ישראל כץ מתכנן: "לו הייתי שר אוצר הייתי…"

    אני מוכן והתחייבתי להעמיק רציפים, לאפשר כניסת מכולות, לאפשר ציוד משוכלל, ואפילו סוג של רשת ביטחון אם תנועת המכולות המשקית לא תגיע לתחזיות שלנו, אבל לא נשלם על אי עבודה. כל המערכת הזאת קורית כי החלטתי להציב תחרות מול הנמלים וההתייעלות תבוא בעקבות התחרות
    יוסי אשר 2 Comment on ישראל כץ מתכנן: "לו הייתי שר אוצר הייתי…"

    "לו הייתי שר האוצר הייתי אומר לשר התחבורה- תן לי כל מיזם שזמין לקדם בהרשאות להתחייב, עוד הסעות המונים, עוד תשתיות. זה מנוע הצמיחה של המשק" • "הוועדים בנמלים יודעים לקחת אבל מתקשים לתת"

    ישראל כץ צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
    אני מוכן והתחייבתי להעמיק רציפים, לאפשר כניסת מכולות, לאפשר ציוד משוכלל, ואפילו סוג של רשת ביטחון אם תנועת המכולות המשקית לא תגיע לתחזיות שלנו, אבל לא נשלם על אי עבודה. כל המערכת הזאת קורית כי החלטתי להציב תחרות מול הנמלים וההתייעלות תבוא בעקבות התחרות
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, נאם הבוקר (ד') בכנס התשתיות השנתי שהתקיים בקרית שדה התעופה: "ב-7 שנים עושים פה השקעה בתשתיות של 70 שנה. המדינה חייבת לייצר השקעה חדשה. אם הייתי שר אוצר הייתי מבקש תוכנית חומש ברכבת ובמע"צ או הסעת המונים. הסינים אולי זכו בהקמת הנמל החדש באשדוד אבל הם מעסיקים מאות עובדים ישראלים. ברכבת, כמו בנמל אשדוד דווקא וועד העובדים מנע את הפיתוח כי הוועדים יודעים לקחת מענקים אבל לא לתת."

    "אנחנו נמצאים ערב גיבוש תקציב המדינה. כלכלת ישראל, לצד הישגיה, נמצאת במיתון מסוים בכל הקשור לייצוא סחורות, ייבוא ופתיחת השווקים לתחרות. הצמיחה היא סם החיים של כלכלת ישראל, והיא תלויה ביכולת לקדם מיזמים ולצמצם פערים.

    אחד התחומים שעל דעת כולם מוביל לצמיחה, ואני עד לכך בשבע השנים האחרונות כשר תחבורה, הוא ההשקעה בתשתיות, שהיא מנוע הצמיחה האפקטיבי ביותר והנכון ביותר מבחינה כלכלית. מעבר להשקעה המתוכננת שממשיכה ותימשך, כי הפרויקטים כבר מבוצעים, חייבים ליזום השקעה ייחודית נוספת למען המשק.

    אם אני הייתי שר אוצר הייתי אומר לשר התחבורה- תן לי פרוייקטים מעבר למה שמתוכנן, ומה שמתוכנן זו תכנית חומש, שני נמלים, שדה תעופה רמון בתמנע ועוד. תביא לי את כל מה שזמין, ונקדם את הזמינות כבר עכשיו בהרשאות להתחייב, כדי לבצע במלוא העוצמה כבר בתחילת השנה הבאה. זו הדרך הנכונה ביותר להאיץ פעילות כלכלית במדינת ישראל.

    חברה סינית זכתה במכרז להקמת נמל הדרום באשדוד, אבל כשאני מבקר שם, אני רואה גם צוללנים ישראלים בוגרי צבא, חברה ישראלית שמספקת מאות טונות של בטון ועוד חברות ישראליות. בתשתיות הכל פתוח, ואני רואה איך זה מאיץ את המשק.

    כשנכנסתי לתפקידי, אחד הוויכוחים עמם התמודדתי היה ברכבת ישראל, ששם היד הייתה קלה מאוד על השאלטר. כיהנה שם יו"ר ועד עובדים שהורידה את השאלטר מתי שרצתה ולא אפשרה לקדם את החברה.

    ויכוח לא פחות קשה היה על תשתיות הרכבת. אני החלטתי ויזמתי להוציא מידי הרכבת את האחריות על מיזמים. רכבת העמק, שהולכת להוביל לא רק נוסעים אלא גם מטענים, עם זרימת תוצרת לירדן ולמדינות המפרץ, מוקמת ע"י חברת נתיבי ישראל. הוועד לא רצה לאפשר לחברה אחרת להקים את מסילת העמק, את מסילת עכו כרמיאל וגם את מסילת השרון, ובכל זאת עשינו את זה. בסיום ההקמה, הפרויקטים יועברו להפעלת חברת הרכבת. 30% מהתחזוקה תהיה תחזוקת חוץ, מדובר בכל מערכת החשמול שתתחרה בתחזוקה של הרכבת, בזכות העמידה על העקרונות. בנושא רכבת העמק, פקידי האוצר ניצחו אותי, ורק שם, ולכן יש רק מסילה אחת ברכבת והובלת המטענים מנמל חיפה לירדן ולמדינות המפר תתבצע רק בלילה.

    בנמלים, עשו רפורמה, שילמו מיליארדים ולא הצליחו לעשות כלום. הוועדים יודעים לקחת אך מתקשים מאוד לתת. פתאום עכשיו, אחרי שהוצאנו את התחרות לדרך, כשעובדים צריכים לתת את חלקם הם אומרים "דור ב'". עכשיו הם רוצים בניגוד לכספים וההתחייבויות שניתנו, שגם עליהם תחול ההגנה, ואני אמרתי שזה לא יהיה.

    אני מוכן והתחייבתי להעמיק רציפים, לאפשר כניסת מכולות, לאפשר ציוד משוכלל, ואפילו סוג של רשת ביטחון אם תנועת המכולות המשקית לא תגיע לתחזיות שלנו, אבל לא נשלם על אי עבודה. כל המערכת הזאת קורית כי החלטתי להציב תחרות מול הנמלים וההתייעלות תבוא בעקבות התחרות.

    ענף התשתיות פתוח לכל החברות בעולם. אף אחד לא עושה חסד בזה שהוא מונע מחברות זרות להגיע לכאן. לישראלים יש עבודה מעל ומעבר, וזו הדרך הכלכלית הנכונה לבצע את הכל. התקציבים הם בעיה, אבל לא הבעיה העיקרית. התקציב של הרכבת המהירה היה מוכן ומזומן, אבל הפרויקט היה תקוע ואני הוצאתי אותו לדרך. להתניע דברים אחרי שהם מתוקצבים זה לא פחות קשה במדינה הזאת. צריך להוביל את הדברים ולשנות את פני המדינה ביחד עם הכישרון והכוחות במדינת ישראל. כך אנחנו יודעים לעשות מיזמים, גם על ידי הפעלת גופים חיצוניים ויצירת תחרות.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      לא אומרים את זה "לו הייתי רוטשילד הייתי…"