"הציבור הדתי לאומי הולך ומאבד את הבושה מהחטא"

    בשר אני מבשרה של הציונות הדתית, אוהב ומעריך אותה – ולא אוכל להרשות לעמי להיות מפוטר מתפקידי בקהילה, ולא רק בגלל שיקולי פרנסה. במקרה שלי ובקהילתי אין האמת ניתנת להיאמר בריש גלי! כבר רמזו לי לא להגזים, ולא – יאחלו לי הצלחה בדרכי החדשה. לכן אתפלל שיתקיים בי מה שכתב הרמב"ם בהקדמתו למורה הנבוכים: שמע אמת ממי שאמרה.
    אתר קול חי 6 Comment on "הציבור הדתי לאומי הולך ומאבד את הבושה מהחטא"

    ארגוני רבנים שלא מציבים אתגר רוחני, ציבור שהתורה היא המלצה, סרוגים שפועלים כדי לנתק את עם ישראל מהמסורת • רב קהילה ממרכז הארץ כתב בעילום שם מנסה להסביר למה המאבק לא צודק

    צילום: Yossi Zamir /Flash90
    בשר אני מבשרה של הציונות הדתית, אוהב ומעריך אותה – ולא אוכל להרשות לעמי להיות מפוטר מתפקידי בקהילה, ולא רק בגלל שיקולי פרנסה. במקרה שלי ובקהילתי אין האמת ניתנת להיאמר בריש גלי! כבר רמזו לי לא להגזים, ולא – יאחלו לי הצלחה בדרכי החדשה. לכן אתפלל שיתקיים בי מה שכתב הרמב"ם בהקדמתו למורה הנבוכים: שמע אמת ממי שאמרה.
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגוני רבנים שלא מציבים אתגר רוחני, ציבור שהתורה היא המלצה, סרוגים שפועלים כדי לנתק את עם ישראל מהמסורת. רב קהילה ממרכז הארץ שלא אוהב את המלחמה על בחירת דיינים ציונים לבתי הדין כתב בעילום שם מנסה להסביר למה המאבק לא צודק.

    אני כותב אליכם בעילום שמי. מדוע? זה יתברר בסופם של הדברים. ובכל זאת מבקש אני להשיח את ליבי לפניכם.

    מזה זמן ניטשת מערכה על מינויים של דיינים חדשים לבתי הדין האזורי וביה"ד הגדול. והנה נשמעות בחלל האוויר טענות שונות, נזרקות סיסמאות משונות – והדיון על הדיין לוקה בשטחיות.

    "נציגי הציבור החרדי מטילים וטו על הדיינים שמוצעים על ידי הנציגים שאינם חרדים". האמנם? האם נוכל להתעלם ממגמות הרוחניות – חברתיות שפושות ומתפשטות בציבור הדתי לאומי ולנתק כליל את המגמות אלו מהדיון על מינוי הדיינים.

    אני איני יכול.

    זכיתי לשמש בתפקיד רבני בקהילה דתית לאומית מבוססת במרכז הארץ (ניחושים לא יעזרו), ומקרוב רואה כיצד לאט לאט המכנה המשותף הרוחני שבציבור שלנו פוחת והולך. היושר האינטלקטואלי מחייבני לומר – הציבור שלנו הולך ומאבד את הבושה מהחטא! תרבות של חטא, אווירה של חטא – הם בהחלט אופציה. אמנם גם חיי תורה ורוחניות הם אופציה ואפילו אופציה נחמדה – אך לא יותר מזה. מציאות חדשה מתהווה מול עינינו. שוב אין לדבר על חברה חרדית וחברה דתית לאומית. אלא על חברה תורנית – דתית שהתורה והמצוות הוא נר לרגליה, וחברה שאינה תורנית, שמתנהלת בסגנונות שונים. רבו הדוגמאות ולא נאריך. הכאב הוא גדול. בציבור הדתי לאומי ישנם עוצמות רבות. זהו ציבור אידאליסט ברוך כישרונות ורב יכולות, וגם היצירה החדשה – חברה סמי דתית שאינה מחויבת באמת לרוח ישראל סבא – גם מצב חדש זה נעשה בעוצמות ובביטחון עצמי רב.

