הרב דרוקמן תוקף: "פגיעה בענף לתודעה יהודית – פגיעה קשה בצה"ל"

    דוד לזר 1 Comment on הרב דרוקמן תוקף: "פגיעה בענף לתודעה יהודית – פגיעה קשה בצה"ל"
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית יוצא הערב (חמישי) במתקפה חריפה כנגד ההחלטה המסתמנת לסגירת ענף התודעה היהודית ברבנות הצבאית.

    בדבריו הדגיש הרב דרוקמן כי "פגיעה בענף לתודעה יהודית, כמוה כפגיעה קשה בצה"ל וברוח הלחימה של חיילי צה"ל. אסור בשום פנים ואופן לסגור את ענף התודעה היהודית של הרבנות הצבאית, ואין להעז לפגוע בו כלל וכלל, כי כל פגיעה בענף מהווה פגיעה אנושה בצה"ל בכללותו. חשוב להדגיש כי הענף אינו פונה לחיילים דתיים, אלא לכלל חיילי צה"ל וודאי שלא מדובר כאן בסוגיה דתית, אלא בעניין חשוב מעין כמוהו לשמירה על רוח הלחימה של צה"ל ולשמירה על המוטיבציה של החיילים.

    עוד הוא אמר כי "אין תחליף לענף התודעה היהודית של הרבנות הצבאית, כי רק כאן לומדים את הדברים מתוך המקורות, התנ"ך ומורשת ישראל לדורותיה- כך שהתכנים שמעבירים מדריכי הענף חשובים ביותר להגברת המוטיבציה ורוח הלחימה. אם יש עוד גופים שמבקשים לתרום לתחום התודעה היהודית הרי זה משובח אך בוודאי שאסור בתכלית האיסור לפגוע בקיים".

    דבריו של הרב דרוקמן מגיעים כאמור בעקבות היערכות בצה"ל לסגור את ענף התודעה היהודית ברבנות הצבאית, העוסק בהעברת תכנים בעלי זיקה יהודית לחיילי צה"ל ופועל בצבא מאז שנת 2001.

    ההחלטה באה על רקע כוונת הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, לצמצם את סמכויות הרבנות הצבאית, ובשל כך הציעו באגף כוח האדם לסגור את פעילות הענף, שנמצא כעת תחת חיל הרבנות הצבאית, וככל הנראה להעבירו במתכונת מצומצמת לחיל החינוך והנוער.



    1 תגובות

    מיין תגובות