חבר, חסיד, חובש ומחותן • תכירו את הדיינים החדשים

    גורמים המעורים בפרטי מינוי הדיינים מספרים לאתר 'קול חי' כי שם של דיין נוסף עלה וירד רבות אמש בעקבות מחלוקת גדולה בין הבית היהודי ליהדות התורה, והוא הרב בן מנחם - בן 40, המשתייך לבית היהודי, ובש"ס וביהדות התורה התנגדו בכל תוקף, בעיקר בגלל גילו הצעיר יחסית לדיינים האחרים, וגם בעקבות פסיקותיו השנויות במחלוקת
    יוסי צלניקר 3 Comment on חבר, חסיד, חובש ומחותן • תכירו את הדיינים החדשים

    לאחר סאגה ארוכה נבחרו אמש תשעה דיינים חדשים לבית הדין הרבני העליון • אתר 'קול חי' מביא לכם פרופיל ראשוני של תשעת הדיינים החדשים שנבחרו • כבונוס קבלו גם את כל הדילים שנרקמו מאחורי הקלעים כדי להבטיח את בחירתם של הרבנים הספציפיים • מרתק

    צילום: יעקב כהן
    גורמים המעורים בפרטי מינוי הדיינים מספרים לאתר 'קול חי' כי שם של דיין נוסף עלה וירד רבות אמש בעקבות מחלוקת גדולה בין הבית היהודי ליהדות התורה, והוא הרב בן מנחם - בן 40, המשתייך לבית היהודי, ובש"ס וביהדות התורה התנגדו בכל תוקף, בעיקר בגלל גילו הצעיר יחסית לדיינים האחרים, וגם בעקבות פסיקותיו השנויות במחלוקת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול בערב לאחר סאגה ארוכה נבחרו תשעה דיינים חדשים לבית הדין הרבני העליון. אתר 'קול חי' מביא לכם פרופיל ראשוני של תשעת הדיינים החדשים שנבחרו, וכבונוס קבלו גם את כל הדילים שנרקמו מאחורי הקלעים כדי להבטיח את בחירתם של הרבנים הספציפיים.

    הרב אהרן כץ (66), מועמד ליטאי הנתמך על ידי מפלגת 'דגל התורה' והרב הראשי הגר"ד לאו. אב בית הדין באשקלון, בעברו מונה לבית הדין הרבני בחיפה. במהלך שירותו הצבאי שירת כרב ברבנות הצבאית. מעורך מאוד בביתו של מרן הרב שטיינמן שקיבל המלצות רבות וחמות והחליט לתמוך בו. הוא מתגורר בהר נוף שבירושלים, וחתנו משמש ר"מ בישיבת עטרת ישראל, מה שמסביר את המלצותיו ע"י ראש ישיבת עטרת,הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי. במשך השנים בניו למדו בכל המוסדות הליטאים.

    הרב אליהו היישריק (66). דיין, חסיד הנתמך על ידי 'אגודת ישראל', השר ליצמן וח"כ אייכלר. כיהן 19 שנים כדיין בביה"ד האזורי בב"ש ובת"א, מרצה בפורומים משפטיים שונים. למד בצעירותו בישיבת פונוביז', אך במהלך השנים האחרונות התקרב מאוד לאדמו"ר מגור שהחליט לתמך בו ובעצם להפך אותו למועמד החסידי היחיד ברשימה. מי שהכניס את שמו לרשומות ע"מ להיבחר הם ראשי סיעת 'דגל התורה' עוד בתקופת כהונתה של ציפי ליבני כשרת משפטים.

    הרב יעקב זמיר (63). מועמד הנתמך על ידי ש"ס. מכהן כ-20 שנה בבית הדין האזורי. ראב"ד נתניה, חברו הקרוב של הרב יצחק יוסף עוד מימי צעירותם כשלמדו יחד בישיבת פורת יוסף. משמש כיום כחברותא של הראשון לציון, ונחשב בשר מבשרה של ש"ס עוד מימי אלי ישי. חתנו הרב אילוז משמש כרבה של אור עקיבא.

    הרב יצחק אלמליח (66). ראב"ד תל אביב הנתמך על ידי ש"ס. כיהן 24 שנים כדיין בביה"ד האזורי באשקלון וכאב בית הדין בת"א. שירת כרב צבאי במילואים, הרב אלמליח היינו מועמד ש"ס שבעברו היה נחשב לידידו של אלי ישי כשהיה יו"ר שס, ומי שדאג להמליץ עליו לכהן כדיין בבית הדין הגדול הוא לא אחר מאשר הרב ציון בוארון הנחשב לפטרונו.

