לראשונה, המטרונית בחיפה תפעל בחג שבועות • חשיפה

    בשל חוסר התערבות מצד לשכת השר, הורתה באופן חסר תקדים הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה להפעיל את קו 1 של המטרונית לכל אורך חג השבועות והשבת שלפניה וכן בשביעי של פסח, לרבות בשעות הקטנות של הלילה, והיא מאפשרת שירות רציף תוך הפרה של הסטטוס-קוו
    ישראל פריי No Comments on לראשונה, המטרונית בחיפה תפעל בחג שבועות • חשיפה

    במהלך תכנית 'מעבירים הילוך' ב'קול חי' נחשף כי משרד התחבורה אישר לפחות 300 נסיעות של המטרונית בחיפה בחג השבועות, תוך הפרה מוחלטת של הסטטוס קוו • בשל חוסר התערבות מצד לשכת השר, הורתה באופן חסר תקדים הרשות הארצית לתחבורה ציבורית להפעיל את קו 1 לכל אורך חג השבועות והשבת שלפניה

    צילום: Chen Leopold/Flash 90
    בשל חוסר התערבות מצד לשכת השר, הורתה באופן חסר תקדים הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה להפעיל את קו 1 של המטרונית לכל אורך חג השבועות והשבת שלפניה וכן בשביעי של פסח, לרבות בשעות הקטנות של הלילה, והיא מאפשרת שירות רציף תוך הפרה של הסטטוס-קוו
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד התחבורה פועל נגד מדיניות הממשלה והסטטוס קוו: תוכנית התחבורה של 'קול חי' בהגשת יעקב גרודקה, חושפת הערב כי חברת המטרונית בחיפה קיבלה אישור להפעיל יותר מ-300 נסיעות במהלך החג הקרוב, חג השבועות.

    בתכנית נחשף כי משרד התחבורה החליט על הפרה בוטה של הסטטוס קוו הנהוג במדינת ישראל ואף לפניה. מזה כמעט מאה שנים הנוהג בארץ-ישראל שכאשר חלים שני ימי שבתון רצופים (כגון: שבת וחג, או ראש-השנה הנחגג יומיים) – מושבתת לחלוטין פעילות התחבורה הציבורית ביום השבתון הראשון בכניסתו, גם זו המורשה לפעול בשבת רגילה, ומתחדשת למחרת – ביום השבתון השני אחר-הצהריים או בערב.

    כך למשל, בשביעי של פסח שחל השנה ביום שישי הפסיקו אגד ונתיב אקספרס את הקווים הסדירים כבר בערב החג (ד') לפני כניסתו, כאשר הקו האחרון יצא בסביבות 17:30 וסיים את פעילותו לפני כניסת החג. קווי הבוקר והצהריים לחופי-הים ביום שישי בוטלו, ופעילות רוב הקווים המורשים בחיפה חודשה רק ביום שבת החל מן השעה 16:00 והלאה, למעט קו אחד שהחל את פעילותו כבר בשעה 15:00, וקווים נוספים הפועלים בשבתות רגילות שלא נמצא הכרח להפעלתם.

    כעת נחשף, כי שר התחבורה ישראל כ"ץ ביטל את הנוהג לפיו מושבתת לחלוטין פעילות התחבורה הציבורית בחג השבועות ובשבת שלפניו ואישר הפעלה של למעלה מ-300 נסיעות בקווי הלילה ובאוטובוסים רבי-קיבולת בצפון הארץ. הסטטוס-קוו בעניין התחבורה הוא בן כמעט מאה שנים. לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, תקופה בה אילצו הבריטים את נהגי חברות התחבורה העבריות לעבוד בחגי ישראל, אפילו ביום כיפור, לצורך מה שהוגדר "מאמץ מלחמתי", מאפשרת מדינת ישראל להפעיל תחבורה ציבורית לכל אורך חג השבועות.

    פעילות התחבורה הציבורית בחיפה מתחלקת לשניים – קווים שהחוק שנחקק בתחילת שנות התשעים מתיר או אוסר, וקווים שעליהם לא חל החוק אך נוהג סטטוס-קוו היסטורי. יוצא אפוא שאי-פעילות תחבורה ציבורית ביום השבתון הראשון אינה מהווה עבירה על החוק אלא הפרה של הסטטוס-קוו.

    אולם כפי שאנו חושפים כעת, בשל חוסר התערבות מצד לשכת השר, הורתה באופן חסר תקדים הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה להפעיל את קו 1 של המטרונית לכל אורך חג השבועות והשבת שלפניה וכן בשביעי של פסח, לרבות בשעות הקטנות של הלילה, והיא מאפשרת שירות רציף תוך הפרה של הסטטוס-קוו.

    ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר במהדורה המרכזית כי נושא פעולת המטרונית בחג השבועות ובשבת שלפניו בניגוד לסטטוס-קוו כלל לא הובא לידיעתו. לדבריו, המטרונית היא כלי תחבורה שהאחריות לו היא של משרד התחבורה ולעירייה אין נגיעה בדבר. לעומת זאת הכרמלית (הרכבת התחתית של חיפה) היא כלי תחבורה עירוני ולכן היא מושבתת בשבתות ובחגים.

    תגובה לאקונית שהתקבלה ממשרד התחבורה: קווי אגד והמטרונית, פועלים בהתאם לרישיונות כפי שאושרו על ידי משרד התחבורה ובהתאם לתקנות התעבורה.



    0 תגובות