'המשקפיים' • האם הרב לאו תופס צד במחלוקת הליטאית?

    בעל 'המשקפיים' 9 Comment on 'המשקפיים' • האם הרב לאו תופס צד במחלוקת הליטאית?
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ימי בין הזמנים העליזים מעמידים את 'המשקפיים' בפני מצוקה אישית וחיבוטי נפש קורעי לב. ממרום גילם, נזכרים 'המשקפיים' בתקופת עלומי נעוריהם, עת סיימו זמן עמוס ב'לומדעס' ועבודת ה' ועברו בכל הלהט והדבקות לקיום מנהג ישראל של 'קווי ה' יחליפו כח', על כל הידוריהם, פרטיהם ודקדוקיהם, כמו חיפוש מסלולי הליכה על מנת לסטות מהם, העברת חצאי לילות בצמתים נידחים, והקפת פארק הירקון בשבע סיבובים.

    נהימת קולו של המשגיח בשיחת הפרידה עודנה מהדהדת באוזננו. "כי אקח מועד – אני מישרים אשפוט", ציטט ועיניו מצועפות מדמעות התרגשות. "כשאתם נמצאים בסדר היום הישיבתי, זו לא חכמה גדולה שאתם מתפקדים כראוי, אבל כשמגיע חג או מועד, יוצאים מהשגרה, אין מסגרת, זה הזמן בו אפשר לשפוט ולבחון האם אתה באמת בחור רציני, קם בזמן להתפלל, לומד כמה שעות גמרא", וכך היה מונה והולך מטעים ודורש כל אותו הבוקר, משל לא שמענו את הדרשה הקבועה הזאת מפי קדשו שלש פעמים בשנה.

    השנים חלפו, 'המשקפיים' יצאו "לראות" בשדות זרים, ולהביא לחם לפי הטף לפרנסת ביתם – רחוק מעולמו התמיר והנעלה של המשגיח שממשיך את משא הקודש שלו כמימים ימימה – אך עם התקדש ימי בין הזמנים, לא מצליחים הם לעשות מאומה במלאכתם.

    "מה פתאום אני עובד עכשיו?!", אומר קול נסתר בתוכי, "זה לא הגיוני, לא תקין ולא ראוי. כולם כאן בחופש, הרחובות הומי אדם, אווירת דרור המשתלבת היטב עם מזג האוויר האביבי משתלטת על הרחוב, ואתה אמור לשבת ספון על מחשבך ולעבוד כאילו לא קורה כלום?!", מתקומם הקול הפנימי שנאלץ להדחיק את עצמו במהירות ולהיחבא בזריזות, ברגע שמספרו של הבוס מופיע על צג הטלפון.

    חסד עשה ה' עם 'המשקפיים' שזכו להימנות על עובדי 'קול חי', שכתחנה תורנית האמונה על דרך התורה, מבינה ללב עובדיה ומזדהה עם ימי בין הזמנים בכנס השקת כוסית חגיגי המזכה אותך בשעתיים של חופש ובארוחת צהריים משובחת. כך התרווחו להם 'המשקפיים' בתחילת השבוע, באולמי קונקורד הסמוכים לתחנה, לרגע של קורת רוח. אלא שגם אז, החופש לא היה מושלם, יען לא הצלחנו להתנתק מחובת תיעוד כמויות המפורסמים שגדשו את האולם, ולהביאם אליכם.

    האחדות המרשימה שנרשמה בין כל הטאלנטים הבכירים בתקשורת החרדית הצליחה להפתיע את 'המשקפיים' ולחמם את לבם. את שני מגישי האקטואליה הבכירים אבי מימרן ומוטי לביא ראו 'המשקפיים' משוחחים בידידות מופלאה, מסתודדים בפרצופים רציניים ומחליפים חוויות וטיפים כמו גם מחמאות ופרגונים למכביר.

    לביא מימרן ולדר

    לאחר שהתבסמו משיעור קצר בתקשורת שהעביר מימרן לנוכחים, בו חשף, בין היתר, את סוד ההצלחה והדרך להפוך לאנשי תקשורת מובילים, זיהו 'המשקפיים' את הפוליטי של 'קול חי' איתי גדסי מתפלפל במרץ עם מנכ"ל התחנה אבי רוזן.

