"שקופים" • התחזה לעובד, וקיבל משכורת עתק 14 שנה

    ישראל פריי 1 Comment on "שקופים" • התחזה לעובד, וקיבל משכורת עתק 14 שנה
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השאיפה האולטימטיבית של כל בן אנוש להרוויח הרבה כסף בלי להתאמץ ולעבוד, התגשמה בחייו של חואקין גרסייה, פקיד ממשלתי בספרד. במשך 14 שנה, קיבל האיש משכורת נכבדה על משרה פיקטיבית, אף שלא דרך במקום העבודה ולו לרגע אחד.

    סיפורו המוזר של חואקה הובא בהרחבה ב'הארץ' כל ידי העיתונאי שלמה פפירבלט שתיאר את ההד שסיקורו עורר בתקשורת הספרדית בשפתו הייחודית:"גם בני חצי האי האיברי נדהמו מהיכולת הזאת לעשות סייסטה משך כל שעות היום, כל השבוע, כל השנה, 14 שנים, להוציא אולי חגים וימי חופש רשמיים".

    אז איך העסק עבד, או ליתר דיוק, לא עבד?! – בשנת 1990 נפלט חואקין, מהנדס במקצועו, מהסקטור הפרטי והצליח לתפוס את משרת הממונה הטכני על נושאי איכות הסביבה בעיריית קדיס.

    שש שנים מאוחר יותר, הוחלט להעמיד אותו בראש תאגיד מים שתוכן לקום, ומסתבר שלבסוף כלל לא הוקם אך לפחות הותיר מקום עבודה מפנק במיוחד לאיש שנעלם מהרדאר והמשיך לקבל משכורת נכבדה על סך 3000 אירו בחודש.

    מזלו הטוב של חואקה הסתיים כשמכרו משכבר הימים, ראש עיריית קדיס לשעבר, בחר להתעניין בשלומו. וכך הוא סיפר: "יום אחד נזכרתי באיש ושאלתי את עצמי מה קורה אתו, האם הוא עובד עדיין במכון המים, האם פרש לפנסיה, האם הוא בכלל בחיים? הרמתי טלפון למכון המים, שאלתי, והשיבו לי כי אין להם מושג, כי לפי מה שהם חושבים הוא חזר בכלל לפני שנים רבות לעבוד בעירייה… לבקשתי, מנהל המכון ערך בדיקה, ולא נמצאו עדים שהבחינו בו במקום לפחות מאז שנת 2004. לעומת זאת, מחלקת החשבונות המציאה הוכחות ברורות לכך שכל השנים האלה הוא המשיך לקבל את משכורתו".

    טענת ההגנה המרכזית שהשמיע האיש בהליך המשפטי הממושך נגדו בגין "התחזות למישהו שעובד", הייתה כי בעקבות חוסר פעילותו של מכון המים, לא נותר לו מה לעשות, ו…את התפקיד של חוסר המעש הוא מילא נאמנה…

    בית המשפט המקומי פחות התרשם מהסיפור האבסורדי משהו, והסתפק בהשתת קנס של 27 אלף אירו, סכום העולה לפחות משנה משכרו של העובד-המובטל.



    1 תגובות

    מיין תגובות