הנציגים החרדים תוקפים: "ברקת מוליך שולל את החרדים"

    חברי מועצת העיר של 'יהדות התורה' אומרים הערב לאתר 'קול חי' כי "ראש העיר ניר ברקת וחברי הקואליציה שלו שמקשים בדרך כלל על כל שקל שעתיד להגיע לעולם הישיבות ולציבור החרדי בירושלים, והנה הם מחליטים פתאום להיות נדיבי לב עבור מוסדות שגדולי ישראל אסרו לעזור להם".
    יעקב גרודקה 4 Comment on הנציגים החרדים תוקפים: "ברקת מוליך שולל את החרדים"

    סערת מוסדות 'חכמי לב' בירושלים הגיעה הערב לשיאה • "פתאום ברקת נהיה נדיב לב עבור מוסדות שגדולי ישראל אסרו לעזור להם" • וגם: אמש קיימו רבני 'דגל התורה' ישיבה שבה הוחלט להתנגד לתקציב הישיבה

    פינדרוס וברקת
    חברי מועצת העיר של 'יהדות התורה' אומרים הערב לאתר 'קול חי' כי "ראש העיר ניר ברקת וחברי הקואליציה שלו שמקשים בדרך כלל על כל שקל שעתיד להגיע לעולם הישיבות ולציבור החרדי בירושלים, והנה הם מחליטים פתאום להיות נדיבי לב עבור מוסדות שגדולי ישראל אסרו לעזור להם".
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת מוסדות 'חכמי לב' בירושלים הגיעה הערב לשיאה. לאחר שבמשך שנה מחפשים מנהלי המוסדות יחד עם נציגי העירייה הקצאה למבנה קבע עבור המוסד, הערב – ניסו חברי המועצה החילונים בהוראת ראש העיר ניר ברקת להעביר את ההקצאה בוועדת הכספים של העיר ירושלים, ולאחר שהמשימה כשלה, הועברה ההכרעה למועצת העיר, שם כאמור עברה ההחלטה לאחר שחברי המועצה החרדים יצאו מאולם המליאה ולא נכחו בהצבעה.

    מוסדות 'חכמי לב' משמשים כמוסדות לימוד לבנים חרדים – מודרנים, ובשפה הרשמית משתייכים לזרם הממלכתי חרדי. בהוראת גדולי ישראל הוחלט שלא לתמוך בהקמת מבנה קבע למוסדות שנפתחו לפני שלוש שנים, אך דווקא הנציגים החילונים החליטו לדאוג למוסדות ולהעביר את ההקצאה גם ללא אישור החרדים.

    חברי מועצת העיר של 'יהדות התורה' אומרים הערב לאתר 'קול חי' כי "ראש העיר ניר ברקת וחברי הקואליציה שלו שמקשים בדרך כלל על כל שקל שעתיד להגיע לעולם הישיבות ולציבור החרדי בירושלים, והנה הם מחליטים פתאום להיות נדיבי לב עבור מוסדות שגדולי ישראל אסרו לעזור להם".

    ל'קול חי' נודע כי אתמול התקיימה ישיבה של וועדת הרבנים של 'דגל התורה' בירושלים שם הוחלט ע"י הרבנים להתנגד להעברת התקציב לישיבה. אלא שכאמור, בישיבת מועצת העיר החליט ראש העיר להעביר את תקציב וועדת הכספים כמקשה אחת, ולא הסכים לפרק את הסעיפים ובכך לעסוק ב'חכמי לב' בנפרד, דבר שגרם לזעם רב בקרב הנציגים החרדים במועצה והם יצאו מהאולם בהפגנתיות.

    עוד אמרו חברי המועצה מ'דגל התורה' ל'קול חי' כי "הנה, זה ראש העיר שחלק מהמגזר החרדי בחרו בו, והוא כל פעם מוליך שולל את הנציגים ואת המגזר החרדי".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הצביעות של הנציגים של דגל שוברת שיאים חדשים. אחרי ששבוע שעבר הם היו יכולים להפיל את אישור התקציב לישיבה התיכונית 'חכמי לב' והם לא עשו זאת, לפתע כשהתנגדותם לא רלוונטית הם מתנגדים וזועקים נגד ישיבת חכמי לב. וכן עוד פרטים על גודל החוצפה של הנציגים החרדים בשבוע שעבר.

      כל דרדקי יודע את כללי המשחק. מי שבקואלציה מחוייב לקואלציה ולא מצביע נגד. מי שבאופוזיציה מצביע כמעט תמיד נגד. כך זה בממשלה וכך זה בעיריה.

      אך תמיד בוועדות ובדיונים המקדימים זה יותר קל. בכנסת ובוודאי בעיריה. אז זה הזמן לעשות את כל התרגילים ואת כל הפעילות האמתית. בשלב הסופי כשזה מגיע לישיבת מועצה – זה אל חזור.

      בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת הכספים בנושא אישור התקציב לישיבה התיכונית חכמי לב. באותה ישיבה נכחו 11 חברים, מתוכם ששה נציגים חרדים, שהיו יכולים בקלות להפיל כל מה שרצו. ואכן, מעט קודם לכן התקיים דיון על העברת בית ספר מיוחד למבנה קרן אור ברמות א' כשהנציגים החרדים התנגדו והבקשה לא אושרה. וזאת מכיון שלחרדים היה רוב בוועדה. כמה דקות אחר כך כשהחל הדיון על ישיבת חכמי לב התיכונית, נעלמו פינדרוס וראכוברגר מהאופק.

      הם היו יכולים להתנגד ולעצור את אישור התקציב, אבל הם לא עשו זאת כי הם לא רצו לעשות זאת. רק הרב חיים אפשטיין התנגד, וקלונם של נערי דגל החל להתפרסם ברבים. זאת בפרט כשהרבנים כולם כבר דרשו בעבר מהנציגים שלא להתפשר בנושא זה.

      היום, אחרי שהתקציב אושר בועדת הכספים בשבוע שעבר בגלל החרדים, הגיעה ההצבעה לישיבת המועצה. שם אין רוב לחרדים מילא, ושם גם אין משחקים. אי אפשר לחברים מהקואלציה להתנגד למה שהעיריה מעלה להצבעה. וכאן החלה ההצגה.

      ראכבורגר ופינדרוס נזכרו לפתע לצעוק. הם נגד חכמי לב. כמובן שראבורכגר דאג למצלמות. אחרת בשביל מה הצעקות. אבל איפה הייתם שבוע שעבר? למה אז לא צעקתם?

      העיקר שהם יצאו ידי חובה בהצגה. מחר מן הסתם תראו ביתד כתבה על העמידה העיקשת של הנציגים החרדים נגד ישיבת תיכונית כפי הוראת גדולי ישראל.

      בסופו של דבר הודיע ראש העיר שהוא מעלה את כל סעיפי התקציב לאישור בבת אחת, כשבתוך התקציב ישנם מיליונים רבים לישיבות ומוסדות תורה, והחרדים נמנעו.

      נמאס מהצביעות שלכם.

    2. 3

      ידיעה שקרית!
      רק הרב חיים אפשטין מ'בני תורה' התנגד בוועדת הכספים של עירית ירושלים להעברת התקציב!!

    3. 1

      נמאס מדגל הם שונאים את ברקת אז כל שני וחמישי מוציאים נגדו אמירות