    הרב ציון לוז (53), דיין בן עדת מרוקו המשתייך לציונות הדתית. כיהן בעבר כר"מ בישיבת כרם ביבנה. אב בית הדין בבאר שבע. מונה כדיין בביה"ד האזורי בשנת 2007, הצעיר ביותר ברשימת הדיינים הנבחרים, נחשב למועמדם של הבית היהודי, ונתמך ע"י ש"ס שהתנגדו למינויו של הרב שפירא, כיוון שרצו רוב ספרדי בבית הדין.

    הרב מיכאל עמוס (61), הנתמך על ידי הליכוד. 16 שנה בביה"ד האזורי בנתניה, מכהן 6 שנים כאב בית הדין. בעל תעודת הוראה. שירת כחובש קרבי בשיריון, הרב עמוס היינו מועמדו של השר שטייניץ ובעברו כמו הרב אלמליח היה נחשב לידיד של יו"ר שס אליהו ישי. תחילה התלבטו רבות בש"ס האם למנותו, אלא שלאחרונה התקרב מאוד לראשון לציון הרב יצחק יוסף, מה גם שהוא היה מועמד מטעם הליכוד, כך שלתנועת ש"ס לא נותרה ברירה.

    הרב שלמה שפירא (61). דיין דתי לאומי עליו נלחמו ב"בית היהודי". מינויו היה אחד מסלעי המחלוקת בין ש"ס ויהדות התורה לציונות הדתית. כיהן 13 שנה כדיין בביה"ד האזורי בנתניה, וכן רב קהילה בעיר פתח תקווה, ולשעבר ר"מ בישיבת מרכז הרב. בצעירותו למד בישיבת מרכז הרב, ובאמצע שנות התשעים התמנה על ידי הגאון רבי אברהם אלקנה כהנא – שפירא לר"מ בישיבה. מספר שנים לאחר מכן התמנה לדיין בבית הדין בנתניה, ולאחר תקופה התמנה לשמש כאב בית הדין והוא נחשב כהצלחה של הבית היהודי לאחר שח"כ אלי בן דהאן נלחם ע"מ להכניסו .

    הרב מימון נהרי (56). מקורב לש"ס. מחותן של יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור. מכהן כ-15 שנה בבית הדין האזורי, גר בבני ברק ובצעירותו למד בישיבת פונוביז', ע"פ המעורבים במינוי הדיינים הרב נהרי היינו המועמד שזכה מן ההפקר – רק אמש שלוש שעות לפני בחירת הדיינים הוזכר שמו לראשונה בוועדה, וכך הצליח לטרוף את כל הקלפים ולהיכנס כמועמד ש"ס ברגע האחרון.

    הרב אברהם שינדלר (57). נתמך על ידי יהדות התורה ונחשב מקורבו של הרב הראשי לישראל דוד לאו. במשך 16 שנות כהונתו כיהן כדיין בביה"ד האזורי ברחובות ובנתניה שם מתגורר במשך שנים, בצעירותו למד בישיבת עטרת ישראל, כמו הרב כץ גם הרב שינדלר היינו מועמד מוסכם בביתו של מרן הרב שטיינמן שקיבל המלצות חמות, ולמרות בקשות חוזות ונשנות סירב להתמודד על רבנות נתניה לפני כשנתיים.

    גורמים המעורים בפרטי מינוי הדיינים מספרים לאתר 'קול חי' כי שם של דיין נוסף עלה וירד רבות אמש בעקבות מחלוקת גדולה בין הבית היהודי ליהדות התורה, והוא הרב בן מנחם – בן 40, המשתייך לבית היהודי, ובש"ס וביהדות התורה התנגדו בכל תוקף, בעיקר בגלל גילו הצעיר יחסית לדיינים האחרים, וגם בעקבות פסיקותיו השנויות במחלוקת.

    לסיום אלה שמות המושכים בחוטים ואדריכלי מינוי הדיינים של המפלגות: רמי טייב, חיים פרויימוביץ – ליכוד, ח"כ ישראל אייכלר – אגודת ישראל, דודו עמאר ואריאל אטיאס – ש"ס, לייזר ראוכברגר – דגל התורה והרצל יחזקאל וח"כ בן דאהן – הבית היהודי.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      איך נדע מי הנצגים של המזרחי כולם אותו דבר?

    2. 2

      אכן, כולם אותו דבר. הבעיה היא הפוליטיקה שמבדילה ביניהם….

    3. 1

      כל צוות התלמידי חכמים מוזמנים להיבחן בכולל האברכים הממוצע ולאחר מכן אצל רשכבהג שכביכול היה מעור במינוים