    רוזן גדסי

    שובל אנשי הרדיו שנעמדו בתור לסט הצילומים – על פי בקשת צלם הבית, למטרות ארכיון בלתי ברורות – נאלצו להמתין ממושכות כשהגיע תורו של גדסי, שהתקשה במיוחד להנפיק מבט קשוח האמור לאפיין כתב פוליטי מיומן וחסר מעצורים. על מנת שלא לגרום לטענות ולהתמרמרות של אנשי הויזואליה, הנחנו לפתחם את ההוכחה שהוא לפחות מאוד ניסה.

    כמי שרואים מעלת חבריהם ולא חסרונם, דוחים 'המשקפיים' באורח קבע את הרכילויות המאשימות את מי שזה לו האייטם האחרון למדור, על השתייכותו לפלג מסוים בציבור הליטאי ועל הטיית דיווחיו מזרחה לכיוון הפלג הירושלמי. אלא שאז הגיעה ההוכחה שקשה היה להתעלם ממנה. תמונתו של איתי גדסי משוחח בלהט עם בכיר הפלג נתי גרוסמן לא הותירה מקום לספקות, והלשונות הרעות כמעט קנו שביתה בקרבנו. רגע לפני ש'המשקפיים' נאלצו להודות בפני המלעיזים, התברר להם שבכלל מדובר בכפיל של גרוסמן, יהודי יקר המנהל את אולמי קונקורד.

    איתי גרוסמן

    עורך הדין משה אוסדיטשר לקח צעד אחד רחוק מדי את נדיבות לבו של הסופר חיים ולדר – שהעניק למשתתפים הרבים את ספרו החדש אנשים מספרים על עצמם 7 – והחליט להצטייד בערימת ספרים מכובדת. רגע לפני שהעמיס את הספרים לתא המטען של רכבו, חזר עורך הדין מכוונתו, והותיר אותם לפליטה גדולה.

    לביא מימרן

    "באווירה של התרוממות והתעלות רוח" – ישאילו 'המשקפיים' לרגע את הניסוח של היומון החסידי הנשלף מדי מוצאי אחד משלושת הרגלים – הנוכחים קיבלו בכינוס החגיגי את פניו של הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו, שהופיע במלוא זיוו הודו והדרו, וכבש את האולם הקטן בכריזמה הנדירה בה ניחן.

    הרב לאו קול חי

    ואם אתם רגילים לחשוב כי הרב הראשי נוהג בדיפלומטיות, משמיע את הדברים הערבים והמותאמים לאוזני קהל השומעים, תופתעו לגלות את כבוד הרב נושא דברים חוצבי להבות בגנות המחלוקת, לא חוסך את שבט ביקורתו מקהל אנשי התקשורת, ודורש את ליכוד השורות והפסקת המחלוקות.

    "אם שותים לא נוהגים" – רעם קולו של הקולגה שהיה הראשון לזהות את לגימת מלא פינו ברנדי משובח. "בשביל זה יש חברים", נעניתי לעומתו והתרסתי, "נראה לך שאפשר לסרב לחבר יקר כמו יעקב גרודקה שהגיע מצויד לשמח את החברים עם משקה 'לחיים' לכבוד הקידוש שערך בשבת להולדת בתו…?!".

    גרודקה

    וכשעוד פעוטה קטנטנה נוספה למשפחת גרודקה, מתגייס אבי המשפחה להיות לעזר ולאחיסמך לאשתו ביתר שאת. וכידוע, העזרה הגדולה ביותר של הגברים היא, בהסתלקותם מהבית בשעת הניקיונות. כך מצא עצמו גרודקה מוסיף עוד שעות שידור ותכניות לרפרטואר התקשורתי העשיר שלו, והגיש השבוע תכנית הלכתית עם הרב ליברמן, תכנית שנגסה במחצית מאורכה של 'המהדורה המרכזית'.

