הידעתם? • היום 'יום תורם הדם הבינלאומי'; ומיהו שיאן ישראל?

    מנחם, טכנאי מכונות תפירה בדימוס, תרם בעבר מנות דם רבות. עם הכנסת טכנולוגיה חדשה לשירותי הדם, המאפשרת לתרום מרכיבי דם שונים, עבר מנחם לתרום פלסמה
    ישראל פריי No Comments on הידעתם? • היום 'יום תורם הדם הבינלאומי'; ומיהו שיאן ישראל?

    במד"א יציינו יום זה בהתרמות דם ברחבי הארץ ובהעלאת המודעות לחשיבות תרומות הדם מתורמים מתנדבים • השנה יצוין שיאן תרומות הדם בישראל-מנחם שטיינמץ – שתרם 315 (!) מנות ומרכיבי דם בחייו

    מנחם, טכנאי מכונות תפירה בדימוס, תרם בעבר מנות דם רבות. עם הכנסת טכנולוגיה חדשה לשירותי הדם, המאפשרת לתרום מרכיבי דם שונים, עבר מנחם לתרום פלסמה
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כמדי שנה, מציינים בעולם ב -14.6 את יום תורם הדם הבינלאומי. המועד נקבע ביום הולדתו של ד"ר קרל לנדשטיינר (1868-1943), רופא וחוקר אוסטרי ממוצא יהודי שגילה את סוגי הדם השונים, ובכך איפשר לתת בביטחה עירוי דם לחולים ולהציל את חייהם.

    השנה בחרו שירותי הדם של מד"א לציין את שיאן תרומות הדם בישראל-מר מנחם שטיינמץ מראשון לציון שלזכותו 315 תרומות של מנות ומרכיבי דם שבעזרתן ניצלו חייהם של אלפי חולים ברחבי הארץ!

    מנחם, טכנאי מכונות תפירה בדימוס, תרם בעבר מנות דם רבות. עם הכנסת טכנולוגיה חדשה לשירותי הדם, המאפשרת לתרום מרכיבי דם שונים, עבר מנחם לתרום פלסמה, מרכיב דם חיוני שחשוב לטיפול בדימומים קשים, ושאותו ניתן לתרום כל חודש!

    בנוסף למנחם יתרמו מחר דם עוד כ-1000 מתנדבים ומתנדבות, בכ-20 מבצעי התרמה שונים שמתקיימים ברחבי הארץ.

    במהלך שנת 2015, נתרמו במדינת ישראל סה"כ 265,000 מנות דם כאשר 95% מהן הותרמו ע"י שירותי הדם של מד"א (253,000מנות). 75% מהמנות נתרמו ע"י המיגזר האזרחי, מהן כ-15,000 מנות נתרמו על ידי תלמידי השמיניות בבתי הספר בארץ במסגרת פרויקט 'תרומה ראשונה' המשותף למשרד החינוך וארגון תורמי דם מתנדבים. 71% מהתורמים היו גברים ו-85% -תורמים וותיקים שחוזרים ותורמים כל שנה.

    כשליש ממנות הדם שמותרמות ע"י שירותי הדם של מד"א מסופקות לבתי החולים ברחבי הארץ לטיפול בפצועי טראומה, בהם נפגעי תאונות דרכים. הצורך הדחוף במנות דם ניכר בעיקר במנות דם מסוג O, ובכל סוגי הדם שהם Rh שלילי, הנדירים יחסית, המהווים רק כ-11% מכלל התורמים בישראל.

    סמנכ"ל שירותי הדם של מד"א, פרופ' אילת שנער: "ביום הולדתו של ד"ר קרל לנדשטיינר, אנחנו מודים לכל תורמי ותורמות הדם המתנדבים בארץ, בשם החולים שאת חייהם סייעו לנו להציל. אנחנו מזכירים לציבור הרחב- ובמיוחד לבעלי סוגי הדם הנדירים, להגיע ולתרום דם בכל יום מימות השנה.

    מנכ"ל מד"א, אלי בין: "חשיבותן של תרומות הדם בישראל מתורמים מתנדבים קיימת במהלך כל ימות השנה. אני קורא לציבור להגיע ולהוכיח לעצמנו ולעולם כולו כי הערבות ההדדית בישראל אינה מיתרגמת רק להושטת עזרה וכתף איש לרעהו, אלא גם ובעיקר בפעילויות מצילות חיים- דוגמת תרומות דם".



    0 תגובות