"חריש תהיה עיר רפאים אם לא תיפטר בעיית המפחמות"

    האכלוס הוא בפברואר של 200 משפחות שכל אחד יעשה את שלו וזה יותר מראוי לטפל בזה כי אנשים שילמו יותר ממיליון שקל לבית שהם לא יוכלו לגור בו
    שלום בידרמן 1 Comment on "חריש תהיה עיר רפאים אם לא תיפטר בעיית המפחמות"

    "מי שחושב שאפשר לתלות בערב את הכביסה ובבוקר לראות אותה שחורה, זה לא יקרה" • "המציאות שבה חקלאי מקבל עבור עגבנייה פחות ממה שעלה לו לגדל אותה, ובסוף אשתו קונה אותה בסופר במחיר שהוא גבוהה עד פי 10 ממה שהחקלאי קיבל – זה בלתי מתקבל על הדעת"

    השר אורי אריאל צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    האכלוס הוא בפברואר של 200 משפחות שכל אחד יעשה את שלו וזה יותר מראוי לטפל בזה כי אנשים שילמו יותר ממיליון שקל לבית שהם לא יוכלו לגור בו
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך דיון בוועדת הכלכלה בכנסת התייחס שר החקלאות ח"כ אורי אריאל למסקנות הצוות הבינמשרדי לצמצום בעיית המפחמות. המפחמות שפועלות בצפון השומרון מזהמות את האוויר ומסכנות את בריאותם של תושבי הצפון.

    השר אריאל אמר כי "הממשלה מינתה ועדה בראשות מנכ"ל משרד החקלאות, הוועדה סיימה את עבודתה והגישה את מסקנותיה ולצערי האוצר לא מסכים להמלצות שיש שם שנוגעות לתקציב ולתקנים. ביקשתי ישיבה דחופה עם האוצר, נענתי בחיוב ואחרי זה נעניתי בשלילה. לא יהיה אכלוס בחריש. מי שחושב שאפשר לתלות בערב את הכביסה ובבוקר לראות אותה שחורה, זה לא יקרה.

    בונים שם 4,300 יחידות דיור וזו תהיה עיר רפאים. זה לא סביר. אני העליתי את זה כשר הבינוי לפני שנתיים וחצי ולצערי הרב זה בגרר כו דברים אחרים. מקווה שבשיח שיש לנו עם השר להגנת הסביבה, האוצר ועוד גורמים שמעורבים שם, זה ישתנה. האכלוס הוא בפברואר של 200 משפחות שכל אחד יעשה את שלו וזה יותר מראוי לטפל בזה כי אנשים שילמו יותר ממיליון שקל לבית שהם לא יוכלו לגור בו" אמר אריאל.

    בנוסף, אריאל סקר את פעולות המשרד ואמר כי בכוונתו להוביל, בטווח הארוך, שינוי משמעותי של מעבר מתמיכות עקיפות לתמיכות ישירות. באשר למחירי הפטם אמר כי: "בעקבות הסיכום שהובילה הוועדה המחיר הסיטונאי ירד בכ-15% עד 20%". היו"ר כבל דרש לדעת האם הייתה לכך השפעה על המחיר לצרכן וסמנכ"ל כלכלה במשרד החקלאות, אורי צוק בר, השיב כי יש ירידה של 10% במחיר לצרכן. באשר לפערי התיווך אמר השר כי "אנחנו מסכימים עם חברי הוועדה והחקלאים, שפערי התיווך הם בלתי סבירים. המציאות שבה חקלאי מקבל עבור עגבנייה פחות ממה שעלה לו לגדל אותה, ובסוף אשתו קונה אותה בסופר במחיר שהוא גבוהה עד פי 10 ממה שהחקלאי קיבל – זה בלתי מתקבל על הדעת. חשבנו לקדם הצעת חוק שתטפל בזה, אך לא עלה בידנו לתאם עם משרדי האוצר, הכלכלה והמשפטים, ואנחנו בוחנים אפשרות להחליט שפירות וירקות מסוימים, אננס לא אבל כן בצל או פלפל ירוק, יהיו בגדר מוצרי יסוד שנמצאים תחת פיקוח. אני מקווה שזה יצליח ומוכן לדווח בעוד כחודש איפה זה עומד".

    ח"כ איתן ברושי אמר כי הממשלה צריכה לקבל החלטות עוגן שמבטיחה את עתיד החקלאות וההתיישבות, לא פחות מביטחון והחינוך. "תעשה משבר קואליציוני על הבנייה בהתיישבות ולא על הבתים המיותרים בחברון", אמר ברושי לשר. ח"כ חיים ילין אמר כי חסרה תפיסה אסטרטגית לטווח ארוך של המשרד. הוא התייחס לפערי התיווך ואמר כי אם השר יצליח לפקח עליהם אז לא צריך חוק.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אריאל שאפו על הכותרת שגנבת. לגופו של עניין, יש לך אלטרנטיבה לחיפה וליתר ההרים המזוהמות?. בא תגיד במפורש שיבואו כולם להתנחל בשומרון. למה אתה עוטף את ההתיישבות בעטיפה של זיהום? ולגבי חריש (שכבר גרים בה) היא הרבה יותר נקייה ממה שתארת.