דרעי: "תקציבי המוסדות לא שייכים לאברך או לבחור אלא למנהלים"

    ישראל פריי 2 Comment on דרעי: "תקציבי המוסדות לא שייכים לאברך או לבחור אלא למנהלים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הנגב, הגליל והפריפריה אריה דרעי, סיכם ב'קול חי' את ההישג אותו הביא היום, בסיכום עם האוצר על מע"מ אפס לתחבורה ציבורית, מים וחשמל. בשיחה עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", אמר דרעי: "הבטחנו בבחירות 3 דברים, היום השלמנו את מלוא הבטחותינו".

    והנה רשימת ההבטחות: "חוץ משאר הדברים שהצלחנו יחד עם יהדות התורה להעביר, שהעברנו כל גזרות לפיד, ביטלנו והחזרנו לקדמותו – חרטנו על דגל הקמפיין שלנו 3 דברים, בהתאם לצוואתו של מרן זי"ע לדאוג לעניים ולחלשים. העלאת שכר המינימום, דיור ציבורי, ומע"מ אפס".

    ההבטחות הראשונות יושמו במלואן, לעומת ההבטחה על מע"מ אפס שלא מומשה כפי ההתחייבות, על כל מוצרי היסוד, אלא על תחבורה ציבורית, חלק מחשבונות המים והחשמל. דרעי הסביר את השינויים: "הגענו למסקנה שחלק מאוד קטן מהעלות של הכסף שיושקע במע"מ 0 על מוצרי יסוד, יגיע לשכבות החלשות. בדקתי וחשבתי, ובס"ד מצאתי את סעיף התחבורה, שהוא משמעותי ביותר למשפחות ברוכות ילדים".

    דרעי סיפר על התהליך הארוך מול האוצר, שדרש לקצץ 40 אחוז מהמיליארד ומאה מליון ש"ח שהוקצו לטובת הורדת המע"מ, בהתאם לקיצוצים בכל הכספים הקואליציוניים. דרעי העדיף להגיע לפשרה ולפיה ההנחה לא תופיע בחוק כפטור ממע"מ אלא כהנחה של 17%. היה חשוב לשר להדגיש כי ההבדל לא משמעותיים.

    "מדובר בהצבעה שתעבור ב – 3 קריאות, בחקיקה. אין כנסת שתצביע לבטל הנחות לחלשים, רוצה לראות את הכנסת שתבטל חקיקה שלא כמו לנושאים חרדים, שאין להם בעיה לנפנף, נוגעת בהטבה לכל השכבות החלשות. לא לקרוא לזה פטור ממע"מ אלא הנחה – זה סמנטיקה. ביום שהאוצר הביא הנחות על פי חוק – הסכמתי למהלך. בזכות זה קיבלנו תוספות של כ – 400 מליון ש"ח, זה הישג אדיר. נניח שהייתי מתעקש, הייתי נשאר בלי כסף להנחות לחשבונות מים וחשמל".

    האם מצד אחר, לא נראה את האוצר ומשרד התחבורה מעלים מנגד את מחירי הנסיעות?

    "ממשלת ישראל מסבסדת במיליארדים את התחבורה, א"א להעלות סתם, יש ועדה שקובעת מחירים. א"א לנסח את החוק במספרים, בחוק יהיה כתוב שכל תעריף של תח"צ יקבל באופן אוטומטי הנחה כגובה המע"מ. זה חלק מהעניין, כשישבתי עם פקידי האוצר, הם אמרו לי: דרעי, אתה רוצה ללכת בכוח? לכופף אותנו? אין בעיה. אבל תזכור שאנחנו יכולים להוריד סובסידות, אנחנו יודעים לעשות דברים אחרים בכדי להחזיר לקופה את הכסף שתוציא ממנה. הבנתי שצריך ללכת על הבנה".

    בימים האחרונים שומעים יותר ויותר תלונות של אברכים, שטוענים כי העלאה בתקציבי הכוללים לא מגיעה לכיסיהם.

    "אין לי תשובה על זה. צריך לזכור, רוב הכוללים שאני מכיר, משלמים יותר מהקצבה שהם מקבלים. גם כשלא היו קצבאות, הם המשיכו לשלם. שילמו 2000 ש"ח בזמנים שקיבלו 400. יש לנו עיקרון. הקצבאות לא שייכים לבחור או לאברך, אלה לאלו שנושאים בעול, נוסעים לחו"ל, מכתתים את רגליהם להחזקת המוסדות. אני סומך על ראש הישיבה והכולל שיעשה מה שצריך לעשות. זו העמדה של גדולי ישראל משך כל השנים, ואני מציע לא לשנות אותה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מי שקיבל גלובלי ניחא ומי שמקבל דתות לבד מדוע אין הוראה מפורשת מהרבנים שהכסף ילך לאברך?

    2. 1

      קצבאות ילדים פישלתם בגדול!!!
      וכן תמכתם בגיוס חרדים!!!
      תשכחו שאצביע לכם שוב, לא ש"ס ולא ג ולא אף אחד!!!!