    אחת התוצאות לכך היא ששוב אי אפשר לסמוך על רבני ציבור זה – וסליחה על ההכללה. אירגוני רבנים שונים שנדמה כי אינם מציבים כל אתגר רוחני לצאנם, אין בהם את האומץ "לדפוק על השולחן" ולומר – זה לא! בשעה שמול הרבנות הקלאסית והרשמית הם מקדשים מלחמה. פאנלים מתכנסים: "סוף עידן הרבנים" "הלכה יצירתית" "הלכה ציונית". רבנים שמובילים תהליך של הנמכת סייגים ופירוק שיטתי של גדרות וגדרים. האם מקרה הוא שלא ראינו ולו אדם חרדי אחד בקרב הארגונים הפועלים לבתר ולנתק את הכותל המערבי ממנהגי דורות, ואילו סרוגים ראינו גם ראינו? תנ"ך 929 – סרוג. אלעזר שטרן – סרוג…

    מה שהתרחש בעבר בקיבוץ הדתי, שסבל מנטישה המונית במובן הדתי של הדור השני והשלישי, קורה עתה אצלנו. אלא שכעת דווקא רבנים מאיצים את התהליך תוך כדי התנקשות במצפון הרוחני.

    בואו נהיה ישרים ומנותקים מפוליטיקה. המערכה אינה לגופו של רב זה או אחר. החרדים פשוט מקיימים בנפשם את מאמר חכמים במקום שאין אנשים תהיה איש. במובן זה הם ממלאים את תפקידם להיות שומרי העיר ושומרי בית הדין.

    חקרתי ודרשתי היטב. להערכה רבה זוכים הדיינים הסרוגים שמונו לא מכבר, כמו הסרוגים שמונו לפניהם וכמו הדיינים שחובשים כיפות שחורות. אבות בתי דין סרוגים מונו רק לאחרונה. כל זה קורה בגלל המחויבות הגדולה לאמת לדין למשפט ולצדק, ולא לאג'נדה פופוליסטית כזו או אחרת. האמת, ההלכה, חובשת כיפות רבות, בתנאי שאין סוג הכיפה משמשת לכלי ניגוח אלא לכיסוי ראש… אז תורתם של "הסרוגים" הופכת למובילה ולמוערכת. כשאינה באה למוסס את המחויבויות הישנות אלא בונה על גבן קומות נפלאות נוספות.

    בשר אני מבשרה של הציונות הדתית, אוהב ומעריך אותה – ולא אוכל להרשות לעמי להיות מפוטר מתפקידי בקהילה, ולא רק בגלל שיקולי פרנסה. במקרה שלי ובקהילתי אין האמת ניתנת להיאמר בריש גלי! כבר רמזו לי לא להגזים, ולא – יאחלו לי הצלחה בדרכי החדשה. לכן אתפלל שיתקיים בי מה שכתב הרמב"ם בהקדמתו למורה הנבוכים: שמע אמת ממי שאמרה.

