ספר תורה הוכנס מרחבת הכותל המערבי לקבר דוד המלך

    דוד קורצוייל No Comments on ספר תורה הוכנס מרחבת הכותל המערבי לקבר דוד המלך
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המוני בית ישראל השתתפו בהכנסת ספר התורה שנכתב ע"י כלל ישראל לכבוד דוד המלך ע"ה.

    כתיבת האותיות האחרונות של ספר התורה התקיימה בבית הכנסת אהל יצחק שע"י הכותל המערבי כאשר אדמורי"ם ורבנים כותבים את האותיות האחרונות.

    תהלוכה ענקית ומרשימה של אלפי משתתפים יצאה מרחבת הכותל המערבי אל עבר קברו של דוד המלך בהר ציון. לפני יציאת התהלוכה מול הכותל המערבי נשא דברים מרגשים הרב יוסף ברגר מרבני קבר דוד המלך, שאמר כי "יציאת ספר התורה ביום זה – ליל הילולת משה רבינו ע"ה מרחבת הכותל המערבי, באה לסמל ולומר בקול נחרץ: כי משה אמת ותורתו אמת וזאת התורה לא תהא מוחלפת, וכי שום תנועה רפורמית כזאת או אחרת לא תוכל לשנות את אופיו של רחבת הכותל המערבי כי תורתנו לא ניתנת לשינוי". עוד הוסיף בדבריו: "כי בהכנסת ספר תורה זו מהכותל המערבי לקברו של דוד המלך, עם ישראל מקיים את נבואת אחרית הימים: אחר ישובו בני ישראל ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם ופחדו אל ה' ואל טובו באחרית הימים. ועל כך דרשו חז"ל, שאין מראין סימן גאולה לישראל עד שיבקשו את שלושת הדברים: מלכות שמים, מלכות בית דוד ובנין בית המקדש.

    לאחר קבלת עול מלכות שמים וקריאת שמע ישראל, הוכנס ספר התורה לציונו של דוד המלך כאשר משטרת מרחב דוד נאלצת לסגור לפרקים את מתחם הקבר בשל חשש לפיקוח נפש עקב ריבוי המשתתפים.

    יוסי רוזנבוים וקובי הר צבי תיעדו:



    0 תגובות