120 שנה לאחר היווסדה: משכן חדש לספרייה הלאומית

    קובי פינקלר No Comments on 120 שנה לאחר היווסדה: משכן חדש לספרייה הלאומית

    החלו עבודות חפירה לקראת הקמת משכנה החדש של הספרייה בירושלים • מאה ועשרים שנה אחרי שנוסדה הספריה הלאומית, יתקיים בשבוע הבא, טקס הנחת אבן הפינה למשכנה החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרך משמעותית במפעל התחדשות הספרייה הלאומית: החלו עבודות חפירה לקראת הקמת משכנה החדש של הספרייה בירושלים. מאה ועשרים שנה אחרי שנוסדה הספריה הלאומית, יתקיים בשבוע הבא, טקס הנחת אבן הפינה למשכנה החדש של הספרייה הלאומית. הבנייה תימשך כארבע שנים והספרייה מתכננת לפתוח את שעריה לציבור במשכנה החדש בשנת 2020.

    בניין הספרייה החדש ייבנה בקריית הלאום בירושלים, על מגרש השוכן במפגש הרחובות קפלן ודרך רופין, מול בניין הכנסת ובשכנות למוזיאון ישראל. שטח הבניין הוא כ-45,000 מ"ר הכוללים 6 קומות בשטח של כ-15,000 מ"ר מעל הקרקע ו-4 קומות בשטח 30,000 מ"ר מתחת לקרקע. לפרויקט ההתחדשות שותפים ממשלת ישראל, משפחת רוטשילד באמצעות קרן 'יד הנדיב' ומשפחת דוד ורות גוטסמן מניו יורק.

    הספרייה הלאומית, אשר נוסדה בשנת 1892, מצויה זה כעשור בתהליך התחדשות שמטרתו להתאימה לאתגרים שמציבה וליכולות שמביאה המאה ה-21. הקמת הבניין תאפשר לספרייה לשדרג את השירותים המתקדמים שהיא מעניקה לחוקרים, לקוראים, למבקרים ולגולשים, ולשפר את הנגישות למיליוני הפריטים של אוצרות הרוח והתרבות שנאספו בה, זה יותר ממאה ועשרים שנה.

    במסגרת תהליך ההתחדשות העמיקה הספרייה והרחיבה את האיסוף, ובמקביל, השקיעה משאבים כדי שאוספים רבים יהיו זמינים לעיון באמצעות הרשת. כחלק ממדיניות הרחבת האיסוף חתמה הספרייה על מאות רבות של שיתופי פעולה לאומיים ובינלאומיים המבטיחים גישה לאוצרות תרבות שאינם אצורים פיזית בספרייה. בניינה החדש של הספרייה יתאים לתפיסה החדשה הרואה חשיבות בהעמקת המחקר לצד הנגשת אוצרות התרבות והרוח לכל אדם החפץ בכך.

    קבוצות תלמידים מכל רחבי המדינה, יהודים וערבים, מבקרים באולמותיה מידי יום. זאת, במקביל למופעי תרבות, לכנסים ולהרצאות המושכים עשרות אלפי מבקרים בכל שנה.

    דוד בלומברג, יו"ר הדירקטוריון של הספרייה הלאומית, אומר שתפיסת ההתחדשות של הספרייה תאפשר להציב את הספרייה הלאומית במקום הראוי לה במארג התרבותי של המדינה "הספרייה הלאומית תהא המוסד התרבותי החשוב בעולם היהודי ובמדינת ישראל".

    בעת הנחת אבן הפינה, יוטמן באדמה העתק של אמנת הספרייה שנחתמה לפני מספר שנים, בה הצהירו ראשי המדינה על השקת מפעל התחדשות הספרייה. לכתב האמנה יצורף מסמך מימוש החזון שעליו חתומים חברי דירקטוריון הספרייה.



    0 תגובות