    המאמר פורסם באתר כיפה



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      תתבייש. הולך רכיל.
      כמי שהגיע מהציבור החרדי אותו אתה מקלס ומהלל בעיוותים אבסורדיים, אגלה לך שלצערי לא מצאתי שם לא תורה ולא אמת. לא אהבת ה' ולא אהבת תורת ה' בדגש על תורת-ה'. לא אהבת הזולת ולא יראת חטא.
      לא אני בלבד, פרשתי מעולם השקר הזה, אלא כל אחיי הבוגרים והצעירים שלמדו כולם בישיבות 'חשובות' בארץ. בשעה בה אתה עומד וצווח על הציונות הדתית שכביכול איבדה את הסלידה מהחטא עפ"ל,משפחות מתוקות וקדושות יושבות שבעה על יקיריהן כשלנגד עיניהם מצוות יישוב הארץ – מצווה שנמחקה מהלקסיקון החרדי. בשעה בה אתה מוציא לעז על הציבור הנפלא הזה, קמים רבותינו וצווחים על שמירה על התורה וקיומה. בשעה שבש"ס קם בן בליעל ומסבסד הסעות לערבים אל בית ה'.. יושבים רבותינו ומוסרים נפש למען הבית הגדול והקדוש.
      אספר לך שביום הכיפורים שעבר זכיתי להתפלל עם מרא דאתרא דצפת הרה"ג שמואל אליהו שליט"א שהתפלל שץ במוסף, במשך כל חזרת השץ עת קרא הרב את 'סדר עבודת הכהן הגדול ביוה"כ' זלגו עיניו דמעות של ערגה וכיסופים שהרעידו את לבבות כולם. בשעה שאתה מכפיש ציבור שלם, מוסיפים אצלנו קודש על קודש. אני רואה התחזקות עצומה בציבור, אלפי אלפי אנשים שהגיעו לציונו של מרן הגרמ אליהו, הצביעו ברגליים על דבקותם בתורה ועל אהבתם אליה.
      קצרה היריעה מלמנות את קדושי וגדולי רבותינו שליט"א הדבקים בתורה ללא פשרות, למענך עשה וחזור בתשובה על הלעז המביש שהוצאת על ציבור נפלא ויקר.

    2. 5

      יש הבדל גדול בין קהילות דתיות לאומיות באזור המרכז לבין קהילות ביישובים התורנים או בירושלים.
      המגמה שהוא מכוון אליה נכונה אבל לא מייצגת נאמנה את כל הציבור!!
      יש בציבור יקר זה חלק גדול של אנשים יראי שמיים אמתיים ותלמידי חכמים משכמם ומעלה אסור לעשות הכללות!!

    3. 4

      סוףסוף מישהו מוריד את הכיפה [הכפפה…]

    4. 3

      בינימן תרגע מותר לאתר רדיו לתת לנו מידע על סוג אנשים וכל אחד יקח את זה לצד שלו אחד להתיחס לנאמר והשני יקח את זה מאד קשה ויצטער והשלישי ישנה את דעתו בגלל המודעה הזאת ועוד… אז בנימין נרגעת?

    5. 2

      מה קרה בנימין את זה כתב רב מהלאומי דתי שמכיר טוב את המצב כולם מבינים שציבור הוא לא מיקשה אחת גם לא הציבור החרדי אבל הבעיות קיימות בציבור הזה ויש שם רבנים שמוכנים להתפשר על הכל ולהתיר את הכל כמו הרפורמים רח"ל והדברים ידועים לכל ואל תיתמם אביזרייו ג"ע הם התירו מזמן וגם כל מיני חילולי שבת בפנטנים שונים אולי אתה תמים ולא מודע אבל אחוזי הדתל"ש הם ענקיים ובהרבה מיקרים הם חילוניים בכיפה סרוגה בממשלה הקודמת הם אפילו התעלו על לפיד החזון איש אמר שזה גשר חד סיטרי רק לכיון החילוניות כתבתי לאמי דתי בכוונה שהם קודם לאומיים ולאחמ"כ דתיים הלאומיות קודמת לדת והם מוכנים לוותר על הדת בשביל הלאומיות בדיוק תפסת רב צדיק הרב מצפת שהוא בנו של הגר"מ אליהו משפחה של צדיקים הלוואי וכולם היו כאלה צדיקים רוב הציבור שם מזדהה עם החילונים מאשר עם החרדים

    6. 1

      שקר וכזב מי שחולק שיבוא ויבדו את המציאות. שילך ויראה את הישיבות הקטנות של המגזר הדת"ל עולים בעשרת מונים על הישיבות של הציבור החרדי.