מנהל עמותה: החוק החדש הוא מכה אבל נמצא דרך להתמודד אתו

    היום אישרה ועדת הכלכלה את חוק הספאם שהגיש ח"כ מיקי רוזנטל לפיו, גם גופים ללא מטרות רווח - מוסדות צדקה, עמותות וגופי דת - לא יוכלו לשלוח שיחות מוקלטות והודעות טורדניות. הצעת החוק תועלה בקרוב להצבעה בקריאה השנייה והשלישית
    יוסי צלניקר 4 Comment on מנהל עמותה: החוק החדש הוא מכה אבל נמצא דרך להתמודד אתו

    התיקון ל"חוק הספאם" יאסור על עמותות לשלוח הודעות ושיחות מוקלטות לציבור ויאפשר לקבל סעד מבית המשפט בגובה 1,000 שקל • מנהל עמותה לאתר קול חי: "אנחנו לא מבינים למה המדינה נכנסת לאנשים לקישקע"

    היום אישרה ועדת הכלכלה את חוק הספאם שהגיש ח"כ מיקי רוזנטל לפיו, גם גופים ללא מטרות רווח - מוסדות צדקה, עמותות וגופי דת - לא יוכלו לשלוח שיחות מוקלטות והודעות טורדניות. הצעת החוק תועלה בקרוב להצבעה בקריאה השנייה והשלישית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אין כנראה בעל טלפון במדינה שלא מקבל מידי פעם שיחות טלפון מוקלטות מעמותות שונות, בהן הוא מתבקש לתרום להן מכספו, תמורת ברכות/ תפילות וכדומה. קבר רחל הפך למושג אצל חילונים רבים, בעקבות כך, ולא בהיבט החיובי שבו, וזאת בעקבות מוסד המתקשר לציבור ומבקש להתרימו תמורת תפילות וברכות בקבר רחל.

    זה עובד כך. עמותות רוכשות מחברות מידע, מידע על מספרי טלפון פעילים, גם כאלו שכבר אינם כאלו זוכים לצינתוקים על מנת לבדוק אם הקו פעיל, ולאחר מכן מתבצעות שיחות רנדומליות וממוחשבות למספרים אלו, כאשר על פי הסטטיסטיקה מתוך רבבות השיחות מתפתים מאות רבות לשיחות ומועברים לשיחה עם נציג. מספר עמותות, לא גדולות במיוחד, מתפרנסים היטב מתעשייה זו, שמגלגלת על פי הערכות מיליוני שקלים מידי שנה.

    היום אישרה ועדת הכלכלה את חוק הספאם שהגיש ח"כ מיקי רוזנטל לפיו, גם גופים ללא מטרות רווח – מוסדות צדקה, עמותות וגופי דת – לא יוכלו לשלוח שיחות מוקלטות והודעות טורדניות. הצעת החוק תועלה בקרוב להצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

    התיקון ל"חוק הספאם" יאסור על עמותות לשלוח הודעות ושיחות מוקלטות לציבור, יחייב אותן לאפשר למנויי הטלפון להסיר עצמו מרשימת התפוצה ויאפשר לקבל סעד מבית המשפט בגובה 1,000 שקל על כל הודעה או שיחה שהתקבלה.

     רוזנטל הסביר כי "התיקון לחוק התקשורת, המוכר כ"חוק הספאם" משנת 2008, עשה שינוי מבורך בהקטנת כמות דואר הזבל המגיע מחברות מסחריות אך החוק אינו מקיף דיו. גופים המוגדרים "ללא מטרות רווח" אינם כפופים לחוק והם רשאים להציף את אזרחי ישראל ב"ספאם" באין מפריע. בחלוף השנים ברור כי נדרש לטפל גם באספקט הזה. הצעת החוק תחיל את כלל העמותות וגופי הדת תחת החוק המקורי".

    גורם בכיר באחת העמותות המובילות מודה בפני אתר 'קול חי' כי במידה שהחוק יעבור, עלולים בעלי העמותות למצוא עצמן בבעיה. "כמה שאנשים מתלוננים, ישנם מספיק אנשים במדינה שזקוקים לברכות וישועות ואנחנו פועלים להתפלל עבורם" אומר לנו הגורם "שיחה כזאת שמתקבלת אחת לתקופה לא באמת בעיתית ואנחנו לא מבינים למה המדינה נכנסת לאנשים לקישקע". הגורם עם זאת מוסיף ואומר "לכל דבר יש פתרונות ונמצא פתרון איך להתמודד גם עם מכה שכזו".

    מנגד רבים מברכים על התיקון לחוק ומקווים כי היא תשים סוף לתופעה שהפכה להיות בשנים האחרונות למטרידה יותר ויותר.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      אני לא רוצה להתעורר משנת צהרים בגלל טלפון מצלצל, לענות ולגלות שגם העירו אותי, וגם אני צריכה לשלם

    2. 3

      ב"ה סוף סוף יהיה קץ להטרדות

    3. 2

      אני לא מבינה למה כל העמותות נכנסות לקישקע של האנשים??????????? סוף סוף

    4. 1

      ושאיחוד הצלה מתקשרים אלי 5 פעמים ביום למכירה סינית, כן הם פעם אחת התקשרו אלי 5 פעמים,
      ושמתקשרים אלי שיתפללו עלי לזיווג הגון אצל הרה"ג רבי יעקב אדלשטיין שליט"א (וזה היה בזמן שהוא היה מאושפז…) ואני אומר להם פעם אחר פעם שאני מוכן שיתפללו עלי בתנאי שאשתי מסכימה…
      יבורכו יוזמי החוק…
      החוק הבא לא לעשות ממרנן ורבנן גדולי הדור דוגמנים לקופות הצדקה….