רשות ההגבלים אמרה 'לא' לעסקת סלקום – גולן טלקום

    על פי ההערכות צפויות גולן טלקום וסלקום לערער על ההחלטה, בבית הדין להגבלים עסקיים.
    יעקב גרודקה 1 Comment on רשות ההגבלים אמרה 'לא' לעסקת סלקום – גולן טלקום

    ההערכות היו נכונות • רשות ההגבלים הודיעה רשמית לפני זמן קצר כי לא תאפשר את העסקה שנחתמה לפני כחצי שנה למיזוג סלקום וגולן טלקום • העסקה שנחתמה בין הצדדים הינה בהיקף של למעלה ממיליארד שקל

    צילום: Lior Mizrahi/Flash90
    על פי ההערכות צפויות גולן טלקום וסלקום לערער על ההחלטה, בבית הדין להגבלים עסקיים.
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההערכות היו נכונות: רשות ההגבלים הודיעה רשמית לפני זמן קצר כי לא תאפשר את העסקה שנחתמה לפני כחצי שנה למיזוג סלקום וגולן טלקום. העסקה שנחתמה בין סלקום לגולן טלקום הינה בהיקף של למעלה ממיליארד שקל.

    הרשות כתבה בהחלטתה כי "אישור המיזוג יביא להיעלמות של גורם שמגביר את התחרות וכתוצאה מכך עלול השוק לחזור למצב שבו לחברות הסלולר הגדולות אין תמריץ להתחרות, והן למעשה עוקבות זאת אחר זאת בהעלאת המחירים לצרכן".

    עוד לדברי הרשות, "ניתוח הרשות העלה, כי העלמות גולן מהשוק עלולה להשפיע לרעה גם על התנהגותה של הוט מובייל, שהיא החברה הנוספת שמגבירה את התחרות בשוק הסלולר, זאת משום שהלחץ עליה להתחרות ייפחת משמעותית. הניתוח אותו ערכה הרשות מתבסס על נתונים כמותיים שהתקבלו מהשחקנים הפועלים בשוק, ניירות פנימיים שהעבירו כל השחקניות בשוק ושיחות עם הגורמים הרלוונטיים".

    בימים האחרונים התראיין מיכאל גולן, הבעלים של גולן טלקום לתקשורת והזהיר מפני קריסתה של החברה שלה כמיליון לקוחות. עם זאת בקרב גורמי התקשורת לא הביעו התרשמות מדבריו וטענו כי לגולן טלקום אין רשת עצמאית, כך שלקוחותיה לא צפויים להינזק משמעותית וכי יוכלו לעבור לחברות אחרות תוך כחצי שעה.

    על פי ההערכות צפויות גולן טלקום וסלקום לערער על ההחלטה, בבית הדין להגבלים עסקיים.

    גולן טלקום הגיבה לפני זמן קצר כי "זהו יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל. אנו מצרים על ההחלטה שהתקבלה – שהיא כל כולה כנגד המשך התחרות. ההחלטה בנושא הינה פוליטית בלבד ללא הקשר כלכלי. הרפורמה של שר התקשורת כחלון מעולם לא הייתה שלמה, השר ארדן לא אישר מעולם את הסכם איחוד הרשתות וראש הממשלה בנימין נתניהו באי אישור ההסכם חותם את הגולל על עתידה של החברה".

    עוד נמסר כי "בגלל שיקולים קטנוניים ואישיים, הפוליטיקאים אינם פועלים לטובת האינטרס הציבורי ולמען קהל הצרכנים. הפוליטיקאים בחרו בגולן טלקום כשעיר לעזאזל וכקורבן למרות היותה הדוגמה היחידה בהיסטוריה של מדינת ישראל לתחרות אמיתית החוסכת בכל שנה 5 מיליארד ש״ח ולכל משק בית 10 אלפים ש״ח מאז הקמתה. מעבר לפגישה האישית בכל משק בית ובכל צרכן בישראל, ההשפעה הרחבה והדרמטית יותר תהיה בעצירת השקעות זרות במשק בישראל בעקבות התנהלות כושלת של ישראל ובניגוד גמור לכללי ההתנהגות של ה-OECD".



    1 תגובות

    מיין תגובות