אומן אומן ראש השנה – פאנל מרתק בליל שישי חי

    נחמן וייס | צילום: דוד קליגר Comments Off on אומן אומן ראש השנה – פאנל מרתק בליל שישי חי
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלפים רבים של חסידי ברסלב ולא רק, נוסעים לחגוג, להתפלל בראש השנה באומן שבאוקראינה, ולהשתטח על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב זצ"ל שבשמו פורסם כי מי שיתפלל על קברו בראש השנה, לא יעזוב את העולם בלא תשובה. הבטחה זו, הפכה את ציונו הק' לאבן שואבת בכל ימות השנה אך במיוחד לקראת ראש השנה אז הופכת העיירה אומן למרכז יהודי ענק.

    וכמובן, כמות כזו של יהודים הבאים לחגוג חג הנמשך לפחות שני ימים, דורשת הכנה מוקדמת ומערך לוגיסטי ענק המשלב את הגעתם של האורחים למקום, החל מהטיסה ממקום מגוריהם, הנסיעה משדה התעופה אל העיירה, סידור מקומות שהייה ולינה ומערך חסר תקדים של ארוחות חג.

    לקראת ראש השנה הקרב ובא, נערך פאנל מיוחד ומרתק בתכנית 'ליל שישי חי' ברדיו קול חי בהנחיית השדרנים חיים שטרן וחיים קליגר.

    קשת רחבה של כל קצוות העסקונה הברסלבית התיישבו לדיון על שולחן אחד. הרה"ח רבי שמואל שטרן ממשפיעי ברסלב, יו"ר 'בית ציון רבינו' הרב נחמן אלחדד, מנהל ארגון 'אהלי צדיקים' הרב דניאל יום טוב, העיתונאי ומדוברי ברסלב נחמן וייס, העסקנים הרב משה קרקובסקי, נחמן שטיינברג ודוקי גרינוולד, החזן אליקים ביננשטוק בנו של הבעל תפילה המרכזי באומן הרה"ח הרב משה ביננשטוק, ורב אל-על הרב יוחנן חיות שהצטרף לדיון.

    משתתפי הפאנל המורחב שוחחו ודנו בכל הנושאים העומדים על הפרק, החג באומן וקיום צוואתו של רבי נחמן מברסלב על גודל מעלת הנסיעה לאומן בר"ה, לוגיסטיקת הטיסות ומחירן, השירות, נסיעות פנים ושאר צרכי הנוסעים.

    כמו"כ עלה על שולחן הפאנל דבר העשיה המבורכת באומן בראשות הרב נחמן אלחדד, שכוללת בין השאר את שיפוץ מתחם הציון ושיפור התשתיות באומן.

    המשפיע הרה"ח הרב שמואל שטרן יחד עם החזן ר' אליקים ביננשטוק היטיבו בקולם לנגן ולשיר קטעים מתפילת ר"ה בנוסח חסידי ברסלב בליוויו של נגן הקלרינט ומפיק התוכנית דוד קליגר. על הקלידים היו צביקה בנדר, והקלידן ישראל פריד מבית "ביק הפקות" – שריגשו את קהל המשתתפים והמאזינים.
    העסקנים נחמן שטיינברג ומשה קרקובסקי העלו את נושאי מעברי הגבול, קשרי הממשל, היחסים עם הגורמים באוקראינה ושיפור הבטחון באומן.

    העיתונאי נחמן וייס תיאר את מראות אומן, הסביר את ערך ומהות הנסיעה של כל חסיד ברסלב לרבו לראש השנה והעלה את זכרו של זקן חסידי ברסלב שנפטר בתחילת השנה האחרונה הרה"ח רבי משה בורשטיין זצ"ל.

    הפאנל העביר את המסר הרוחני עם המסר האידיאלי גם יחד, ממנו הפיקו הגורמים מבית ומחוץ לקחים ותובנות חדשות שישפיעו כבר מעתה על כל הנושא הגדול.

    האזינו לשידור המרתק וצפו בתמונות מאולפן התכנית.



    0 תגובות