבים: "הח"כים החרדים מתירים את דמו של הרב הראשי" • האזינו

    דוד לזר No Comments on סערת הקונסרבטיבים: "הח"כים החרדים מתירים את דמו של הרב הראשי" • האזינו
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת הקונסרבטיבים של שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט ודבריו נגד הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו – לא יורדים מסדר היום, והבוקר הביקורת מופנית דווקא לחברי הכנסת החרדים שלא מחו על דברי הקרבה של בנט לרפורמים שהושמעו כאן ב'קול חי' ושתקו מול הדברים שהטיח נגד הרב הראשי.

    חיים כהן, מי שהיה נאמן ביתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, תוקף הבוקר (חמישי) את חברי הכנסת החרדים מהמפלגות החרדיות, ובפרט את סגן שר החינוך מאיר פרוש, לדבריו, "בתחילת השבוע התנהלה מתקפה חריפה של חברי הכנסת החרדים על פקידון שדיבר נגד קצבאות ילדים ונגד משפחות ברוכות הילדים, אני לא אומר שזה לא חשוב, אבל שם הם אמרו שלא לא יתכן וכי במידה והוא לא יתנצל הרי שהם יתנגדו למינויו".

    "והנה, הרי מי שהלך וביצע הלכה למעשה את הקיצוץ בקצבאות הילדים והתחיל את כל הדבר הזה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, וממנו הם לא דורשים להתנצל, ומי שבסך הכל אמר את ה'אני מאמין' שלו – עליו הם דורשים להתנצל?".

    חיים כהן

    חיים כהן. למה חברי הכנסת החרדים שותקים?

    "בהמשך השבוע", ממשיך חיים כהן לתקוף את חברי הכנסת החרדים, "בנושא הרפורמים, נשיא המדינה הדליק נרות חנוכה בארה"ב יחד עם רבה רפורמית וכולם התנפלו עליו, זה דבר חמור אבל הוא בסך הכל לא אדם דתי, והנה מגיע שר חינוך בנט והולך ונותן לגיטימציה לרפורמים ועולה כאן ב'קול חי' לשידור ואומר שימשיך לעשות זאת את מה שעשה ולא מתנצל, וכאן יש שתיקה מחולטת מחברי הכנסת החרדים".

    לדבריו, "הרב הראשי הרב לאו בא במקום שאין איש הלך וגינה, והשר בנט יצא במתקפה ברוטלית נגדו והנה כולם שותקים ומתירים את הדם של הרב הראשי, אני כבר לא מבין מי נגד מי".

    "איפה כל הנציגים? לפחות תגבו את הרב הראשי? הסגן שלו הרב מאיר פרוש – איפה הוא? מה קרה כולם שותקים – הרי זו מלחמה שגדולי ישראל אמרו שזה מ'עיקרי הדת'? חובת המחאה היא גם חלק משולחן ערוך איפה היא?", לדבריו, "היה עיתון מסוים שקרא לנשיא מתיוון, למה לשר בנט הוא לא קרא מתיוון?".

    על התנגדות גדולי ישראל לרפורמים אמר כהן, "גדולי ישראל יצאו במכתב ברור נגדם, כולם היו חתומים שם, הרב מרדכי אליהו, הרב אלישיב והרב עובדיה, כולם יצאו בחריפות נגד הרפורמים", אומר כהן ונזכר, "אני זוכר שכשיצא המכתב נגד הרפורמים – היה פילוג ומחלוקת עם ש"ס, ולמרות זה – הרב אלישיב דרש שהרב עובדיה גם יחתום וזאת בכדי שחס וחלילה לא יתפרש שיש הסכמה מהרב עובדיה לרפורמים".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות