ישראל "תנקום" בסימון מוצרים ממדינות שמחרימות אותה

    ישראל פריי No Comments on ישראל "תנקום" בסימון מוצרים ממדינות שמחרימות אותה
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בצל האירועים הביטחוניים התכופים, הוסט מעט אור הזרקורים מאחד המאבקים הדיפלומטיים הקשים שנגזרו על ישראל בשנים האחרונות, עם החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מיהודה ושומרון.

    משרד החוץ מרכז מאמצים רבים בניסיון להידבר עם המדינות המחרימות, אך בבית המחוקקים, יש מי שחושב שלמרות גודלה וכוחה הכלכלי המינורי של ישראל ביחס למדינות אירופה, אפשר לנקוט במדיניות נקמנית כדרך להרתיע את האירופאים.

    ביום ראשון הקרוב תעלה לוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי המחייבת יבואנים לסמן מוצרים ממדינות המסמנות סחורה ישראלית.

    על פי הצעת החוק, ייאסר לייבא מוצרים שיוצרו במדינות שהחליטו לסמן תוצרת ישראלית מבלי לציין על גבי המוצר המיובא מילות אזהרה – 'לתשומת לבכם – מוצר זה מיוצר במדינה שבחרה לסמן מוצרים ממדינת ישראל. הקנס על מי שיפר את החוק יעמוד על 226,000 שקל.

    "בעקבות מהלכים של ארגונים פרו פלסטיניים בעולם והתגברות תנועת ה BDS, ישנו צורך להרתיע מדינות מלסמן את המוצרים הישראליים", הסבירה ח"כ מועלם את החוק שמטרתו להרתיע מדינות המחרימות את ישראל או חלקים ממנה כגון יהודה ושומרון ורמת הגולן.

    "האינטרס הכלכלי הוא גורם המרכזי ביותר במערכת היחסים בין מדינות והוא חזק יותר מכל אידאולוגיה שקרית שמופצת נגד ישראל. אותן המדינות צריכות לדעת, שבתגובה הצרכן הישראלי עשוי להחרים את מוצריהן", הוסיפה.



    0 תגובות