בפרסום באנגלית נשות הפרובוקציה מגלות את האמת

    ​"מכאן נקל לראות כי האירוע שאותו מבקשות נשות הכותל לקיים איננו מה שהן מתיימרות להציג כאירוע של תפילה וגם איננו נעשה בתום לב. זהו אירוע שמטרתו להגחיך את הדת היהודית, להקטין את משמעות הפולחן הדתי שלה ולהציגה כארכאית ואת מצוותיה כפולקלור גרידא"
    יוסי צלניקר 2 Comment on בפרסום באנגלית נשות הפרובוקציה מגלות את האמת

    עתירה שמוגשת לבג"צ טוענת כי בפרסום בשפה האנגלית מצוין כי מדובר במחווה לשחקן אשר "לקח משהו יקר ועתיק והביא אותו אל 'העתיד' … ובכך הביא מסר מהאמונה היהודית והפך אותו למסר אוניברסלי של שלום ושגשוג"

    ​"מכאן נקל לראות כי האירוע שאותו מבקשות נשות הכותל לקיים איננו מה שהן מתיימרות להציג כאירוע של תפילה וגם איננו נעשה בתום לב. זהו אירוע שמטרתו להגחיך את הדת היהודית, להקטין את משמעות הפולחן הדתי שלה ולהציגה כארכאית ואת מצוותיה כפולקלור גרידא"
    9:08
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on במרכז הרצועה: הושמדו רקטות שכוונו לשטח ישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (יום ב') תוגש עתירה לצו על תנאי ובקשה לדיון דחוף בדרישה למנוע מארגון "נשות הכותל" לקיים את טקס "ברכת כוהנות" ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח. העתירה מוגשת על ידי עמותת "בצדק" והרב יצחק כהן, תושב העיר העתיקה בירושלים.

    העותרים טוענים כי הפעילות המתוכננת של נשות הכותל מנוגדת לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים; וכי קיומה "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית".

    עוד טוענים העותרים כי מתכונת הטקס כלל לא ידועה ואין בנמצא מנהג של ברכת כוהנות וכי כלל לא קיים ביהדות תפקיד של 'כוהנת'. הכהונה, הקשורה לעבודת המקדש, עוברת מאב לבנו, ולא לבתו.

    כמאמר הפסוק (במדבר י"ח ז'): "ויאמר ה' אל אהרן… ואתה ובניך אתך תשמרו את כהנתכם לכל דבר המזבח ולמבית לפרכת ועבדתם עבודת מתנה אתן את כהנתכם…" . או לחילופין: "וידבר ה' אל משה לאמר: דבר אל אהרן ואל בניו לאמר כה תברכו את בני ישראל..".

    עוד נטען בעתירה שכדי להמחיש עד כמה מדובר בטקס נלעג, מופרך ותלוש מהיהדות וממנהגיה, "נציין כי בפרסומי המארגנות בשפה האנגלית – ורק בה בלבד – נטען כי האירוע הוא לכבודו של שחקן יהודי אמריקני שנפטר זה מכבר, ששמו ליאונרד נימוי אשר בסדרת טלוויזיה שהייתה פופולרית בזמנו בארה"ב, בשם STAR TREK (מסע בין כוכבים) שיחק תפקיד יצור מהחלל החיצון שנהג לברך כשאצבעות ידיו מוחזקות כבברכת כוהנים.

    בפרסום בשפה האנגלית הן מציינות כי בזאת ברצונן להביע הוקרה למחווה של נימוי אשר "לקח משהו יקר ועתיק והביא אותו אל 'העתיד' … ובכך הביא מסר מהאמונה היהודית והפך אותו למסר אוניברסלי של שלום ושגשוג".

    ​"מכאן נקל לראות כי האירוע שאותו מבקשות נשות הכותל לקיים איננו מה שהן מתיימרות להציג כאירוע של תפילה וגם איננו נעשה בתום לב. זהו אירוע שמטרתו להגחיך את הדת היהודית, להקטין את משמעות הפולחן הדתי שלה ולהציגה כארכאית ואת מצוותיה כפולקלור גרידא".

    האירוע נועד לשים ללעג ולקלס את תורת ישראל בכלל, ואת טקס ברכת הכהנים ההמונית אשר אמורה להתקיים ברחבת הכותל המערבי למחרת היום, ביום ב' חוה"מ פסח בפרט.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מ'זה התמונה המפחידה הזאאאאאת?

    2. 1

      אם הבג"ץ לא יראה מסירות נפש נאבד את הכותל ויהיו צודקים סאטמר שלא הולכים לכותל א"י נקנית בייסורים והכותל לא כ"ש