ראש המנהל האזרחי ביו"ש נהרג בתאונת מטוס בצפון

    בכל פגישה שכזו התרשמתי עמוקות מאישיותו, מבקיאותו בחומר, מהבנתו את השטח ומשיקול הדעת שלו. תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא מורכב ביותר, בוודאי במציאות הנוכחית, ובמעט הזמן שמילא אותו, מוניר עשה זאת על הצד הטוב ביותר
    קובי פינקלר 1 Comment on ראש המנהל האזרחי ביו"ש נהרג בתאונת מטוס בצפון

    הקשר עם מטוס קל שהמריא בצהריים מחיפה אבד, ולאחר זמן קצר הוא אותר על צלע הר סמוך לכרמיאל • כוחות ההצלה נאלצו לקבוע את מות הנוסע היחיד במטוס: תא"ל מוניר עאמר, שנכנס לתפקיד ראש המנהל אך לפני חודש ומחצה

    בכל פגישה שכזו התרשמתי עמוקות מאישיותו, מבקיאותו בחומר, מהבנתו את השטח ומשיקול הדעת שלו. תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא מורכב ביותר, בוודאי במציאות הנוכחית, ובמעט הזמן שמילא אותו, מוניר עשה זאת על הצד הטוב ביותר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מטוס קל שהמריא בשעות הצהריים התרסק על צלע הר באזור נחל צלמון שבגליל המערבי. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ההתרסקות נאלצו לקבוע את מות הטייס.

    ההרוג בתאונה, תא"ל מוניר עמאר, בן 50, החל לפני כחודש לכהן כראש המינהל האזרחי ביהודה ושומרון. הוא היה היחיד בטיסה שמסיבה שעדיין אינה ברורה אבד עמה הקשר ושהסתיימה באופן טרגי.

    אדי קחלני, פרמדיק מד"א אדי קחלני תיאר את הזירה: "הגענו עם ניידת הטיפול הנמרץ למרגלות ההר, שם נערכה הערכת מצב של כוחות החירום. הגישה למטוס הייתה קשה ומסובכת וכוח של חיל האוויר בסיוע מסוק הגיעו למטוס שהתרסק וחילצו גבר כבן 50. לאחר החילוץ נאלצנו לקבוע את מותו במקום.

    מוניר, תושב הכפר הדרוזי ג'וליס, נשוי ואב לשלשה ילדים, היה מוכר כאחד מבני העדה שהגיעו לתפקידים בכירים בצה"ל. בעברו היה מפקד גדוד חרב הדרוזי, מפקד חטיבת החרמון ומפקד מחוז חיפה של פיקוד העורף.

    שר הביטחון יעלון ספד למוניר במילים חמות. "בחודש וחצי האחרון, מאז מונה לתפקיד ראש המנהל האזרחי, פגשתי בכמה הזדמנויות את תת-אלוף מוניר עמאר ז"ל, שנהרג היום בהתרסקות המטוס הקל", סיפר.

    יעלון הוסיף: "בכל פגישה שכזו התרשמתי עמוקות מאישיותו, מבקיאותו בחומר, מהבנתו את השטח ומשיקול הדעת שלו. תפקיד ראש המנהל האזרחי הוא מורכב ביותר, בוודאי במציאות הנוכחית, ובמעט הזמן שמילא אותו, מוניר עשה זאת על הצד הטוב ביותר, באופן מעורר הערכה.

    "מוניר היה מלח הארץ – לוחם ומפקד מעולה עם מסלול שירות מרשים, ששירת שנים ארוכות במקומות בהם לוקחים אחריות ומתמודדים עם האתגרים. סמל לברית החיים עם העדה הדרוזית ומופת לצעירי העדה המתגייסים לצה"ל. מאותם מובחרים ומובחרות אשר פורצים את הדרך לבני ובנות העדה בכל תחומי החיים.

    "מותו של מוניר הוא בראש ובראשונה אבידה עצומה למשפחתו, לחבריו ולעדה הדרוזית. הוא גם אבידה גדולה לצה"ל ולמדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".



    1 תגובות

    מיין תגובות