המהלך של דרעי: כל הרשויות החרדיות תחת משרד הפריפריה

    "הפריפריה החברתית במרכז הארץ, בירושלים, ביישובים ערביים, דרוזים וחרדים ובאזורים נוספים יזכו כעת להטבות וסיוע בדיוק כמו שאנו נותנים ליישובים במגב ובגליל"
    איתי גדסי No Comments on המהלך של דרעי: כל הרשויות החרדיות תחת משרד הפריפריה

    הממשלה קיבלה היום את הצעתו של השר אריה דרעי להרחיב את תחומי האחריות של המשרד שבראשו הוא עומד • מעתה, סמכויותיו של משרד הפריפריה הוגדלו גם לשאר חלקי הארץ

    שר הפנים, אריה דרעי צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    "הפריפריה החברתית במרכז הארץ, בירושלים, ביישובים ערביים, דרוזים וחרדים ובאזורים נוספים יזכו כעת להטבות וסיוע בדיוק כמו שאנו נותנים ליישובים במגב ובגליל"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה קיבלה היום (ראשון) את הצעתו של השר אריה דרעי להרחיב את תחומי האחריות של המשרד שבראשו הוא עומד, וזאת על מנת להגיע ולטפל נקודתית ביישובים ובשכונות הזקוקים לסיוע ולא היו בהחלטת הממשלה המקורית אודות הקמת המשרד לפיתוח הפריפריה.

    על פי ההחלטה החדשה, נקבע כי כל הרשויות המקומיות בישראל המשתייכות לרמה חברתית- כלכלית 1-4 יוגדרו כרשויות המשתייכות לפריפריה החברתית, ללא תלות בקריטריון של מדד הפריפריאליות הפיזי. עוד נקבע כי אזורים ושכונות ברשויות המקומיות המדורגים במדד חברתי כלכלי של האזורים לפי דירוג הלמ"ס באזורים 1-8 יוגדרו כפריפריה חברתית ויוכנסו לטיפול המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל. מעתה יכללו השכונות והיישובים שתחת המשרד לא רק על פי פרויקט שיקום שכונות שנוצר מזמן וחלקו אינו רלוונטי, אלא על פי מדד דירוג הלמ"ס שנעשה בשנת 2008. כך יתאפשר לתת מנעה נרחב יותר לשכונות חדשות הזקוקות לסיוע המשרד.

    המהלך שהוביל דרעי הוא מהלך מבריק שיאפשר לו מעתה לסייע גם למגזרים נוספים שאינם תושבי הנגב או הגליל, ובכך הוא הרחיב את סמכויותיו לאזורים נוספים במדינת ישראל, ובכללם שכונות עם אוכלוסייה מוחלשת בערים החרדיות.

    דרעי אמר כי "ההחלטה החשובה שהתקבלה היום בממשלה תאפשר למשרדי- המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, לטפל בשכונות מצוקה וביישובים במצב סוציואוקונומי נמוך הזקוקים לסיוע אך לא נמצאים בנגב ובגליל. יש יישובים ושכונות מצוקה גם במרכז הארץ, כמו בת״א, לוד, בת ים וחולון שזקוקים לסיוע ואנחנו נסייע להם ככל יכולתנו. הפריפריה החברתית במרכז הארץ, בירושלים, ביישובים ערביים, דרוזים וחרדים ובאזורים נוספים יזכו כעת להטבות וסיוע בדיוק כמו שאנו נותנים ליישובים במגב ובגליל".



    0 תגובות