הפרסומאי החרדי, ההאקר המסתורי ומטבעות הביטקוין

    אבי יעקב 1 Comment on הפרסומאי החרדי, ההאקר המסתורי ומטבעות הביטקוין
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסיפור ההזוי של היום שמור לפרסומאי חרדי בולט (שמו שמור במערכת) שאת היום שעבר תוכלו רק לדמיין.

    וכה הוא מספר: "ב-10.00 בבוקר הייתי בפגישה רבת משתתפים אצל לקוח ברחובות. ראיתי בנייד שמחפשים אותי בבהילות מהמשרד, יצאתי החוצה ושאלתי מה קרה? עונים לי בהסטריה "השתלטו לנו על המחשבים ומבקשים כופר כדי לשחרר ובמידה ולא נשלם ימחקו הכל" חשבתי שמותחים אותי ואמרתי לעובדים שזה לא הזמן לשטויות…"

    מתברר שלא מדובר בדמיונות וגם לא בשטויות. לאחר חקירות ודרישות התגלה כי אכן האקר פרץ למחשבים תוך עקיפת כל מערכות האבטחה ודרש מטבעות ביטקוין בשווי 1500 דולר.

    לדברי איש הפרסום "הבאתי את טובי אנשי המחשבים וכלום לא עוזר המשרד משותק. והבן אדם שולח אולטימטום שתוך 12 שעות הוא מוחק ה-כ-ל"'.

    תשאלו מה עם הגיבוי? "יש לנו מערכת גיבוי שמגבה אוטומטית כל יומיים אבל מספיק היומיים האחרונים ועד שנפרמט את כל המחשבים לייצר נזק עצום".

    והסוף קצת עצוב: "שילמתי כמו פראייר את הכופר. הבן אדם שלח קוד שפתח לנו את כל הקבצים".

    מהו הביטקוֹין
    ביטקוֹין הוא מטבע ממוחשב ומבוזר. הוא נוצר בינואר 2009 על ידי סאטושי נקאמוטו שכתב את הגרסה הראשונה של הפרוטוקול והתוכנה.

    מטבעות הביטקוין נשמרים באמצעות תוכנה המכונה "ארנק" הנמצאת במחשב מקומי או על שרת מרוחק. התוכנה מאפשרת לשמור את המטבעות, לסחור בהם או לקנות באמצעותם. מערכת הביטקוין, בהיותה מערכת מבוזרת, אמורה להבטיח שהתשלומים יתבצעו באופן תקין כך שסכום שהועבר בתשלום אכן נגרע מארנק המקור. במספר אתרים ניתן להמיר מטבעות שונים לביטקוין.

    הביטקוין, להבדיל ממטבעות "מסורתיים", אינו מופק או מנוהל על ידי ממשלה או בנק מרכזי של מדינה כלשהי. הביטקוין מבוסס על ניהול מבוזר באמצעות מנגנוני קריפטוגרפיה ורשת תקשורת עמית לעמית. נכון לשנת 2014 ולמרות ניסיונות רבים לשינוי המצב, הביטקוין אינו מוכר באף מדינה ממדינות העולם כמטבע שהוא הילך חוקי, דהיינו מטבע שיש חובה להסכים לקבלו כתשלום, ובנק ישראל, כמו גם רגולטורים בארצות הברית, קנדה ואירופה אף הזהירו מפני השימוש בו.‏ (ויקיפדיה)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      והזוכים בתחרות הגנב הכי גנב הם …..
      ישראל
      יש זכינו בתחרות