    גרודקה ליברמן

    הפרסומאי שהמציא את הסלוגן 'אם אתה לא שם – אתה לא קיים', לא שיער לעצמו כי הסיטואציה שתקלע אליה באופן הכי מדויק, תהיה חתונת מנצח וסולן 'המנגנים' מוישי רוט. אף לא מוזיקאי אחד הרשה לעצמו להיעדר ממפגן השמחה של אחד מבכירי התעשייה, שחגג בכתר הרימון את בואו בברית הנישואין. ריקוד אחד לכד במיוחד את עיני 'המשקפיים', בו קיפץ ופיזז המעבד משה-מרדכי-שתקימו קימו-מונה רוזנבלום לצלילי נגינת הקלוגות למשפחת לאופר ושירתם העריבה. בהמשך גמל להם רוזנבלום עם שירו המופלא.

    בקצה האולם התפתחה לה שיחה ערה בין שני אנשי מוזיקה מקצוות שונים שלא לומר קיצוניים, הלא הם המלחין ואיש המקהלות המיתולוגי חיים בנט והזמר המחונן בחסדי ה' יצחק מאיר.

    יצחק מאיר חיים בנט

    אותו יצחק מאיר חסך השבוע בהוצאות הדלק, כשחלק רכב אחד יחד קובי אריאלי וישי ריבו בדרכם להופעה משותפת, עוד אחת מני רבות שכל אחד מהם בנפרד, ביחד ולחוד, בצוותא או ביחידות, מקיים מדי שבוע.

    קובי אריאלי יצחק מאיר

    רוצים דוגמה לעוד מפגשים מרתקים במהלך הערב הגדול בחייו של מוישי רוט? – קבלו אותם בדמות שיחה ערה של עיתונאי קו עיתונות דתית ינון פלח עם מוטי שטיינמץ, ומפגש מחויך של אפרים מנדלסון עם דודי פלדמן.

    שטיינמץ פלח

    מנדלסון פלדמן

    אמש, בשבע ברכות משפחתי למוישי רוט, תוך כדי שירתו היפהפיה של הזמר אבי מילר בליווי של אמן הקלידים מוישי לוין, קלטו המשקפיים דו שיח מעניין בין המעבד יהושע פריד לחתן – נסו את זה בבית.. 🙂

    ואלו מכם שהעזו להפסיד את החתונה המדוברת, מוזמנים להיכנס הערב ל'קול חי מיוזיק', שם – במסגרת התכנית חתונה בשידור חי בעריכת המאסטרו יהודה גלילי – תשודר החתונה הגדולה במלואה. אז הנה, תוכלו להשלים את שפספסתם, ואת הצ'קים, אתם מוזמנים להפנות לכתובתנו…

    • • •

    ל'משקפיים' יש וידוי. בכל יום חופשי הנופל בחלקם, נוטלים הם בחשאי את הרכב, מכוונים לתדר הנכון, ומפליגים בנסיעה צפונה, לעיר חיפה. והעניין הוא, שלרוב הנסיעה היא חסרת פשר ונטולת יעד ספציפי. געגועים עזים לארבע שנות לימוד בעיר, וקשר נפשי עמוק לרחובותיה מלאי הקסם, מושכים אותנו בעבותות של אהבה לשוטט בחוצותיה, לספוג את לחות חופיה, ליהנות מנופיה ולהתענג על מאכליה.

    מעטות הדמויות החרדיות שאנחנו נפגשים בהם מחוץ לגבולות רחוב לילינבלום-יל"ג של הריכוז החרדי בשכונת הדר, ולכן הופתענו ביותר לפגוש משום מקום את יוסי גרין וחיים בנט יחד עם המושך החינני בחוטים דוד רוטנר, מסתובבים להנאתם בעיר האדומה.

    בנט גרין

    אחד השיעורים שנחרטו ביותר על לוח לבנו בלימודי הפרסום והתקשורת ב'בצפר', היה של עיתונאי דה מרקר נתי טוקר, שהיושרה, המקצועיות ואי משוא פנים לאף גורם – חזק ככל שיהיה – מהווים עבורנו מודל לחיקוי ומקור להשראה. קשה היה שלא להתפעל מתיאור  העבודה במערכת עיתונו, שלדבריו, אנשי התוכן ומחלקת השיווק יושבים בקומה נפרדת, ללא כל גישה ביניהם, באופן שלא תזלוג השפעת אינטרס כלכלי על עבודת העיתונאים ושיקוליהם.

