פרשנות • הקשר בין הפיגוע בטורקיה למתקפת הטרור בסיני

    דבר אחד ברור לכולם: הטרור הנוכחי חוצה גבולות, פושט ולובש צורה שונה בכל פעם אך המטרה אחת, לשבש את החיים בכל אתר ואזור.
    קובי פינקלר No Comments on פרשנות • הקשר בין הפיגוע בטורקיה למתקפת הטרור בסיני

    קובי פינקלר, הפרשן הצבאי הבכיר של 'קול חי' בטור ניתוח על הטרור העולמי • האם יש קשר בין פיגוע התופת שאירע אמש באיסטנבול לבין למתקפת הטרור בצפון סיני?

    דבר אחד ברור לכולם: הטרור הנוכחי חוצה גבולות, פושט ולובש צורה שונה בכל פעם אך המטרה אחת, לשבש את החיים בכל אתר ואזור.
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נקדים. אין קשר בין הפיגוע שבוצע אתמול (שבת) בצהרי היום על אדמת טורקיה, לבין מתקפת הטרור שבוצעה הלילה על אדמת מצרים בסיני.

    הגם שבשני המקרים מדברים מחד, על מחבל הקשור לארגון המדינה האיסלמית שביצע את הפיגוע באיסטנבול ומאידך על מתקפה של ארגון המדינה האיסלמית (דאעש) בסיני, מדובר אמנם באותו שם של ארגון, אבל בזה זה מסתיים.

    ארגון המדינה האיסלמית הפועל בסיני הוא דאעש אחר לחלוטין מאשר זה הפועל בסוריה או בטורקיה וגם אחר מזה הפועל סמוך למשולש הגבולות ישראל סוריה ירדן.

    ארגון דאע"ש הפועל בסיני, אשר ביצע אמש מתקפת טרור מאורגנת כלפי המשטר המצרי והמשטרה המקומית – הוא למעשה המשכו של ארגון אנסר בית אל מקדס שהתפרק בנסיבות הזמן ואת מקומו תפס סניף מקומי של ארגון דאעש.

    הקשר בין החמאס בעזה לדאעש בסיני קיים כל העת. כל אימת שהמצרים פועלים כנגד המנהרות, כנגד יציאת אזרחים ופועלים מעזה לסיני דרך מעבר רפיח, מישהו בעזה מאותת לדאעש סניף סיני כדי שאלו יבצעו פיגועים עבורו.

    ההשפלה שספגו ראשי החמאס בשבוע שעבר בקהיר, אחרי שאף אחת מדרישותיהם לא התקבלה על ידי המצרים, יכולה להיות בהחלט הסיבה למתקפת הטרור אמש בצפון סיני בה נהרגו בין 13 ל 18 אנשי כוחות הביטחון המצריים.

    מתקפה כזו – היא דבר מתוכנן שמישהו קיבל הנחייה לבצעה, לארגונה ולהוציאה אל הפועל. זה שונה לחלוטין ממה שאירע בטורקיה. שם מדובר במחבל בודד שחיפש מטרה.

    גם מצלמות האבטחה מאוששות קביעה זו. כלל לא ברור שהוא חיפש מלכתחילה ישראלים. יתכן שאלו נקראו בדרכו כאשר שמע אותם משוחחים בעברית.

    דבר אחד ברור לכולם: הטרור הנוכחי חוצה גבולות, פושט ולובש צורה שונה בכל פעם אך המטרה אחת, לשבש את החיים בכל אתר ואזור.

    כנגד זה רק שיתוף פעולה יכול לעזור. מצרים, טורקיה, גרמניה וישראל הפנימו זאת. עכשיו צריך לקוות שגם מדינות וגופים נוספים יצטרפו למערכה הזו.



    0 תגובות