היועמ"ש של משרד הדתות: "לא למנוע תפילה מעורבת בכותל"

    הגענו למסקנה כי בנסיבות העניין אין מקום להפעלת סמכותך, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי
    איתי גדסי 1 Comment on היועמ"ש של משרד הדתות: "לא למנוע תפילה מעורבת בכותל"

    ניסיונו של רב הכותל להפעיל את סמכותו על מנת להרחיק את תפילת הרפורמים הערב מהכותל – נתקלת בסירוב משפטי • היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת חיווה דעתו כי סמכויות הרב לא כוללות אכיפה נגד תפילות רפורמיות

    צילום: Yossi Zamir/Flash90
    הגענו למסקנה כי בנסיבות העניין אין מקום להפעלת סמכותך, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי של משרד הדתות הגיב לפני זמן קצר במכתב שנשלח אל רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ', בו הוא כותב כי לאחר התייעצות עם הגורמים המשפטיים הרלוונטיים, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, "הגענו למסקנה כי בנסיבות העניין אין מקום להפעלת סמכותך, ולמנוע תפילה מעורבת ברחבה העליונה של הכותל המערבי".

    הנחיית ביועץ המשפטי של משרד הדתות מגיעה לאחר פניית הרב רבינוביץ' למשרד הדתות אמש, כדי לברר האם להפעיל סמכותו בתפילה המעורבת מחר ולהרחיק את נשות הכותל בסיוע משטרתי.

    במכתבו ביקש הרב רבינוביץ' הנחיות מהיועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת ישראל פת, בשאלה "האם ניתן להשתמש באמצעי הרחקה על מנת למנוע את כוונתן לקיים תפילה מעורבת ברחבת הכותל המערבי בניגוד למנהג המקום, תוך חילול קדושתו ופגיעה ברגשות המתפללים". הרב רבינוביץ' מציין כי "אירוע מסוג זה לא היה מעולם ברחבת הכותל המערבי".

    2016-06-16-PHOTO-00012207

    נזכיר כי במענה למכתבו של השר אזולאי הגיב היועץ המשפטי לממשלה, וכתב כי "בהתאם לתקנות השמירה על המקומות הקדושים ליהודים, הגורם הממונה על מתן הוראות להבטחת קיומו היעיל של האיסור על עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות המתפללים, הוא רב הכותל המערבי (הרב שמואל רבינוביץ' א.ג.), על פי ההוראות, רב הכותל רשאי להרחיק ממתחם הכותל המערבי כל אדם המפריע לו במילוי תפקידו או העובר על ההוראות כאמור לעיל.

    היועץ המשפטי לממשלה הוסיף כי "רב הכותל רשאי כמובן להסתייע בכוחות משטרת ישראל לשם הפעלת סמכויותיו בהתאם לתקנות אלה".

    מוקדם יותר הבוקר הכריז השר לשירותי דת דוד אזולרי כי ״לא אתן ידי לפרובוקציות״. השר גינה את החלטת נשות המריבה לערוך היום בשעות אחר הצהריים טקס מעורב ברחבת הכותל העליונה והצהיר ״אני מגנה מכל וכל את ההחלטה האומללה של קבוצה שולית וצעקנית שמנסה בכל דרך ליצור פרובוקציות ולהצית את אש השנאה יום יום במקום המקודש ביותר לעם היהודי, וגורמת למחלוקות והסטה דווקא במקום שמאחד את כל שכבות העם. לא אתן ידי לפרובוקציות הללו ולא אהיה שותף להם לעולם״.

    ״אני קורא ליועמ״ש אביחי מנדלבליט שהדבר נמצא תחת סמכותו להורות על איסור קיום הטקסים הללו ברחבת הכותל ולעצור מידית תופעה מסוכנת זו ולהורות לכוחות המשטרה לאכוף את ההחלטה לפני שיהיה מאוחר מידי״.



    1 תגובות

    מיין תגובות