    וכשמנהל 'הבצפר' בכבודו ובעצמו, איש הפרסום איתן דובקין הגיע למשרדי 'קול חי' לפגישה עם מנהל התכניות בצלאל קאהן, 'המשקפיים' משוכנעות כי מדובר אך ורק בהחלפת חוויות מתקופת צעירותו ותחילת דרכו של דובקין, עת דרך כוכבו כשדרן ומגיש ברדיו 'קול חי'…

    איתן דובקין בצלאל קאהן

    השבוע התבשר עולם המוזיקה היהודית על תקליט חדש שיצא לאוויר העולם פרי ידיו וקולו של גדול הבריטונים קולין שחט בשילוב קולות המקהלה הבינלאומית 'נעימה' בניצוחו של מרק טמרליס.

    אבל מה שלא יודעים הוא שאת חגיגות השקת התקליט החדש חגג שחט במסע קונצרטים ברחבי ארה"ב. 'המשקפיים' תיעדו אותו לפני ארבעה ימים בעת חזרה לקראת קונצרט בלוס אנג'לס עם החזן נתנאל ברעם.

    תמונה 2

    ואם הזכרנו את החזנים שחט וברעם ששניהם תלמידי מכון תל אביב לחזנות – בשבוע האחרון קיים המכון קונצרט ייחודי לקראת חג הפסח בהנחייתו של המנצח יותם סגל.

    דקות אחדות לפני תחילת הקונצרט, תיעדו 'המשקפיים' את מורה החזנים מנהל המכון החזן נפתלי הרשטיק בכבודו ובעצמו יושב סמוך לפסנתר המיתולוגי כשהוא עסוק בתכנון קונצרט נוסף שצפוי להתקיים ביום ירושלים. 'המשקפיים' תמהים מה לשני כלבי החמד ולפסנתר במכון לחזנות.

    נפתלי הרשטיק

    כשאהרן גרנות מצטלם ליד חיילים, קשה לדעת אם מדובר בעוד יום שגרתי בעיר האבות חברון או שמא במשימה עיתונאית הרפתקנית חדשה. לגיליונות הקרובים של 'משפחה' פתרונים.

    גרנות

    הרחק מהעין ומאור הזרקורים, קמה לה וגם ניצבה כוורת עיתונאים ועסקנים אשדודיים, שמצליחה להפוך לדומיננטית ולמובילת מהלכים רבים שנותרים ללא שתורגש בהם טביעת אצבעותיהם. הצלחנו לתעד חלק מהם בכניסה לאירוסי ביתו של איש ש"ס עו"ד משה מור יוסף, קבלו את יהודה אבידן, יהושע טננהויז יועץ סגן השר מאיר פרוש, יהודה שוורץ מנכ"ל מוסדות פרי עץ חיים, היחצ"ן מוטי זילברברג, דודו חנונה, והכוח העולה בצמרת עיתונאי 'קול חי', ישראל אוחיון.

    אוחיון

    אחרי שחשפנו פעם נוספת את האיש שמעדיף להישאר בצללים, מן הראוי שנפצה את זילברברג בתמונה מרשימה של מקהלת 'יחד' העומדת תחת אמרגנותו, הנערכת להפקת קליפ ייחודי בהשתתפות הכנר ניר סרוסי, המעבד בני לאופר, ילד הפלא ארי רייך והחזן דוד ויינבך.

    יחד ארי רייך

    לא איבראי שערוריות כשרות, מחלוקות חסידים ומלחמות קיצוניים, אלא בכדי שיעסקו בהם תכניות הלייט נייט וימלאו את לוח שידורם יחד עם העיתונאי ישראל כהן. כך הפכה מתיחה-בדיחה של אריאלה שטרנבוך על חנות דגים ועל החומרות הנדרשות מהם בפסח, לאייטם בן כמה דקות בכיכובו.

    כהן בורשטיין

    הזמר והאנרגיות קובי ברומר יצא לחופשה קצרה בפראג. 'המשקפיים' משוכנעים כי גם הגולם לא נשאר אדיש נוכח העליזות וחוש ההומור המשובחים של ברומר.

    קובי ברומר

    מסתבר שמלבד מקום תפילה והתייחדות עם זכרו של הרבי הדגול והנערץ, הפך ציונו של הרבי מלובביץ' לנקודת דרך הכרחית בביקור בארה"ב, אצל כל מי שמכבד עצמו. בניגוד לשאר העיתונאים והמוזיקאים שהצטלמו שבוע שעבר במקום, לייבל'ה ליפסקר ונמואל הרוש שהגיעו השבוע בצוותא להעתיר בתפילה, קשורים לרבי בנימי לבם ונפשם, כחסידי חב"ד נאמנים.

