הסניף החדש של בני עקיבא הוקם ב…גונדר שבאתיופיה

    הפעילות כעת הינה בהובלת שליחות מישראל שהגיעו למספר שבועות לגונדר וסייעו להכשרת מדריכים בני הקהילה, כשאחד מבני הנוער במקום מוביל יחד עימן את הפעילות בסניף
    דוד קורצוייל 1 Comment on הסניף החדש של בני עקיבא הוקם ב…גונדר שבאתיופיה

    בקהילת הממתינים לעלייה בגונדר שבאתיופיה מתגוררים כ-6000 מבני שארית יהודי אתיופיה הממתינים לעלות לישראל- כשע"פ החלטת הממשלה הם צפויים לעלות לישראל ב-5 השנים הקרובות • "מאפשר לנו לקלוט אותם באופן המיטבי ביותר במרכזי הקליטה"

    הפעילות כעת הינה בהובלת שליחות מישראל שהגיעו למספר שבועות לגונדר וסייעו להכשרת מדריכים בני הקהילה, כשאחד מבני הנוער במקום מוביל יחד עימן את הפעילות בסניף
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פעילות משותפת של תנועת בני עקיבא ובני עקיבא עולמית והרב מנחם ולדמן הביאה להקמת סניף בני עקיבא עבור הילדים ובני הנוער בגונדר. הפעילות בסניף מתקיימת בהובלת שליחות מישראל ומדריכים בני הקהילה המקומית – במטרה להקל עליהם את ההשתלבות בישראל ואת הקליטה בסניפי בני עקיבא במרכזי הקליטה – ולאחר מכן בסניפים ברחבי הארץ.

    כ-6000 מבני שארית יהודי אתיופיה ממתינים במחנה בעיר גונדר לעלייתם בישראל- ע"פ החלטת הממשלה. תהליך העלאתם לישראל צפוי להימשך זמן רב כשבסופו לא יוותרו יהודים על אדמת אתיופיה. על מנת להקל על הילדים ובני הנוער בגונדר את תהליך הקליטה בישראל הוקם במקום סניף חדש של תנועת בני עקיבא שמקיים פעילות שוטפת זה למעלה מחודשיים. הפעילות כעת הינה בהובלת שליחות מישראל שהגיעו למספר שבועות לגונדר וסייעו להכשרת מדריכים בני הקהילה, כשאחד מבני הנוער במקום מוביל יחד עימן את הפעילות בסניף.

    הפעילות הינה משותפת לתנועת בני עקיבא, תנועת בני עקיבא העולמית והרב מנחם ולדמן שפועל זה שנים להעלאת יהודי אתיופיה. תנועות בני עקיבא ובני עקיבא העולמית מסייעות בהכשרה, בליווי ובהכוונה של השליחות הפועלות במקום – אשר מקיימות פעילות ענפה בקהילה המקומית. בנוסף, בני עקיבא העולמית פועלת על מנת לנהל ולקיים פעילות קבועה של שליחות מישראל בגונדר במטרה להרחיב את הפעילות לתחומים נוספים בקהילה כולה. במקביל, תנועת בני עקיבא בישראל המפעילה סניפים במרכזי הקליטה של יוצאי אתיופיה בארץ נערכת לקליטתם עוד בעת שהותם באתיופיה על מנת לסייע להשתלבות מוצלחת בחברה הישראלית.

    מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג אמר כי "תנועת בני עקיבא פועלת ומפעילה זה שנים סניפים של התנועה במרכזי הקליטה, כאשר בעת המעבר לדיור הקבע משתלבים החניכים בסניפים השונים ברחבי הארץ. הקשר והפעילות בגונדר מסייעת לנו בפעילות בקרב קהילת יוצאי אתיופיה ומאפשרת לנו לקלוט אותם באופן המיטבי ביותר במרכזי הקליטה ובסניפים בארץ."



    1 תגובות

    מיין תגובות