    ליפסקר נמואל הרוש

    זמר חב"די אחר תועד הרחק מהלב הפועם של החסידות בגולה האמריקאית, אך לא הרחק ממשימת השליחות והפצת היהדות. כך שוטט לו מנדי ג'רופי בין מדפי 'המרכז לתשמישי קדושה' כשהוא אוסף רשימה נכבדה של מוצרי קודש.

    מנדי ג'רופי

    ואילו החב"די המחזיק בכתר גדול הזמר החסידי, אברהם פריד, בילה את השבוע האחרון באוקראינה, כשהוא משתתף בשורת אירועים של הקהילה היהודית. אחד מיהודי המקום ניצל את ההזדמנות להזמין את הכהן המפורסם לטקס פדיון הבן לבנו. 'המשקפיים' תוהות האם יובל סטופל הנצפה לצד פריד, מקבל אחוזים מחמשת הסלעים שקיבל פריד מאבי הילד.

    אברהם פריד פדיון הבן

    טיפולו בתיק יחסי הציבור של ועידת רבני אירופה, לא מגביל את משה פרידמן מלנגוס בהנאה בתפוח הגדול, ולחרוש את אמריקה לאורכה ולרוחבה. אף הוא היה מצטלם על יד ציונו של הרבי זי"ע.

    משה פרידמן

    ראש העיר האמיתי של בני ברק ירחמיאל שניידר, התפנה מכל עיסוקיו הרבים, והקדים למכור את החמץ כדת משה וישמעאל.

    שניידר

    בפאנל מקצועי שנערך במכללת כנרת תחת הכותרת 'מה בין אקדמיה לתעסוקה בפריפריה', השתתפה הרבנית עדינה בר שלום, מייסדת ומנהלת המכללה החרדית, ואיש קרן קמ"ח ושלומי אמונים עו"ד אברהמי יוסטמן שנתן הופעה מרשימה ביותר.

    אברהמי אברהם יוסטמן

    הופעה תקשורתית טובה נוספת נרשמה דווקא בתכנית של מנחם טוקר בערוץ 2, שם התארח באולפן חבר הכנסת הש"סי יואב בן צור.

    טוקר בן צור

    זה מסוג הדברים שמובנים מאליהם, ועדיין, צריך אומץ לומר אותם בגלוי: אווירת הקלילות והפתיחות שמקרין מגיש תכנית הבוקר ב'קול חי' מוטי לביא, הצליחו לגרום לדו שיח מרתק בינו לבין הכתב הצבאי קובי פינקלר. אז איך הפך דיווח ביטחוני להצהרה דרמטית לפיה הכתב לא האזין מעודו ל'קול ברמה'? האזינו:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      פשששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששששש!!!!!!!!!!!!!!!11
      וואי הפעם זה היה טובבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבבב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 8

      ואאווווווו כתוב בצורה מרתקת!!!!!!!

    3. 7

      למה חיים ולדר עם סמארטפון???? מייצג ההשקופע הטהוירו? וואי וואי…..
      למה לרדת על קול ברמה?

      1. "למה חיים ולדר עם סמארטפון????"- מה זה חידוש בשבילך?!
        תתעוררררר זה ככה.

      2. למה לא?? מה רע בזה?? למה הוא צריך להיות סגור וקיצוני??

        1. להיות בלי אייפון- זה הנורמלי והראוי!
          ממש לא סגור וקיצוני!!!!!!!!!!!!!
          מי שישי לו אייפון הוא הסגור והקיצוני-
          סגור על האייפון, ונמצא בצורה קיצונית באינטרנט!!

        2. כל גדולי ישראל יוצאים נגד האיפון בחומרה רבה ואתה כותב מה רע בזה?! אז אתה יכול לכתוב מה רע בלחלל שבת חס ושלום. תשים לב למה שאתה כותב!!!!!!!

    4. 6

      האבסורד ששמעתי את חיים ולדר מדבר עם בחורי ישיבה בועידת דגל נגד נגע האינטרנט ד"ה המדור נפלא